Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako +1,0 molemmissa silmissä takia

Vierailija
03.06.2010 |

hankkia vielä lukulaseja? Kokeilin tänään huvikseni Suomalaisessa kirjakaupassa niitä halpislaseja, joissa oli tehot 1-3+ asti ja ne olivat ainakin aivan liian voimakkaat silmilleni.

Missä vaihessa olette hankkineet ensimmäiset lukulasit?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin päätelasit eli ns. syväterävät ja sitten lukulasit, joiksi ei halpislasit käy, koska vahva hajataitteisuus ja toinen silmä +3, toinen +1

Vierailija
2/5 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jos sulle tulee päänsärkyä tai silmien rasitusoireita lukiessa, niin kannattaa. Muuten et siitä viel ätarivtse. Itse sain ekat lukulasit 12-vuotiaana päänsäryn takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin päätelasit eli ns. syväterävät ja sitten lukulasit, joiksi ei halpislasit käy, koska vahva hajataitteisuus ja toinen silmä +3, toinen +1

Miksi tarvitsit päätelaseja? Näytön tekstinhän saa suurennettua. Mitä tarkoittaa syväterävät?

Mä näen lukea lehteäkin mielestäni ihan hyvin, mutta välillä silmä tosin väsyy. Hitsi kun vaikeaa päättää mitä tehdä kun en viitsis turhaankaan lukulaseja hankkia liian aikaisin.

t. ap 43 v

Vierailija
4/5 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja molemmissa silmissä on +0,75. Itse tykkään pitää laseja juuri päätteellä ja kun teen jotain tarkkaa työtä läheltä, kuten ompelen. Jos en pidä, silmäni rasittuvat nopeammin ja päätäkin saattaa ruveta särkemään.

30v

Vierailija
5/5 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollessani 38-vuotias. Hankin silloin vain halpislasit, jotka jäivät käyttämättä. Nyt kolmisen vuotta myöhemminkään ei erityistä tarvetta lukulaseihin ole ollut, vain joskus jotain aivan pientä tuoteselostetta lukiessa olisivat lasit tarpeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi