Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

4pvää synnytyksestä, lämpöä lähes koko pvän, onko normaalia?

Vierailija
06.06.2010 |

Mulla ollut oikeastaan aamusta asti lämpöä 37,5, rinnat tosi arat, mut pystyn imettään kun sitkeesti annan olla rinnalla. Alku sattuu tosi paljon, sit vähän helpottaa.

Eilen pumppasin 60ml+vauvan normaalit imemiset, maitoa tuntuu riittävän tosi hyvin, tänään en ole pumpannut kun on niin kipeät.

Johtuuko lämmönnousu maidontuotannosta vai mistä?

Sain myös tikkejä, mut vuoto on normaalia, limaista, aika niukkaakin, muutama hyytymä tullut mutta ei haise mitenkään menkkavuodosta poikkeavalle. Onko tulehduksesta selvät merkit?

Kiitos

Niin ja buranaa/panadolia olen syönyt synnytyksestä lähtien, että sehän laskee kuumeen, mutta lääkkeiden oton välissä se nousee siihen 37.55.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tosiaan aiheutua tuosta maidonnoususta ja pakkaantumisesta. Haudo rintoja esim. lämpimällä kaurapussilla, ja imetä niin paljon kuin vaan vauva ikinä suostuu imemään.

Vierailija
2/15 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan tiedä! Luulen, että ei ainakaan rintojen arkuudesta kuume johdu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva imenyt tänään kyllä paljon ja kävin suihkussakin ja tissit alkoi heti vuotamaan, joten ilmakylpyjä en voi antaa..mulla ei oo noita kaurapusseja :(

Jospa neiti kohta heräilis niin pääsee taas imettään..vedet silmissä..:D

Ap

Vierailija
4/15 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai käsinkin voi tietty lypsää enimpiä pois, että pakotus vähän helpottais.

Vierailija
5/15 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin sanottiin sairaalassa, että jos täytyy miettiä että onkohan mulla rintatulehdus vai ei, niin silloin ei ole rintatulehdusta. Rintatulehduksessa kuulemma kuume nousee korkeaksi ja kipu on niin kova että sen kyllä tietää ja tuntee että on tulehdus.

Vierailija
6/15 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva säätelee itse maidontuotantoa imemistahdillaan.

Paukamiakin voi rinnoissa tuossa maidonnousuvaiheessa olla, vaikkei mitään rintatulehdusta/tiehyttukosta olisikaan. Rinnoissa on kudosnestettä, kun maito nousee. Siksi ne ovat pinkeät.

Suihku on tosiaan hyvä tuohon maidon herumiseen. Rintaa voi sivellä/hieroa sormenpäällä nänniin päin, kun vauva imee.

Vierailija
7/15 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli 40 astetta. Normaalia maidonnousulämpöä sulla.

Vierailija
8/15 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käsittääkseni ihan maidon nousukin voi nostaa lämpöä. Itselläni oli esikoisen syntymän jälkeen kolmas päivä kuumeinen olo ja silloin juuri maitokin nousi oikein voimalla. Rinnat olivat täydet ja piukeat ja itkin koko päivän kun imetys oli niin vaikeaa. Seuraava päivä oli jo helpompi. :)

Kaalinlehtiä liiveihin, paljon juomista ja sitä särkylääkettä! Ja onnea! :)

Vierailija
9/15 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän lämpöä. Todennäköisesti johtuu maidonnoususta, ehkä sulla myös hieman turvotusta enemmän? Myös verenpaine voi nousta tästä syystä. On normaalia just 3-6 päivänä. Jatka vain imettämistä. Ota miel panadolia ku buranaa. t kätilö

Vierailija
10/15 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi liittyä 38 asteen kuume.. ilman että oisi mitään tulehdusta

rintatulehdus ilmenee punoittavana kipeänä kohtana ja lämmönnousuna

imetä eri asennoissa niin rinta tyhjenee eri puolilta eri tavoin ja tämä estää maidon pakkaantumista

lämpimät suihkutukset, lypsäminen käsin tai koneella ja kaalinlehdet rintojen päälle auttavan maidonnousuun

toivottavasti tilanne helpottaa pian :)

Vierailija
11/15 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kerta on ollut minulla kuume 3-4 päivää synnytyksestä ja kauhea hiki ja rinnaut pakkautuu. lypsäminen helpottaa.

Vierailija
12/15 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä kävi niin. olin yli 38 kuumeessa. ja päätä särki. mut se meni ohi muutamassa päivässä :)

Vierailija
13/15 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

rinta tai kohtu, niin kuume kyllä pomppaisi pian 40 asteeseen. Sinulla on ennemminkin lämpöä kuin kuumetta. Ehkä itse imetyksen aloitus on nostanut lämpöäsi hieman.

Vierailija
14/15 |
06.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakaan ei ollut kaurapusseja niin täytin lasipullon (joku tyhjä kermalikööripullo tais olla) hanasta kuumalla vedellä. Toimi hyvin rinnan lämmittäjänä :)

Vierailija
15/15 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla valui hiki ensimmäiset kaksi viikkoa ja oli lämpöä, kun oli niin paljon turvotusta...