Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi lapsesi ei käytä pyöräilykypärää?

Vierailija
04.06.2010 |

Miten voit antaa lapsesi ajaa pyörällä, potkulaudalla tai muulla renkailla varustetulla menopelillä, jos hänellä ei ole kypärää päässä? Etkö ajattele yhtään mahdollisia vammoja mitä voi kaatuessa, kolarin sattuessa lapsellesi aihetua? Miten pysytyisit elämään elämäsi tietäen että jos olisit opettanut lapsellesi että kypärä on välttämätön varuste ei mitään olisi Välttämättä sattunut? en voi ymmärtää tälläisiä vanhempia...

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

potkulaudalla.

Miksi? Siksi, koska potkuttelevat omalla pihalla (tasainen ja aidattu piha) eli mitään pahempaa ei voi sattua. Myös rulliksilla luistellaan vaan omalla pihalla, mutta niillä saa kovemman vauhdin eli sen takia kypärä..

Vierailija
2/18 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

He potkuttelevat tiellä yhtä kovaa kuin pyöräilevät. Jos siinä vauhdissa kaatuu pää edellä asfalttiin, niin huonosti käy.

Jostain syystä näytämme vain olevan ainoa lähialueen perhe, jossa on tällainen tapa. Pyöräillessä toisetkin lapset kyllä pitävät kypäriä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en edes tiedä sitä varmaksi, tekeekö niin. Mutta tiedän että kaverit ainakin tekevät. Ikää 10 v.

Vierailija
4/18 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä sinä tule syyttelemään kun et mistään mitään tiedä.

Vierailija
5/18 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsesi käyttää kypärää... taidat olla hiukan herkkänahkainen :-)

Vierailija
6/18 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näin lapseni pyöräilemässä näin ja pyörä kyllä jäi varastoon niin kauaksi aikaa että kypärä pysyy päässä. Tämä sanonta vain on niin totta: kypärä on halpa henkivakuutus!

Vierailija
7/18 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli lapsi pitää opettaa siihen että ilman kypärää EI pyöräillä

Vierailija
8/18 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, siis en ole saanut lastani kiinni ilman kypärää ajamisesta.

Kypärä on päässä kun lähtee kotoa ja tulee kotiin.

Vakuuttaa kyllä käyttävänsä kypärää, mutta kaverit näyttää ajalevan kypärä sarvessa roikkuen. Ryhmäpaine alkaa olemaan tuollaisilla 10-vuotiailla kova, siinä monella jää vanhempien sanomiset toiseksi.

Pienet laspet vielä uskookin vanhempiaan, teillä taitaa olla vasta niitä pieniä:)

Mutta, pitänee varmaan mennä väijymään johonkin puskaan

Vierailija
9/18 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sen voi tietää käyttääkö lapsi kypärää vai ei, ellei sitten kulje puskissa väijymässä koulumatkan varrella.

Vierailija
10/18 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kypärää vai ei, eli ei.

Vierailija
11/18 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen minäkin jonkun lapsi ja olen 32v ja käytän kypärää. Tosin ilman valvontaa, oma henki on kallis ja jos kypärän käytöllä voin sen säästää niin pieni on hinta.

Vierailija
12/18 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voi pakottaakaan. tyhmä on, tullut isäänsä.

Vierailija
14/18 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän me kaikki tiedetä, että kypärää pitää käyttää. mutta jos teini ei käytä, niin se ei käytä. vai oletteko liimanneet kypärän nuoren päähän kiinni?!?

Vierailija
15/18 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos oma lapsi ei käytä kypärää. Tai siis vanhemmat eivät ole opettaneet sen tärkeyttä ja että se on sama juttu kun autoillessa turvavyö! eihän turvavyötäkään kukaan pidä nolona tms. Kumpa siitä tulisi samanlainen perusjuttu ja opittu tapa kuin autoillessa turvavyöstä. Opettakaa ja vaatikaa lapseltanne tätä!!!

Vierailija
16/18 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 19-v. lapseni ei käytä kypärää, koska se on hänestä nolo. Enkä minä voi enää pakottaa, kun tyttö on täysi-ikäinen eikä enää edes asu kotona. Valistaa toki voin, mutta liika paasaus kääntyy sekin itseään vastaan.

Mitäs tähän sanot, onko hyviä ideoita?

Vierailija
17/18 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutulla on just joku 9 tai 10 v. lapsi ja hän sanoo, että jos lapsi jää kiinni ilman kypärää ajamisesta, pyörä lähtee pois tietyksi ajaksi. Voihan aina uhkailla, että jos joku tuttava näkee, on sama seuraus.

Vierailija
18/18 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli "10-v ei käytä kypärää, koska mua evvk" tai "Olen niin tyhmä, etten tiedä mitä hyötyä siitä on" ta "7-v ei käytä, koska istun kotona kaljapullo kädessä rööki huulesta roikkuen enkä välitä"

Niin ne ainakin meidän kulmilla menee. Täällä "huonommalla" alueella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi