Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytölle kutsumanimeksi Menni-Maria, mielipiteitä?

Vierailija
04.06.2010 |

Meillä on reilun parin viikon ikäinen tyttövauva ja hänelle ollaan nimeä tässä pohdiskeltu, lähinnä kutsumanimeä, toista/toisia nimiä mietitään sitten.

Kaipaisin mielipiteitä Menni-Maria nimestä. Te joilla on väliviivallinen nimi, oletteko kokeneet sen hankalana? Tarkoitus on tyttöä kutsua koko nimellä. Tuo olisi meille molemmille mieleinen, mutta liekö käytössä vaikea, siis joutuuko aina sanomaan, että väliviivalla tmv.

Parilla ystävälläni on väliviivallinen etunimi ja ne ovat säilyneet käytössä kokonaisina ei ole siis tullut mitään lempinimiä eivätkä nämä ystäväni ole kokeneet rasittavana, vaikka ovat välillä joutuneet selittämään, että nimi on väliviivalla.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo Maria on jees, mutta Menni siinä edessä on outo...

Vierailija
2/22 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta omasta kokemuksestani voin sanoa, etten koskaan laittaisi lapselle 2-osaista nimeä.

Mun nimi kirjoitetaan erikseen, mutta käytettiin silti lukioon asti yhdysnimenä. Ja edelleen joudun virallisissa aloissa "kärsimään", kun kutsumanimeni on se toinen nimi. En tykännyt yhtään koskaan siitä kaksiosaisesta nimestä. Jo nuorena päätin, ettei mun lapsille koskaan kaksiosaisia nimiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maria sen sijaan on ok.

Vierailija
4/22 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä nimenä että henkilönä. Harvoin tulee toista täysin saman nimistä vastaan.

Itse laitoin tytölle juuri kaksiosaisen nimen ja aluksi itteäki pelotti että tuleeko sitä kutsuttua sitten vain sillä ekalla nimellä mut en ole vielä kertaakaan lyhentäny nimeä :)

Lempinimi tulee ihan varmasi viimeistään sitte tytön kavereilta.

Vierailija
5/22 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs vain Menni Maria?

Vierailija
6/22 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joista jälkimmäinen on Maria. Ei ole ollut varsinaisia ongelmi; puhelimitse joudun toisinaan mainitsemaan että nimeni kirjoitetaan väliviivalla ja joskus, aniharvoin, saatan saada "väliviivatonta" postia tyyliin "Mennimaria". :)

Menni-Maria on kyllä aika ihana nimi. Menny tarkoittaa unkariksi taivasta; onko tiedossasi, olisiko Menni- nimen alkuperä sielläpäin (Unkarissa)?

Vierailija
7/22 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseki pyörittelin Menni nimeä,kun neljättä odotin ja toisia nimiä mitä itse mietin oli Martta ja Marie Mennin perään

Vierailija
8/22 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselleni olisi mieleen ehkä vielä enemmän Minna-Maria.

Vierailija
9/22 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä nimiä mitä täällä mietitään.

Vierailija
10/22 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän yhdysnimiä hankalina, mutta jos todella kovasti haluatte molemmat kutsumanimiksi, niin ei kai siinä sitten mitään. Kivoja nimiä.

Vierailija
11/22 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja näitä nimiä mitä täällä mietitään.

Voidaan me miettiä jotain muutakin nimeä täällä. Ehdota jotain!

Vierailija
12/22 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hellittelynimi on "MenniMunni" :) mutta eipä tulisi pieneen mieleen antaa sitä oikeaksi nimeksi!

Vierailija
13/22 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Menni nimi?

Ota selvää vaikkapa täältä:

http://verkkopalvelut.vrk.fi/Nimipalvelu/default.asp?L=1

Vierailija
14/22 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna pääsee yksi ylioppilaaksi. :)

Ihanat nimet olet valinnut mutta pakko kommentoida. Serkkkuni nimi on samankaltainen myös M:llä alkava yhdysnimi, ja ensimmäinen nimi on hyvin harvinainen (koko Suomessa alle 50) ja yhdysnimenä ainoa laatuaan. Serkkuni ei ole itse ikinä sietänyt yhdysnimeään vaan käyttää kaikissa tilanteissa - myös työhaastatteluissa yms. vain ensimmäistä osaa nimestään. Ja vihaa yhdysnimiä.

Eli vaikka kuinka käytätte koko nimeä niin kuin serkkunikin vanhemmat yrittivät, kyllä siinä nimenkantaja itse pääsee lopulta päättämään, ja veikkaisin, että teiltäkin tuo Maria saattaa tippua pois aikuisuuden kynnyksellä.

Vierailija
15/22 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menni-Maria. Ollaan siis ihastuttu tuohon nimiyhdistelmään, mutta mietityttää, että onko hankala käytössä

Tiedämme kyllä, että lapsi saattaa itse haluta käyttää vain Menni nimeä, mutta silti ehkä mieluummin kutsumanimeksi Menni-Maria.

ap

Huomenna pääsee yksi ylioppilaaksi. :)

Ihanat nimet olet valinnut mutta pakko kommentoida. Serkkkuni nimi on samankaltainen myös M:llä alkava yhdysnimi, ja ensimmäinen nimi on hyvin harvinainen (koko Suomessa alle 50) ja yhdysnimenä ainoa laatuaan. Serkkuni ei ole itse ikinä sietänyt yhdysnimeään vaan käyttää kaikissa tilanteissa - myös työhaastatteluissa yms. vain ensimmäistä osaa nimestään. Ja vihaa yhdysnimiä.

Eli vaikka kuinka käytätte koko nimeä niin kuin serkkunikin vanhemmat yrittivät, kyllä siinä nimenkantaja itse pääsee lopulta päättämään, ja veikkaisin, että teiltäkin tuo Maria saattaa tippua pois aikuisuuden kynnyksellä.

Vierailija
16/22 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdysnimi voi lyhentyä lemppariksi ja monissa yhteyksissä lyheneekin, mutta niinhän tekevät yksiosaiset nimetkin. Maija on usein Maikki, eveliina Eve, Tuomas Tumppi, Paavo Pate jne. Vaikka kaverit kutsuisivat Menniksi, virallisissa yhteyksissä tyttöäsi puhutellaan Menni-Mariaksi, mikä on paljon kauniimman kuuloinen kuin pelkkä Menni. Tykkään itse yhdysnimistä, koska ne ovat yksilöllisempiä kuin useat nimet.

Vierailija
17/22 |
05.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menni-Maria on todella kaunis nimi!

hellittelynimi on "MenniMunni" :) mutta eipä tulisi pieneen mieleen antaa sitä oikeaksi nimeksi!

Vierailija
18/22 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni on nyt 13 v ja kastettu v 97 Menni nimiseksi :) Ja hyvin on nimi "kelvannut" yhteiskunnassa.

Vierailija
19/22 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaapi ehkä laittaa lapselle nimi sen tulavaisuuttakin miettien, kiusaaminen ei oo kiva juttu. Sipuliina on ehkä hirvein mitä oon kuullu :|

Vierailija
20/22 |
24.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Mikä kumma riivaa vanhempia, kun pitää laittaa joku mahdollisimman outo nimi lapsiraukalle. Menni kuulostaa menninkäisen tyttötontulta, tai väärin kirjoitetulta Minni hiireltä. Ei hyvää päivää (vaikka vanha ketju onkin...)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi