Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

yrittäjät kesäkuuhun

03.06.2010 |

Päivitetäänpä ketju oikealle kuukaudelle.

särkynyt enkeli: Ikävää, että punktio oli kivulias! Pyysitkö/saitko lisää kipulääkettä? :(

mari-75: no hyvä, ettei tarvi sentään just illalla pistää. Noin mullekin neuvottiin, että kunhan pistää samaan aikaan joka päivä, niin hyvin menee.b

tuut: Siirretäänkö molemmat? Onnea siirtoon ja piinapäiviin!!!

Mulla piinailu loppuu huomenna, aamulla testiin ja pelottaa niin perhanasti! Testipäivä on joka kerta vaan pelottavampaa!

Kommentit (75)

21/75 |
07.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuut: kiitos "kannustuksesta" toivon todellakin että kyse olisi juuri siitä alkion kiinnittymisestä ja sen aiheuttamasta kivusta.. ja jos näin on niin sitten saa sattua ihan kuinka paljon vaan, kyllä minä kestän =)

soitin tänään kyllä sairaanhoitajalle ja kysyin että onko syytä huolestua noista kivuista, hän oli sitä mieltä ettei ole, kehoitti ottamaan panadolia 1g kerran-kaksi päivässä mutta sanoi että jos olo tulee silti kovin tuskaiseksi niin sitten uudelleen yhteys heihin ja he laittavat lähetteen labraan johonkin verikokeisiin..

panadolia en kuitenkaan ole nyt edes ottanut kun nuo kipu puuskat tulee niin yhtäkkiä ja menee yhtä nopeasti ohikin.. eilen aamulla siis heräsin yhteen kovaan kipu-puuskaan ja tänään päivällä tuli toinen mutta meni ohi alle minuutissa.. toivotaan että kyse on pelkästään positiivisesta asiasta... vielä kun jaksaisi odottaa rauhassa siihen testipäivään asti..kyllä voikin päivät kulua nyt muka hitaasti XD

mari75: minun mieheni on erittäin kova stressaamaan ja alkututkimuksien yhteydessä annettavaan siemennestenäytteeseen hän joutui varaamaan 3eri aikaa ennenkuin onnistui.. olin aivan varma että kun se h-hetki tulee hoitojen kanssa ( me käydään myös eri kaupungissa hoidoissa)niin se näytteen antaminen ei onnistu, mutta kyllä se on molemmilla hoitokerroilla onnistunut ja vielä normaalia nopeammin ja paremmin =) turhaa ei kannata siitä stressata ja kerätä paineita, vaan luottaa että kyllä se onnistuu (kun ei vaihtoehtoja ole=) ) ja nukkua edellinen yö hyvin miettimättä turhaan tulevaan..uskon että lopulta kaikki menee hyvin!!

22/75 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee hyvä mieli näistä myötä-iloisista viesteistä! KIITOS!! =) (niin kuin ei tässä muuten olis koko ajan hyvällä fiiliksellä... ;D)

Pullerot: toivottavasti kuitenkin jokin maistuu, ettei kaikki tunnu ällöttävältä ja tee pahaa. Kyllä isommatkin pahat olot loppuu ennen pitkää ja palkinto on paras mahdollinen!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/75 |
08.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, lähetetään sit osissa...

Pullerot: Onko sulla ollu muita oireita kuin pahoinvointi ja noi hajujen ällötykset? Niin ja väsymys.

tuut: jännä ja varmaan pitkä viikko sulla edessä. Minä päivänä saat tehdä testin vai menetkö suoraan verikokeeseen? b

Felicitaksella, jonka asiakkaita siis ollaan, mennään suoraan verikokeeseen ilman kotitestejä. Viime viikolla olo oli kuitekin sen verran luottavainen, että päätin tehdä kotona valmiiksi olevan testin ennen verikokeeseen lähtöä. =)

mari75: Jännää, punktio alkaa olla jo lähellä! Toivottavasti tulee hyvä saalis ja saatte pakastimeenkin huurreneniä!

Siihen kysymykseen miehistä. Mun mies otti oman osuutensa tosi rennosti. Ei mitään suorituspaineita. Klinikalla on varsin mukava huone näytteen antoa varten videoineen ja lehtineen. Ei mitenkään sairaalamainen tila.

Särkynyt enkeli: olipa ne kivut mitä tahansa, niin eipä sitä kannata kauheasti murehtia. Parasta mitä voit tehdä on levätä ja ottaa rennosti. Peukkuja!! b

helinakeiju: miten olet voinut? Testi taitaa olla ensi viikolla alkuviikosta?

Vierailija
24/75 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan Santtu julkisella puolella ja siellä ainakin papereissa lukee, että se tila on vessa, joten se ei paljoo auta, kun muuten on tosi hermostunut :(.

Mua pelottaa, että noi kasvamassa olevat ei pysy matkassa punktioon asti. On ollu ihan ovis-tuntemuksia :(. Pelottaa mennä perjantaina ultraan. Ja ei se helpota, että taas pitää mennä yksin.

25/75 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mari-75-: me olimme myös julkisella puolella mutta itse hedelmöityshoidothan ja niiden toimenpiteet tehdään hiukan "laadukkaammassa" sairaalassa kuin perusterveyskeskuksessa, niin kyllä niissä minunkin ymmärtääkseni on yleensä aika mukavat tilat miehille varattu.. pieni kiva huone, telkkareineen, elokuvineen, lehtineen ja sohvineen... juurikin varmaan sen takia että ympäristön vuoksi ei ainakaan paineet kasvaisi kovasti enempää kuin ne jo valmiiksi ovat... uskon, että teillä menee kaikki lopulta ihan hyvin, pidetään peukkuja =)

meillä loppujen lopuksi se olin varmaankin minä joka jännitin enemmän sitä ettei siemennestenäytteen ottaminen onnistuisikaan, vaikka kaikki meni sitten lopulta "ihan kuin elokuvissa" =)..

Santtu: laitoit tuonne aiemmin, että nyt sinulla oli niin luottavainen olo tästä plussasta että uskalsit tehdä kotitestin... millaisia oireita sinulla oli?? mulla on kuukautismaiset kivut nyt hävinnyt kokonaan, olo on ihan hyvä, mutta äärettömän väsynyt, eilenkin työpäivän jälkeen nukahdin heti sohvalle ja nukuin siinä sikeästi iltaan asti.. sitten ylös, suihkuun ja taas takaisin nukkumaan.. uni maistui makeasti aamuun asti... outoa...:o

26/75 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mari-75: jos ohjeessa sanotaan, että tilana on vessa, niin niinhän se sitten varmaan on. Tylsää. Mutta kuten Särkynyt enkeli sanoi, monen julkisen sairaalan lapsettomuushoidoista tietyt jutut järjestetään muualla kuten ostopalveluna yksityissektorilta. Silloin ainakin tilat on varmasti mukavat.

Särkynyt enkeli: Olo oli tosiaan aika luottavainen tai oikeastaan sellainen selittämätön turvallisuuden tunne, että kaikki on hyvin. Rinnat tuli tosi kipeeks muutama päivä siirron jälkeen, hipasukin teki kipeää. Se sai jo toiveet heräämään. Siirron jälkeen kohtu oli melkein viikon tosi supistusherkkä. Sitten supistelu rauhoittui, mutta työpäivän aikana vatsa tuli kipeäksi ja joka päivä menikin lepäilemään töiden jälkeen. Nyt vatsakipukin on helpottanut, mutta pari päivää on väsyttänyt aivan tolkuttomasti. Eilenkin otin tunnin unet alkuillasta ja silti olin 21:30 taas pää tyynyssä ja pian unessa. Tälläkin hetkellä alkaa tää tyttö olla valmista nukkumaan vaikka takana on enemmän unta kuin viikolla tavallisesti. Mutta miksi rohkenin tehdä testin vaikka tähän asti olen päättänyt olla tekemättä ja odottanut verikoetta, johtui ennen kaikkea tuosta selittämättömästä turvallisuuden tunteesta. Tietty etenkin toi uudenlainen rintojen kipeytyminen rohkaisi osaltaan.

TOivottavasti sunkin väsymys tietää hyvää...!!! ;)

27/75 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivotaan todella että se väsymys johtuisi juurikin siitä.. rinnat oli minullakin todella kipeät alkion siirron jälkeisinä päivinä, mutta nyt niiden kipu herkkyys on laskenut huomattavasti, kyllä ne arat on, muttei juuri enempää kuin normaalisti ennen kuukautisia..mutta turvoksissa ne on, sen huomasi jopa isäntäkin, joten ei ole mun kuvitelmaa =) toivotaan ,että yhtäkkinen turvotus niissä johtuu myös ihan jostain muusta kuin viime päivien syömisestä XD..

mari 75- en huomannut, että olit erikseen kirjoittanut, että ohjeessa lukee vessa...=( aika karun kuulosta.. toivottavasti kyseessä on vaan joku yleis-ohje missä ei ole "osattu" tilaa sen tarkemmin selittää ja siellä olisi vastassa ihan mukava pieni huone... =)

Vierailija
28/75 |
09.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitänyt vähä kirjoittelutaukoa, koska itellä ei ole ollut hoidot menossa, mutta IVF/ICSI nyt hoitomuotona ja maanantaina on punktio ja ensi keskiviikkona näillä näkymin siirto. Edellisestä IVF ei alkanut raskaus ja pakkaseen saatiin vain kaksi alkioita, niistäkään ei sitte tärpänny.

