Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voisi auttaa vammaisen tytön äitiä, joka sulkeutui

Vierailija
03.06.2010 |

synnytyksen jälkeen totaalisesti?

Lapsi on lyhytkasvuinen, nyt nelivuotias. Tarkkaa nykyistä senttimäärää en tiedä, mutta ei paljoa eroa meidän 7kk vauvasta. Nelivuotias kävelee ja puhuu täysin normaalisti ikäisekseen, ainoa poikkeus on tuo pituus. Ja kävely ja leikkiminen on tietenkin vähän erilaista.

Tämä äiti, joka on tuttava, ei läheinen ystäväni, sulkeutui kotiinsa synnytyksen jälkeen. Ei käy puistossa, ei ole mitään sosiaalista elämää. Heillä on kolme muutakin lasta, jotka nyt ovat pakosta sidottuna kotiin kuopuksen takia. Tai äidin.

Miten lähestyisin tuota äitiä? Haluaisin, että ennen niin aurinkoinen ja sosiaalinen nainen pääsisi taas elämään kiinni.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

entä jos vaan soittaisit ja kyselisit kuulumisia? Tai kutsu kylään.

Heti ei välttämättä tapahdu mitään, mutta myöhemmin.

Vierailija
2/6 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti ilahtuisi soitostasi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan elämäntilanne on nyt vain sellainen, ettei ehdi?

Vierailija
4/6 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on juuri huomion takia sulkeutunut sisälle..

Joskus ahdistaa jo se, kun tullaan kommentoimaan ja kyselemään jaksamisia, vaikka miten hyvää tarkoittaisi.

Kysyä voi aina, mutta valitse sanasi huolella.

Itse pelkäsin ulos lähtöä, kun naapurissa (rivitalossa) asui pieni kyselijä. Tiedän, ettei hän tarkoittanut pahaa ja iälleen tunnusomaisesti tuli kyselemään/juttelemaan, mutta itsestäni tuntui että tuli liian "likelle"

Vierailija
5/6 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanoisin ihan suoraan suurinpiirtein näin:

"Moikka, mitäs teille kuuluu? Ajattelin kun ei olla pitkään aikaan tavattu, että tulisitteko meille leikkimään tässä joku päivä? Olisi kiva nähdä taas pitkästä aikaa."

Ja etukäteen ohjeistaisin omia lapsia, että eivät puhu toisen pienuudesta mitään. Selittäisin siis, että kylään tulee lapsi joka on lyhyt ja siitä ei saa kysellä/puhua, koska lapsen äidille voi tulla paha mieli ja lupaat jutella kyläilyn jälkeen lasten kanssa lisää jos heitä askarruttaa jokin.

Vierailija
6/6 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole itse vielä ehtinyt, sillä itse vammaisen läheisenä olen löytänyt sellaisesta aivan ihanan yhteisön itselleni ja meille kaikille:)

Tuolla äidillä on varmaan vielä kriisi päällä, joka mahdollisesti kestää pitkään...et voi sitä mitenkään tuputtamalla ymmärtää edes. Sun olis paras olla ihan hiljaa, mutta sitten kun tuo äiti on valmis, kertoisit, miten olet ottanut selville asioita ja annat vaikka pelkän vertaistuen ossun?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi