Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MRSA - onko jollakulla tietoa tarttumisesta yms?

Vierailija
04.06.2010 |

Tiedän, että lapseni luokalla (1-luokka) on yhdellä lapsella MRSA-tartunta. Opettaja ei tiedä asiasta, eikä muu koulun henkilökunta.

Pitäisikö minun vanhempana olla huolissani asiasta? Miten se tarttuu, poistuuko se joskus, saako koko luokka sen nyt...yms, wikipediasta en saanut toivomiani vastauksia.

MRSA-lapsen pikkusisarus on päiväkodissa, eikä päiväkodinkaan henkilökunta tiedä asiasta. Ainakin lapsen äiti väittää näin, ettei hän ole sallinut asiaa kertoa, terveystoimi siis tietää asiasta.

Kiitos, jos jollakulla on jotain tietoa asiasta ja viitsii sitä jakaa edelleen.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYLLÄ TARTTUU JA ON ELINIKÄINEN RIESA OLET NS OIREETON KANTAJA JA LIKAINEN

Vierailija
22/33 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

10, aarrgghh.

Toiset jo saivat mut vakuuttuneeksi että homma olisi ok. Nyt sait mut huolestumaan taas ja suunnittelemaan nimetöntä kirjettä sosiaalitoimelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
24/33 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
25/33 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sairaalabakteeri ja ei tartu persuterveeseen ihmiseen. Eli en olisi ollenkaan huolissaan. Se on pelätty bakteeri siksi kun siihen ei tehoa antibiootit. Ja Wikipedia ei ole kovinkaan luoettava lähde kun sitä voi kirjoittaa kuka vaan.

http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,818,1733,1996,2586

Tuossa ehkä parempaa tietoa. Olen hoitanut työni puolesta monia MRSA:ta kantavaa ihmistä ja ihan terve olen vielä.

Vierailija
26/33 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni sai MRSAn synnyttyään sairaalan teho-osastolta. Eipä tuota ole koskaan (kohta 6v) oikeasti huomannut. Juuri sellaisten tietämättömien ihmisten vuoksi MRSA on saanut pahemman leiman kuin mitä oikeasti on. Ei sinulla tai lapsillasi ole mitään hätää.

Vierailija
27/33 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hoitajalla suojavaatteet (myssy, maski, suojatakki, käsineet) häntä hoitaessa.

Vierailija
28/33 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tietää, ettei minun tarvitse olla huolissani. Ihmettelin vain, kun lapsen äiti kertoi varotoimenpiteistä joihin he neuvolassa aina joutuvat.

Vierailija
29/33 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta totta on, että MRSA potilaat hoidetaan aina eristyksessä.

Ja myös terve voi kolonisoitua MRSA bakteerilla mutta normaalissa, päivittäisessä kanssakäymisessä riski on erittäin pieni. Riskit liittyvät lähinnä sairaaloihin.

Vierailija
30/33 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö heidän pitäisi tietää hätätilanteen varalta?

Vierailija
31/33 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole MRSA:aan saastuttamia haavoja, jotka ovat sairaalasssa ongelmana. MRSA tarttuu kyllä tällöinkin rään välityksellä lapsesta toiseen.

Oletetaan, että MRSA:a kantava lapsi kaivaa nenäänsä tai niistää sen nenäliinaan niin, että sormet kastuvat ja niillä käsillään koskee esim ovenripaan. Lapsesi saa sen ovenrivasta käsiinsä ja vie MRSA:ta nenäänsä hipelöidessään sitä. Tarkkaile lastasi, että miten usein hän koskee nenäänsä. MRSA viihtyy nenässä ja lapsesi voi olla bakteerin oireeton kantaja.

Vierailija
32/33 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni todettiin mrsa kaks vuotta sitten, satunnais kokeessa. En tiedä kuinka pitkään olen ollut kantaja mistä sen saanut. Sairaalassa useita kertoja korjausleikkausten takia 2001-2014 välillä. Tai sitten saanut juuri jostain ovenkahvasta tms. Sormiini, joissa on ollut pieniä haavoja, uimahallista tarttunut pieneen ihorikkoon ( vaikka hyttysen pureman kohtaan ) itse joudun aina eristys huoneeseen, toimenpiteitä tehdessä, mutta muuten normi elämää vietän perheeni, ladten ja lastenlapsieni kanssa.

Tosiaan lapsesi voi saada sen aivan mistä vaan ja voi olla jo sen kantaja. Elä vain normaalia elämää, muuten sekoat lopullisesti 😏

Vierailija
33/33 |
12.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mutta totta on, että MRSA potilaat hoidetaan aina eristyksessä.

Ja myös terve voi kolonisoitua MRSA bakteerilla mutta normaalissa, päivittäisessä kanssakäymisessä riski on erittäin pieni. Riskit liittyvät lähinnä sairaaloihin.

Ai? Ei ainakaan niissä paikoissa missä minä olen ollut töissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi