Alkuraskaus ja supistukset
Onko kenelläkään supistellut ihan raskauden alussa? Mulla neljäs raskaus viikolla 6+0 ja supistellut kolmena päivänä. Ei kovaa kipua, mutta puristaa kohdun kohdalta ja henkeä salpaa. Kovalta alavatsa ei tunnu, mutta kohtu lienee niin pieni vielä tässä vaiheessa, että tuntuisikokaan se ihon päältä :-/ Kahtena päivänä supistukset tuli rasituksen jälkeen, mutta toissapäivänä makoilin vaan aamupalan jälkeen sängyllä kun alkoi.
Edellinen raskaus päättyi keskenmenoon vuosi sitten, silloin ei mitään keskenmenon oireita, ultrassa vasta huomattiin.
Nyt mulla on ultra viikon päästä, sinne asti pitää odottaa että näkee onko kyse keskenmenosta vai jostain harmittomasta :-(
Kommentit (2)
supisteli myös noilla viikoilla ja viikolla 11 ihan kunnolla,jonka takia valitin neuvola-lääkärille,
pisti mut labraa niihin näytteidenottohommiin ja selvis et streptokokki on aiheuttanut sen supistelun:o
mulla kolmas raskaus ja aiemmin ei ole mitään streptokokkeja tai mitään ollut,et oli aikas järkytys !
Kannattaa vaatia näytteenottoa jos yhtään epäilyttää. kasvattaa keskenmenoriskiä myöhäisessä vaiheessa ynnä muuta.
ei kiva.
Toivottavasti sinulla masussa kaikki ok :)
Mulla kolmas raskaus, viikkoja 4-5, ja nyt supistaa samalla tapaa kuin sinulla. Ei varsinaisesti satu, mutta tuntuu epämukavalta ja supistukset tuntuvat voimakkaasti. Aiemmin ei näin aikaisessa vaiheessa ole supistellut. Ilmeisesti se menee niin, että mitä useampi raskaus takana, sen herkemmin supistelee, vai? Mutta onko supistukset näin aikaisessa vaiheessa normaalia? Huomenna soitto neuvolaan..