Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puututteko asiaan jos lapsesi pk:ssa liian vähän hoitajia?

Vierailija
04.06.2010 |

Valitatteko asiasta ylemmäs? Vai jääkö päivittely hiekkalaatikko tasolle? Tehkää asiasta numero, vain niin saamme asioita korjattua! Vantaalla syksystä lähtien en enää vakisijaista päiväkodeissa, vuokrafirmasta palkataan(jos palkataan) vain lomien ajaksi joku, eli sairaslomille ei enää sijaista tule. Voitte vain kuvitella kuinka usein ryhmät toimivat vajaa miehityksellä!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä puuttuminenhan auttaa myös henkilökuntaa.

Vierailija
2/6 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin ylemmäs josta sanottiin että pk johtaja hoitaa, sitten soitin johtajalle ja kerroin että olen keskustellut asiasta myös päivähoidon esimiehen kanssa. Kerroin hoitajille ja he olivat tyytyväisiä, että joku vanhempi puuttuu. Hommaan tuli muutos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko päiväkodin suhdeluvut ovat kunnossa. Eli toisesta ryhmästä voi olla aikuinen pois, kun taas toisessa on kaikki aikuiset, mutta lapsia ehkä vähemmän paikalla. Eli tällöin kaikki on "paperilla" kunnossa. Isossa päiväkodissa varsinkin tämä suhdelukuasia toteutuu yleensä aina.

Vierailija
4/6 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hoitajana olen taistellut tuulimyllyjä vastaan jo useamman vuoden. Kerran jopa sanoin lastaan hoitoon tuovalle vanhemmalle etten voi ottaa hoitoon, olen yksin ja lapsia on jo liikaa.

Valittanut olen ylintä johtoporrasta myöden mutta mitään ei tunnu tapahtuvan, tuntuu että keinot loppuvat kesken. En oikeasti enää tiedä mitä tekisin ja kuitenkin kyseessä on lasten turvallisuus.

Luulen että vanhemmat ovat oikeasti vastaus tähän ongelmaan. Toivoisin vanhemmilta aktiivisuutta tarkkailemaan hoitajien määrää ja tietenkin laatua. KYSYKÄÄ jos näyttää siltä että hoitajia puuttuu ja lapsia kuitenkin ihan normaali määrä.

KUKAAN ei halua enää näitä surullisia lapsikohtaloita kuten esim. Mankkaalla jne. :(

Vierailija
5/6 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olette se keino jolla tilanteeseen voi tulla muutos eli vaikuttakaa!!!!!!!!!! Työntekijöitä ei kuunnella, itselläni kokemusta on hurjastakin ryhmästä alimitoitetulla ja alikoulutetulla henkilökunnalla.

Vierailija
6/6 |
04.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioita on turha päivitellä, niihin pitää puuttua. Henkilökunta ei asiaan voi vaikuttaa, saa vain laiskan, pärjäämättömän vastarannan kiisken maineen jos jatkuvasti valittaa. Vain vanhempien puuttumisella kaupungin päättäjät näkevät muutakin kuin suhdeluvut. Nehän ovat pelkkiä numeroita paperilla, eihän me haluta, että lapsemme ovat vain numeroita paperilla? Kyllähän ne hengissä pysyvät ne päivät, sekö on mittari?