Mikä on harvinaisin nimi,jonka olet kuullut?
Kommentit (96)
taitaa toista olla tuo yksi ja toista kaksi Suomessa. tosin nimipalvelun käynnistäni on jo aikaa.
Omalla kohdalla ehkä oudoin ja harvinaisin mihin olen törmännyt on Rosmariini.
Listalle pääsevät myös:
Veeles
Iikka
Helmiina
Ahto
Verna
Rianna
Zera, Viva ja Jael
Jael on oma lapseni, ensin mainitut entisiä naapurin lapsia 70-luvulta. Jael-nimisiä on Suomessa muutama, kaikki taitavat olla naisia mutta omani on poika.
poika nimeltä tiera....
Mies ei vaan suostunut. Oli (ja on) musta hurjan nätti nimi.
Jäänyt mieleen muun muassa seuraavat:
Kiivi (tyttö)
Joos (poika)
Ilias (poika)
Selena (tyttö)
Solmu (poika)
En tunne toisia samannimisiä mutta voihan niitä toki olla useampiki!
Tiri, Toma, Jiiro, Viviana, Reetrika, Safia, Milo, Sasu, Maura, Ruby
Osaa en tiedä kuin yhden, osa nimistä sellaisia, että olen kuullut muillakin olevan
(tyyliin näytelmä "Opri ja Oleksi")
Eli joskus ammoisina aikoina on Opri-nimisiä naisia ollut enemmänkin.
(tyyliin näytelmä "Opri ja Oleksi") Eli joskus ammoisina aikoina on Opri-nimisiä naisia ollut enemmänkin.
Väestörekisterin mukaan onkin naisia kastettu alle 99 kappaletta Opriksi. (Miehiä alle 35)
Ja mä kun olen karjalaismummoni jäljiltä elänyt siinä uskossa, että Opri on ihan norminimi :). Ei näemmä ole. Alle 5 kastettu vuosina 1920-39. Heh.
oman poikani nimi.VÄestörekisterikeskuksen mukaan alle 10 taitaa löytyä.
Aikuinen nainen, minusta kaunis nimi ja annettu vielä kauan ennen J-buumia :)
mutta en siis aio sitä tässä paljastaa
mutta sehän on kalenterissakin ?? itse sanon jessina en ole mintaa kuullut!
vuonna 2010 kastettu alle 5 tyttöä ja alle 5 poikaa, aiemmin eikä tänä vuonna ole kastettu yhtään. Tietääkseni tuntemani Unnur on ensimmäinen Suomessa. On tosin Islannissa yleinen.
Nämä olen tosin tuntenut jo 70-luvulta, mutta aika erikoisia.
Piatta, Vanilja, Vianna.
Miksi muuten on niin vähän harvinaisia pojan nimiä, tuntuu kaikki kohdalle sattuneet harvinaiset nimet olevan tytön nimiä?
tosi kiva nimi mielestäni, nykyisin saattaa olla jo muitakin. ei kuulostaa niin harvinaiselta, kun esim. pihla on taas aika yleinen, siihen varmaan sekoitetaan.
Joo oon juiju ja kukas sun lapsi on.