Munasoluja on tulossa jotain 18-20 kpl nyt ja toiveissa olisi, että useampi hedelmöittyisi kuin viimeksi saldo oli 4 alkiota vaikka munasoluja oli 15.

5 vuotiaalle luomuesikoiselle siis kaveri toiveissa.

Toiveikkaana ensi viikkoon :-)

Vierailija
29/75 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletin itsekin, että kyllä siellä nyt huone on lehtineen ja telkkarineen, mutta kyllä...ohjeissa lukee, että vessa :(, joten kyllä se niin kuulostaa normi vessalta.

Eilinen tunne siitä että olisi ovis jatkuu, mutta ehkä se vaan liittyy johonkin muuhun...toivottavasti. Muut oireet vielä ymmärrän, mutta toi ovislima hämää mua :(. Ehkä kroppa vaa kuvittelee. Huomenna selviää sitten missä mennään.

Oon ilmeisesti hermoillu kotonakin jonkun verran tota asiaa, kun mies nyt yrittää järkätä aikaa tulla mukaan. Parempi, että on tukea jos onkin huonoja uutisia....

30/75 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mari-75: Kiva, jos saat miehen mukaan. Toivottavasti kaikki on niin kuin pitää ja kroppa vaan vähän sekoilee noiden mömmöjen kanssa! b

Toi vessa on kyllä tylsistä tylsin, eihän sinne välttämättä pysty edes menemään "näytteenanto-avustajaksi"... ;)

Jannuli: Toivottavasti saatte useamman alkion noilla solumäärillä! Miten olet voinut? Toivottavasti hyvin!

Mulla oli syksyllä myöskin 18 rakkulaa + muutama pieni ja tuntu et munasarjat halkee justiinsa, jos ei pääse punktioon. Viime päivät ennen punktiota oli tukalia!

Särkynyt enkeli: Näissä asioissa mä oon kauheen varovainen uskomaan oireisiin (itsesuojelua), mut kyllä noi sun oireet kuulostaa aika hyvältä... ;) Jännää!!!

Vierailija
31/75 |
10.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina menen verikokeeseen. Samanapäivänä saan tietää onko tuolla kohdussa joku asukas :)

Mutta se on vasta etappi nro. 1 kun viimeksi kävi huonosti. Vaikka raskaustesti oli pos. niin se sitten väsyi viikolla viisi :(

Eli ultra on se jonka jälkeen uskallan vasta huokaisa, vähän.

Odotellaan... :)

Vierailija
32/75 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnitteluja kaikille aivan mahtavasti plussista!!!!

Saanko tulla ketjuun mukaan vaikka meillä pitkän ajan ja vaikeuksien/lopulta ivf:n kautta on ihana taapero? En oo kirjotellu aiemmin aktiivisesti ja oon ihan paniikissa kun keskiviikkona oli siirto ja tässä on nyt vihlonut vatsaa torstaista ja tänään oli lämpöinen olo sellainen niinkuin jos lämpö nousee alussa ja odotan tätä niin kovin koska biologia kuluttaa jo aikaa kovasti ja niin kovin haluaisin lapsikatraan.

Vierailija
33/75 |
11.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(unohtui ed.) äärettömän paljon tarrasukkia ja ei vielä plussanneille paljon onnea ja jaksamista että kyllä ne plussat sieltä tulee!!!!

Vierailija
34/75 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko se vihlominen olla hyvä merkki että alkio kiinnittyy :)

Vielä 2 päivää verikokeeseen. Ihan kauheeta, jännittää.

Menin tänään tekemään aamulla hätäpäissäni raskaustestin ja eihän siinä mitään ollut. Tai negaa se näytti mutta tein sen kyllä liian aikaisin ei se mitään voisikaan tässävaiheessa näyttää.

Edellisessä hoitokerrassa tein samalla tavalla. 2 pvä. ennen verikoetta raskaustestin ja se oli neg. vaikka sitten verikoe näyttikin postiivista.

