Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maito noussut -koska helpottaa

Vierailija
03.06.2010 |

Edellisyönä maito noussut rintoihin. Poika nyt viisi päivää vanha. rinnat pinkeät ja turvoksissa. Kivikovat vaikka imetän ja pumppaan. Koska helpottaa?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eri asennoissa, jotta rinta pääsee tyhjäksi. Pinkeää rintaa on vaikea syödä, joten koita myös lypsää/pumpata vähän tyhjemmäksi ennen imettämistä. Imettäminen on kuitenkin tehokkain tapa tyhjentää rintaa. Lämpimässä suihkussa voit koittaa lypsää käsin.

Vierailija
2/3 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin neljä päivää, (maito nousi kolmantena päivänä, alkoi helpottaa kun vauva oli noin viikon vanha) Siitä sitten pikkuhiljaa alkaa tasoittua. Se on täyttä tuskaa hetken, mutta imetä vaan sitkeästi, niin helpottaa! Myös kylmät kaalinlehdet, lämmin suihku ja hieronta helpotti mulla. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin lämpimässä suihkussa käsin lypsäminen (itse itsuin 5 pv joka ilta 3 h suihkussa lypsämässä eikä millään meinannut saada tukoksia aukeamaan). Laita aina imetysten välillä lämpötyynyt tms lämmittämään rintoja, se edistää herumista.

Mulle kätilö sanoi että käsipumppu voi jopa lisätä maidon tuotantoa ja suositteli siksi käsin lypsämistä.

Vaihtele imetysasentoja, auttaa rintaa tyhjentymään. Parhaiten vauva tyhjää rintaa aina leuan puolelta.