Oisko meidän talo Mittavakoti tuomas 145? onko puutteita tai vinkkejä? linkki
http://www.mittavakoti.fi/default.asp?sivu=21&talo=41&cat=3&malli=2
onko mitään epäkäytännöllistä joka pistää silmään. mielestäni ei, kun vertaa muihin talomalleihin. netistä ei löydy parempaa, vai löytyykö?
Tämä on aika lähellä sitä mitä haluamme pohjapiirustuksilta jne. oisko jollain jotain vinkkiä paremmasta tai puutteita sanottavana tuosta?
Kommentit (15)
on talon muoto. Äärettömän kallis ja hankala tehdä. Jos et ole kovin varakas niin suosittelen suorakaidetta.
Pönttö pesuhuoneessa, ei kiitos.
Jotenkin tulee ekana omituisuus mieleen tuosta pohjasta. En tekis.
Jos pakko jotain negatiivista keksiä niin makkariin sisäänkäynti ruokasalista, mutta ei se minua haittaisi.
Kiitos muuten vinkistä, en ole tuota talomallistoa koskaan ennen selaillutkaan!
säilytystilaa tarvitsisin lisää reilusti. Minä myös kaipaisin vähän isompaa kodinhoitohuonetta, mutta se johtuu ehkä minun epäkäytännöllisestä tavastani toimia ja pestä useita koneellisia pyykkiä yhteen kyytiin (3-4 kuivaustelinettä käytössä kerralla). Saunaan täytyisi lisätä toinen hormi.
erittelee syitä miksi tämä...
haluamme leivinuunin ja takan,
erillisen ruokailutilan tai nurkkauksen
yksikerroksisen talo, on ollut kaksikerroksinen ja huomattu epäkäytännölliseksi meillä
4 makkari ja mahd työhuone, ei pakollinen.
jonkin verran varasto ja/tai vaatehuonetilaa...
mikä olisi paras talomallisto tai malli?
onko tällaista?
Vähän vieroksun noita ei-suorakulmia, mutta ehkä niihinkin tottuisi.
Meillä oli edellisessä asunnossa tämmöinen avoin keittiö ja ei ikinä enää. Hajuthan menevät ympäri asuntoa, varsinkin olohuoneeseen.
Kivan näköinen, tilava talo, mutta kuten joku sanoi tämä talo näyttää kalliilta rakentaa koska muoto ei ole selkeä.
En vain tykkää, että keittiön/ruokailutilan läpi on noin paljon kulkua. Ja että kaikki saunavieraat kuljeksii mun kodinhoitohuoneessa, sille ehdoton ei.
Säilytystiloja yms. en huomannut tarkastella, joten niiden riittävyydestä en osaa sanoa; moni vain tuntui mainitsevan niiden riittämättömyyden.
Liian paljon ikkunoita ja ovia ei kokonaisia seiniä.
vinoa seinää mun makuuni. Samoin jättäisin ne hullut kaaret sieltä pesuhuoneesta pois ja pöntön, tekisin khh ja ph uudelleen siten että pikkuvessalle saisi ihan oman ovella suljettavan eriön. Mh keittiön takana on -ei-niin-kiva. erkkeri oh:n päädyssä on tarpeeton mutta nostaa hintaa. Yhdistäisin myös pikkumakkareiden välisen vessan ja vh suihkuhuoneeksi.
tässäpä mun mielipiteeni
t. 2 taloa rakentanut kolmatta suunnitteleva
kahden lapsen kanssa nuo säilytystilat on ok mutta isomman perheen.
Viiden muksun äitinä sanoisin että isompi eteinen ja eripaikkaan mistä kulkee kaikki vieraatkin.
Meillä on tällä hetkellä jokaiselle oma vaatekaappi kodarissa ja siihen päälle vielä likapyykkikaappi sekä liinavaatteille/pyyhkeille.
Eli koko vaatehuolto toimii yhdessä huoneessa.
nää nyt aluksi, löydän varmaan muutakin kun ehdin tiirailla;)
me etsitään myös tällä hetkellä neljän makuuhuoneen taloa, joka rakennutettaisiin.
Tuo on mun makuun liian sekava, mutkikan, makuuhuoneet ympäri taloa, vähän säilytystilaa
heitän vastaehdotuksen
http://www.kastelli.fi/talot/talomallistot/moderni/Moderni+155
Käy tutustumassa JT-talojen mallistoon. Kastellin olet varmasti jo katsonutkin.
Tuo talon muoto on tosiaan kallis ja työläs rakentaa, mitä vähemmän kulmia, sen parempi. Tai ainakin suosittelen suoria kulmia. Muuten kyllä tykkään Mittavan mallistosta, kun on vähän erilainen kuin nämä perus Omatalot.
Niin siinähän se sitten on. Itse en tykkää, joten puutteita olisi paljonkin, mutta en nyt ala niitä tässä luetella, koska todennäköisesti makumme ovat niin erilaiset, ettei siinä olisi järkeä.