Vierailija
35/75 |
12.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita kestää vielä, kyllä on pitkät minuutit noi muutama viimeinen päivä. Ei todellakaan sano vielä mitään tuo neg., että voimia vaan !! Ostin eilen kaksi raskaustestiä valmiiksi ja käytin ne jo, että ei mitään tolkkua näköjään, että en voi ostaa valmiiksi (en vertaa tätä sitten ollenkaan sinun ymmärrettävään testaamiseen tuut). Koskaan aiemmin en ostanut etukäteen kuin kerran muutamaa päivää aiemmin (en kylllä jälkikäteen tiedä et miksiköhän en ostellu, olin kyllä aika piipussa et oiskohan siksi) ja en näköjään voikaan ostaa koska en pysty olla testaamatta, miettikää että testaan jo kaksi päivää siirrosta että ei voi olla totta 8)

Tänään on tuntunut muutama pieni vihlasu ei oikeestaan mitään muuta :( Syömässä käytiin ja tilasin lisää ruokaa mitä en tee koskaan mut johtu varmaan siitä et söin päivällä niin supervähän verrattuna normaaliin. Tietysti heti toivoin et merkki :) Oon nukkunu enemmän mutta oon muutenkin väsynyt et nukuttavaa univelkaa löytyy et sitä vaikea tulkita. Ajatukset seilaa koko ajan ja vaikea just nyt hoitaa arkea ja muita rakkaita niinkuin yleensä.

Vierailija
36/75 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin voinut tehdä testin keskiviikkona, mutta en uskaltanut. Tein torstaina, negaa näytti ja just alkoi menkat.

Nyt pitää pitää kk taukoa ja sitten Väestöliitto on kiinni, eli pidän täälläkin parin kuukauden tauon. Siitä huolimatta toivon että olen elokuussa täällä yksin ja muut olette siirtyneet odotus-palstalle.

37/75 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helinäkeiju: Ikävää kuulla noin surullisia uutisia ;-( voimia sinulle.. toivotaan että vielä joskus nämä kaikki pettymykset saavat sen tarkoituksensa ja jokainen meistä saa oman palkintonsa syliin asti...

38/75 |
13.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helinäkeiju, olen niin pahoillani :´(

Taas vaaditaan aimo annos jaksamista! Toivottavasti saatte kerättyä voimia tauon aikana uusia koitoksia varten!

Vierailija
39/75 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia tuhannesti heinäkeijulle. Toivottavsti kesä helliii sinua hyvin ja elokuussa tähdet olisivat kohdallaan.

Teidän muiden puolesta jännittää aivan valtavsti, tsemppiä vain kaikille piinailijoille.

On se vain hullua, että vaikka ultrassa on jo käyty, kyllä piinailu vain jatkuu. Koko ajan sitä miettii, että onko siellä masussa ketään. Santtu, kysyit jo aiemmin, että onko muita oireit akuin kuvotukset ja väsymys. Eipä oikeastaan. Nyt viime viikkokin oli kuvotuksen suhteen paljon helpompi, ja siitäkö heti huolestuin, mitä nyt on tapahtunut, kun kuvotus kesken kaiken häviää...onko asukki elossa masussa, sitä tietysti mietin. Nyt siis oireena oikeastaan väsymys, heikotus ja huimaus. Ruokaakin pitää saada vähän väliä. Maha on tosi turvoksissa, mutta se johtuu turvonneista/ärtyneistä munasarjoista. Kohtu ei siis viel äole kasvanut, mutta ultrassa munasarjat olivat huikean kokoisen ja toiseen oli kehittynyt 9 cm * 10 cm kokoinen vesikysta ja se tuntuu käteen aivan selvästi. Kuulemma suht normaalia ja häviävät itsestään, mutta ainakaan vielä ei ole tapahtunut mitään. Ovat tosi ilkeän tuntuisiakin. Ensi viikolla olisi eka neuvola. Että näin minulla.

Lunama, oletko vielä täällä? Kuinka jakselet ja onko sinulle ilmestynyt väsymystä tai pahoinvoimtia? Millä viikoilla menet?

Tsemppiä kaikille!

Vierailija
40/75 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ja voimia helinäkeijulle!!!!

Perjantaina kävin ajoitusultrassa. Vähän liian pieniä olivat munarakkulat vielä, niin piti pistää yksi ylimääräinen päivä. Eilen on sitten pistetty irrotuspiikku. Se oli vasta kamalaa...hui....ja vatsa on kyllä niin arka siitä kohtaa :(

Huomenna on punktion h-hetki. Oon jo niin hermostunu, etten tiedä miten olla ja miten osaisin töihin keskittyä.

Tsemppiä kaikille täällä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi