Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään kokemusta rintojen pienennysleikkauksesta?

Vierailija
05.06.2010 |

Kauanko meni jonottaessa ( jos julkisella puolella)? Entä paljonko maksoi jos yksityisellä puolella?

Kauanko toipumiseen meni? Kauanko olitte sairaslomalla ja saako sen palkallisena vai meneekö palkattomana kun kyseessä ei ole sairaus?

Itsellä D/E kupit ja olen aina vihannut niitä + ovat liikkuessa tiellä eikä sopivien vaatteiden löytäminen ole helppoa. Mutta iso leikkaus hiukan arvelluttaa; lähinnä se jos joutuu kuukauksiksi palkattomalle sairauslomalle ja on tosi kipeä.

Eli voittaako leikkauksen hyödyt rintojen aiheuttamat haitat vai ei?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko meni jonottaessa ( jos julkisella puolella)? EN MUISTA TARKKAAN, VARMAANKIN VAJAA VUOSIEntä paljonko maksoi jos yksityisellä puolella? Kauanko toipumiseen meni? ITSE OLIN TOSI KIPEÄ MONTA VIIKKOA. JOUDUIN HAKEMAAN LISÄÄ SAIRAUSLOMAA. KÄMPPIS TAASEN EI OLLUT JUURIKAAN KIPEÄ. Kauanko olitte sairaslomalla ALUKSI 6VK JA JATKOSSA VIELÄ 3 VKja saako sen palkallisena vai meneekö palkattomana kun kyseessä ei ole sairaus?ITSE SAIN KELAN KAUTTA KAIKKI SAIRAUSPÄIVÄRAHAT Itsellä D/E kupit ja olen aina vihannut niitä + ovat liikkuessa tiellä eikä sopivien vaatteiden löytäminen ole helppoa. Mutta iso leikkaus hiukan arvelluttaa; lähinnä se jos joutuu kuukauksiksi palkattomalle sairauslomalle ja on tosi kipeä. Eli voittaako leikkauksen hyödyt rintojen aiheuttamat haitat vai ei?

KYLLÄ KANNATTI LEIKKAUKSESSA KÄYDÄ. OMA LEIKKAUKSENI EI SUJUNUT OPPIKIRJAN MUKAAN, MUTTA KANNATTI. ITSELLÄNI TOKI OLI H KUPIT

Vierailija
2/5 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan julkisella puolella ja olihan se aikamoinen operaatio mut en kadu pätkääkään! minulla toipuminen kesti pari kuukautta ja sain syödä aikasen monta antibiootti kuuria ja siinä oli kaikkea muutakin mahdollista komplikaatiota mutta jälkeen päin on ollut vain hyvä asia tosin minulle se tehtiin enne lapsia niin rinnat ovat kyllä kasvaneet melkein takasin että suosittelen tekemään sen lasten teon jälkeen ja sit ei kannata kyl tosiaan lihoa! mutta suosittelen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sairasloma palkallista vai ei?

Vierailija
4/5 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin julkisella ja jonotin 1,5 v. Olen parantunut tosi hyvin ainakin tähän mennessä. Kuukauden sairasloma ja mulla ainakin palkallinen.

Olen nyt jo tosi tyytyväinen. Paaaljon kevyempi olo. Kipulääkkeitä söin noin viikon ajan. Sairaalassa olin 2 vrk.

MInulla pieneni H-kupista C-kuppiin.

Vierailija
5/5 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari vuotta sitten julkisella puolella pienennysleikkaus. Rinnat olivat aivan valtavat: kuppikoko oli I. Ongelmat voitte kuvitella.

Homma eteni niin, että kerran muuta asiaa lääkärissä hoitaessani mainitsin harkinneeni asiaa jo vuosia. Lääkäri mittasi rinnat ja pisteytti mitat ja kertomani haitat jonkun taulukon mukaan. Kun tietty pisteraja ylittyi (en muista mikä, mutta minulla se ylittyi tosi roimasti), lääkäri laittoi lähetteen vetämään. Sain ajan kirurgille aika lailla tasan puolen vuoden päähän (hoitotakuun aikaraja). Tällöin kirurgi otti mitat uudelleen ja haastatteli leikkausta varten. Leikkausajan sain taas puolen vuoden päähän tuosta käynnistä.

Leikkaus sujui hyvin, mutta komplikaatioita tuli ja jouduin olemaan sairaalassa pidempään kuin mitä oli suunniteltu. Ilman komplikaatioita olisin päässyt kotiin heti seuraavana päivänä leikkauksesta. Sairaslomaa sain neljä viikkoa. Olin hoitovapaalla, mutta lapset piti laittaa hoitoon siksi aikaa, koska kaikki nostelu ja kanniskelu oli kiellettyä. Toipuminen sujui ihan hyvin. Tuloni olivat nollassa siltä kuukaudelta, koska KELA maksaa korvausta vasta 55 päivää ylittävältä sairaslomalta.

Rinnat olivat kyllä pitkään kipeät (kk ei riittänyt siinä mielessä), ja jos esim. lapsi painaa vahingossa haavakohtaa, siihen sattuu edelleen kipeästi. Kuppikoko on nyt kuitenkin puolet pienempi - minun mielestäni rintani ovat pienet nyt, kun kuppikoko on D :) Lisäksi ne ovat kauniit! Arvet eivät haittaa, vaikka näkyvätkin vielä vaaleina.

Suosittelen ehdottomasti leikkausta, jos olet lapset jo tehnyt ja hoikassa kunnossa muuten. Jos on ylipainoa, pitäisi ensin laihduttaa normaalipainoon. Saattavat rinnatkin pienentyä, ja sitäpaitsi ylipainoiselle leikkauksen riskit ovat suuremmat. Jos painosi on ok, mene vain rohkeasti lääkäriin, vaikka terveyskeskukseen. En tosin tiedä, leikataanko noin pieniä rintoja kuin sinulla on, julkisella puolella.

Minun elämäni leikkaus muutti totaalisesti. Nyt voin taas liikkua, pitää sopivia rintsikoita ja elää ilman ainaista hartiasärkyä! Puhumattakaan kaikesta positiivisesta, jota itsetunnon koheneminen on saanut aikaan.