Onko olemassa jokin leikkaus tai toimenpide jota kammoat niin että mieluimmin menisit synnyttämään?
Mä vaihtaisin viisaudenhampaan leikkuun synnytykseen heti. Hirvittää ajatus leukaluun poraamisesta ja jne.
Kommentit (36)
mutta en suosittele ketään valitsemaan ilman suurta lääketieteellistä syytä sitä. Olen ollut mukana pari kertaa ko operaatiossa. Vaikak ei satu, niin sitä verta ja kaikkea siellä suussa ja ollaan istumaasennossa
No, eipä tarvinnut kokea kun en biolapsettomana koskaan tule synnyttämään...
Ei nyt oikein vastannut kysymykseen :D
Nykyään on niin hyvät puudutteet yms. että on turha pelätä hammaslääkäriä. Ja ihan oikeasti; viisaudenhampaan poisto ei ottohetkellä satu muuta kuin puudutuksen laiton verran!
kun gastroskopia tehdään??? Ei meillä ainakaan (k-S ks) se mitä ne ryypyn antaa ni on ihan närästyslääkettä....
Yllättävää, että virtsaputken tähystyksesi sattui. Olet ehkä mies. Minulle lääkäri sanoi, ettei satu ollenkaan ja ei myöskään sattunut. Tähystin laitettiin virtsarakkoon asti. Vähän nipisti kahdessa kohdassa. Ehkä sulle laitettiin munuaisiin asti. Sellaisesta en tiedä. Kauan sitten kun äidilleni ja miehelleni tehtiin kyllä sattui. Ja kai miehillä sattuu.
Mulle on tehty gastroskopia 2 kertaa yksityisesti tampereella ja turussa. Molemmilla kerroilla nielu puudutettiin suihkeella.
kun ajattelee kuin kauhea voi synnytys olla niin ehkä mielummin valitsisin jotain muuta.
Esim äidilläni on v 1978 synnytyksessä vedetty KÄSIN ILMAN NUKUTUSTA istukka kohdusta pois kun ei ollut syntynyt :/
ä jäälkeen päin. Tunnin päästä sain lähteä kotiin. Pitäisi taas viim. syksyllä mennä eikä pelota yhtään. :)
verrattuna esim. viisaudenhampaiden poistoon, molempien alaviisureiden mukana meinasi lähteä henki...
Ja minkään lajin skopiaa ei meikäläiselle tehdä ilman nukutusta, eikä myöskään kierukkaa laiteta nukuttamatta...
mutta jos eteen tulisi, niin ilman nukutusta sitä ei kyllä laittaisi!
T: Edellinen
kyllä hörpyn kupista mutta se kai oli ihan närästyslääkettä....
Ei ollu paha mun mielestä gastroskopia. Mielummin se kuin juurihoito (ihan ilman puudutetta???).....
että ennemmin menisin synnyttämään. Varsinkin, jos pään alueelle sorkittaisiin, niin ei kiitos. Pelkään nukutusta ihan hirveästi, vaikkei minua ole ikinä edes nukutettu. Synnytyksestä sen sijaan jäi pelkästään hyvä kuva.
kokemistani ikävin siis toimenpiteenä oli paksusuolen tähystys. (Minulle on tehty sektio, epiduraalipuudutus, juurihoito, mahalaukun tähystys, keuhkojen tähystys, poskiontelon punkteeraus)