Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10-v poikani on pitkään haaveillut maakilpparista, ja nyt anoppi lupasi ostaa sen synttärilahjaksi.

Vierailija
05.06.2010 |

Kysymys kuuluukin, annanko luvan? Eli kuinka vaikeaa kilpikonnan hoito on? Poika itse hoitaisi omien kykyjensä mukaan, mutta vastuuhan olisi minulla. Tykkään kyllä kilppareista, eli ajatus on ihan kiva, mutta joutuisiko sitä myöhemmin katumaan?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli sairastuvat helposti ja lääkärikulujakin voi tulla yllättävän paljon. Meillä ollut monenlaisia matelijoita (mieheni herppi harrastaja) ja sivusta katsoen, kaikki tosi työläitä.

Vierailija
22/23 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... jopa kahdella kaverilla oli maakilpikonna, ja toinen näistä oli kerran mulla viikon verran hoidossakin, enkä kyllä muista, että olisi ollut erityisen työläs hoitaa (meillä ollut lapsuuden kodissa aika monenlaisia lemmikkejä) enkä kummastakaan muista, että niiden kanssa olisi ollut omistajillaankaan erityisiä ongelmia, pahempaa sairastelua tms. Mulla hoidossa ollut oli tosin aika pieni, varmaan vain muutaman vuoden vanha, toinen taas jo selkeästi isompi, kai parikymmentä vuotta vanha silloin ja tietääkseni on edelleenkin elossa.

Tietysti minkä tahansa eläimen hoitoon täytyy vähän perehtyä, että tietää mitä tekee ja mihin pitää kiinnittää huomiota, mutta kyllä ehdottomasti ottaisin ennemmin maakilpikonnan kuin minkään akvaariossa elävän otuksen. Akvaarion putsaaminen kun on todella rasittavaa puuhaa, varsinkin kun sen pitää vesikilppareille vielä olla tosi iso.

Jos kilpikonna on vanha (oli 40-vuotiaasta konnasta puhunut ap?), niin luulisi myös entisiltä omistajilta saavan tietoa siitä, miten juuri kyseistä yksilöä kannattaa hoitaa, millaisia terveysongelmia on ollut ja mistä ne parhaiten huomaa. Ja onhan noita kaikkia ohjekirjojakin tietysti. Eli ainakin itse perehtyisin hoito-ohjeisiin ja miettisin sen perusteella, jaksanko hoitaa vai en. Ottajiahan konnalle varmaan löytyy, jos hoito tuntuu vaikealta, juuri siksi ettei niitä enää saa tuoda Suomeen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuossa vanhemman konnan perheessa konna oli aina ollut ainoa lemmikki ja toisessakin ainoa tuontyyppinen eläin (muut lemmikit jotain koiria yms.), joten en nyt ihan sitäkään usko, että pitäisi jotenkin olla erityisen perehtynyt matelijoihin yms. jotta selviäisi maakilpparin hoidosta. Ja kysymällähän sitä saa tietoa ja kokemuksia, joten ennemminkin näkisin, että ap on vastuullinen vanhempi ja lemmikin hoitaja, koska kyselee näitä kaikkia juttuja ENNEN kuin antaa lapsensa ottaa kilpparin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi