Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulu joutui ohjeistamaan huomista

Vierailija
03.06.2010 |

kirkossakäyntiä varten. Ei hupparia, ei shortseja, ei verkkareita, ei hihatonta toppia/paitaa, olkapäät piiloon.

Miten se voi olla vanhemmille näin vaikeaa pukea lapsia?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siististi, etenkin, jos ollaan siellä alttarin kupeessa esiintymässä. Hyvin yksinkertaista ja hyvin helppoa toteuttaa, mutta jos periaate on se, että meidän lapsi saa tehdä mitä vaan ja mennä kirkkoonkin sontaisissa verkkareissa niin minkäs näille teet. Huono käytös ja surkea perhetausta näkyy.

olen nuori kapinallinen. Mitä tekemistä surkealla perhetaustalla on syntien anteeksisaamisen kanssa? Senhän takia sinne kirkkoon mennään, että kokoonnutaan yhteen muiden uskovien kanssa ylistämään ja rukoilemaan Jeesusta ja kuullaan evankeliumia, armon sanomaa.

Vierailija
22/48 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

todistetuksi, että ohjeistusta tarvitaan. Aika moni alkaa heti väittämään vastaan tietäen asian paremmin kuin muut.

polyesteria vai puuvillaa. Siellä kysytään, saiko Jeesus elämäsi aikana olla Vapahtaja ja syntien anteeksiantaja, elämän Herra.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka oli alkoholisoitunut, paskaisissa vaatteissa, nälkäinen ja itsemurhan partaalla.

Mutta se olikin helluntaikirkko. Luterilainen kirkko on eri asia. Luterilaisella kirkolla ei ole armon kanssa mitään tekemistä.

siististi, etenkin, jos ollaan siellä alttarin kupeessa esiintymässä. Hyvin yksinkertaista ja hyvin helppoa toteuttaa, mutta jos periaate on se, että meidän lapsi saa tehdä mitä vaan ja mennä kirkkoonkin sontaisissa verkkareissa niin minkäs näille teet. Huono käytös ja surkea perhetausta näkyy.

olen nuori kapinallinen. Mitä tekemistä surkealla perhetaustalla on syntien anteeksisaamisen kanssa? Senhän takia sinne kirkkoon mennään, että kokoonnutaan yhteen muiden uskovien kanssa ylistämään ja rukoilemaan Jeesusta ja kuullaan evankeliumia, armon sanomaa.

Vierailija
24/48 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai tarkoitatko, että suurimmat syntiset tulevat pienimmissä minimekoissa paikalle?

Rippilapsilla on albat ihan siksi, että osa ihmisistä ei ymmärrä, että kirkko on juhlapaikka. Mikä ihmeen tarve osalla perheistä on laittaa lapset oikein rivoissa vaatteissa kirkkoon, kun siellä ei itse käydä kuin jouluna ulkokultaisuutta näyttämässä.

Vierailija
25/48 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä huomenna ohjelmassa kevätjuhla (vain oppilaiden ja opettajien kesken) ja kirkko. Kyllä minä tänään ohjeistin oppilaitani, että laittaisivat siistit vaatteet, mieluiten ei sortseja eikä verkkareita, vaan esim. siistit farkut. Kauhea napina siitä tuli, eivät varmastikaan noudata ohjetta. Osa pojista ei omista muita housuja kuin verkkareita.

Vierailija
26/48 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikilla perheillä ei ollut varaa ostaa kalliita juhlavaatteita. Näin suotiin kaikille tasa-arvo ja vältettiin köyhän perheen lapsen joutumista silmätikuksi.

Vai tarkoitatko, että suurimmat syntiset tulevat pienimmissä minimekoissa paikalle?

Rippilapsilla on albat ihan siksi, että osa ihmisistä ei ymmärrä, että kirkko on juhlapaikka. Mikä ihmeen tarve osalla perheistä on laittaa lapset oikein rivoissa vaatteissa kirkkoon, kun siellä ei itse käydä kuin jouluna ulkokultaisuutta näyttämässä.

Vierailija
27/48 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohtelitko lähimmäistäsi kuin itseäsi ja halusit pukeutua kauniisti, jotta tilaisuuden pyhyys tulisi eläväksi. Eli kun tahallaan haluaa viedä vaatteillaan ajatukset pois Sanasta, tekee syntiä ja erottaa ihmistä Jumalasta.

Vierailija
28/48 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohjeistuksesta nimeenomaan esiintymisasusta eikä kirkkoon sopivista vaatteista.

Vierailija
29/48 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka oli alkoholisoitunut, paskaisissa vaatteissa, nälkäinen ja itsemurhan partaalla. Mutta se olikin helluntaikirkko. Luterilainen kirkko on eri asia. Luterilaisella kirkolla ei ole armon kanssa mitään tekemistä.

Vierailija
30/48 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Resuisia farkkuja, likaisia paitoja jne. oli ihan riittävästi, joten hankittiin albat. Rippipukuun kun oli varaa jopa pula-aikaan!

Vierailija
31/48 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salli mun nauraa :D

Vierailija
32/48 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirkon ovella niin ei tarvitsisi kenenkään saada syyliä silmäänsä...

Vierailija
33/48 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta siellä kysytään kohtelitko lähimmäistäsi kuin itseäsi ja halusit pukeutua kauniisti, jotta tilaisuuden pyhyys tulisi eläväksi. Eli kun tahallaan haluaa viedä vaatteillaan ajatukset pois Sanasta, tekee syntiä ja erottaa ihmistä Jumalasta.

Vierailija
34/48 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohtelitko lähimmäistäsi kuin itseäsi ja halusit pukeutua kauniisti, jotta tilaisuuden pyhyys tulisi eläväksi. Eli kun tahallaan haluaa viedä vaatteillaan ajatukset pois Sanasta, tekee syntiä ja erottaa ihmistä Jumalasta.

lopetetaan jo. Mä luovutan.

Vierailija
35/48 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaatimuksena oli valkoiset paidat. Tytöillä musta hame ja pojilla mustat suorat housut ja kravatti. Oli ihan oikeasti joillakin perheillä vaikeaa rahallisesti. Saivat kunnalta raha-avustusta vaatteisiin.

Jopa minun aloittaessani kansakoulun, sai aina pari perhettä luokassa opettajalta avustuslapun. Se oli noloa kun se annettiin koko koulun edessä. Minun rippiaikana sitten tuli ne albat ja ne tuli juuri siksi, että oli köyhiä, isoja perheitä, joiden tilannetta haluttiin tasa-arvoistaa.

Resuisia farkkuja, likaisia paitoja jne. oli ihan riittävästi, joten hankittiin albat. Rippipukuun kun oli varaa jopa pula-aikaan!

Vierailija
36/48 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulun kevätjuhlaan ei voi mennä verkkareilla, mutta kirkossa järjestettävään vastaavaan tilaisuuteen voi? Mielestäni kirkko on kuitenkin noista vaihtoehdoista se, jonne mennessä erityisesti mietin, mitä päälle laitetaan. Ei oikein nyt loogisuus pelaa näiden kahden ketjun välillä. Oliskohan se sitä naisten logiikkaa...

Vierailija
37/48 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisikohan aika jo muuttunun niin ettei enää tarvitse lastenkaan mennä suorissa housuissa kirkkoon.

Vierailija
38/48 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustupa alba-asiaan ja vaikka siihen, miten moni jätti 30-luvulla rippikoulun käymättä, kun ei ollut varaa rippipukuun. Silloin ei ollut albaa, mutta ei verkkareissakaan ripille menty!

Albat tulivat yhtenäisyyden vuoksi ja siksi, että osa nuorista halusi olla näkyvästi kapinallisia ja tuli konfirmaatioon missä vaatteissa huvitti.

Vierailija
39/48 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas näyttää voimaansa eli kirkkoon sopii mennä asussa kuin asussa. Etenkin niiden lasten, joiden perheissä kirkko on kirosana, mutta ilmainen kertotoiminta kyllä kelpaa.

Vierailija
40/48 |
03.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan yksikertaisesti haluttiin taata kaikille tasa-arvo pukeutumisen suhteen.

En katso kapea-alaisesti vaan olen itse elänyt tämän ajan ja kuullut perustelut sille, koska protestoimme näitä alboja vastaan.

Tutustupa alba-asiaan ja vaikka siihen, miten moni jätti 30-luvulla rippikoulun käymättä, kun ei ollut varaa rippipukuun. Silloin ei ollut albaa, mutta ei verkkareissakaan ripille menty!

Albat tulivat yhtenäisyyden vuoksi ja siksi, että osa nuorista halusi olla näkyvästi kapinallisia ja tuli konfirmaatioon missä vaatteissa huvitti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi