Säästöniksisi, jonka epäilet olevan sellainen, jota monet muut eivät ole hoksanneet!
Kommentit (169)
Leikkeleet leikkaan aina puoliksi, puolet vähemmän menee. Ostan isoja satseja just esim. kinkkua ja laitan annospusseissa pakkaseen. Kilohinnat pienemmät usein näin.
Pastakastikkeen sekoitan keitetyn pastan joukkoon, 200 g:sta jauhelihaa syö isompikin sakki. Jos jokainen annostelis itse soosin spagetin päälle, menisi paljon enemmän.
Aikakauslehtien kanssa toimiva kierrätyssysteemi, kavereiden kesken vaihdellaan. Nyt kokeillaan olla ilman sanomalehteä, kun netti kuitenkin käytössä.
Kaikkiin isompiin ostoksiin säästetään etukäteen, saa käteisalennukset eikä tuu korkoja.
Lasten vaateostoksissa yritän ennakoida ja ostaa alennusmyynneistä ja kirppareilta, jos laadukasta vaan löytyy. Nyt olen alkanut ennakkoluulottomammin itsellekin katselemaan kirpparivaatteita, muutama oikein onnistunut ostos on tullut tehtyä.
Lainaa ottaessa pankkeja kannattaa kilpailuttaa eikä jämähtää vanhan pankin asiakkaaksi, marginaaleissa on eroja!
Itseleivottu leipä halvempaa kuin kaupan, puuro halvempaa kuin murot. Pirkka-murot halvempia kuin kellogsit. Suklaavanukasta on helppo tehdä itse, samoin vispipuuro ja kerroskiisseli. Riisifrutin ohjeenkin olen joskus täällä nähnyt.
kunh suunnittelen etukäteen kuukauden ostoslistan, ruoat ja muut, sekä näet hieman vaivaa siihen mistä kaupasta ostat, voit joka tilistä säästää jopa 200 euroa.
vaikka olisi sellainet pullot jotka kieerretään toisiinsa kiinni. Mittaat (esim. lääkemitalla) vaan aineet erillisiin astioihin (mieluiten jo valmiiksi sellaisiin missä ne voi erillään säilyttää). Sitten kierrät putelit toisiinsa kiinni.
Ottakaa asuntolaina niin maksatte omaa, ettette maksa jollekin muulle. Se korko on kuitenkin pientä vuokraankin nähden ja omaksihan se kiinteistö jää.
Minä käytän joskus teepussit toiseen kertaan. Ensimmäisellä kerralla haudutan aika lyhyen ajan (kuitenkin niin että tulee hyvin makua) ja toisella kerralla sitten laitan ihan kiehuvaa vettä ja haudutan kauemmin jolloin vielä saa hyvinkin makua. Tai jos juodaan miehen kanssa molemmat teetä, käytetään samaa pussia.
Teen näin hieman kalliimpien tee-pussien kanssa. Näin paketti riittää 2 kertaa pidempään. Ja mainittakoon että juon paljon teetä. Jos juon jotain halpaa euroshopperia niin sitten kyllä se on pussi/kerta.
Vauva ei välitä onko vaippoina jo kulahtaneet harsot vaiko uudet kalliit merkkituotteet.
Minä katson aina kaupassa tuotteiden kilohinnat,
ja ostan sen perusteella, monet tekee katsomalla vain pakkausen hinnan. Vaipoissa pitää tietenkin vertailu tehdä kpl hinnan mukaan. Kuten monissa muissakin vastaavissa tuotteissa (pumpulipuikot, terveyssiteet yms.) Shampoot ja hoitoaineet litrahinnan mukaan... Ja tätä rataa. Hyödynnän myös yleensä S-ryhmän Rainbow sarjan, Coop extran ja K-ryhmän Euroshopperin tuotteet. Kaikissa taas ei voi säästää, Laatuun kannattaa kiinnittää huomiota. Mieluummin ostaa esim. keittiötyövälineet kunnolliset kerran kuin ostaa Laser puukko tai tarjous teflonpannu (halpis) joka toinen kuukausi..
Lihaa kun ostaa niin kannattaa myös katsoa pakkauksen lihapitoisuus, kun monet uivat siinä marinaadissa (lihaa voi olla vain n.75%). Nää tuli heti mieleen. Vierailija:
Lihapitoisuus paketeissa hyvä huomio, noin onkin.
Jos viittaat tällä siihen että Suomessa on tapana juoda paljon maitoa myös aterialla...niin se on ihan humpuukia ja Valion propagandaa, että maitoa pitäisi juoda. Ei juoda maitoa muuallakaan maailmassa tähän malliin, eikä siellä muuallakaan mitään osteoporoosia ole sen enempää.
Nimim. minä ja 5 miljardia muuta jotka eivät juo maitoa
Peruselämäntapani on vähän tuhlaileva, juon kuohuviiniä kavereiden kanssa baareissa, shoppailen n. 200 eurolla vaatteita kuussa ja ajelen taksilla... mutta mutta, kyllä minäkin yritän jotain:
-Käyttäkää julkisen sektorin hammaslääkäriä!!! Vanhempani maksavat tuhansia euroja vuodessa omilleen, kun julkisella maksaisivat max. sata euroa vuodessa. Jonoon kantsii ilmoittautua tosin aikaisin.
- Maksa veroja vähän liian isolla prosentilla, niin ei tule itku mätkyjen kanssa. Itse maksoin 1400e mätkyjä viimeksi! Nyt nostin prosentin tosi korkeaksi. (ei tavallaan säästä rahaa, mutta välttää rahapulaa :)
- Käytössä vain miehen työsuhdeauto, eli en autoile.
- Emme polta
- Käytämme taloyhtiön pyykkitupaa
- Ostan kirjoja divareista, ne ovat edullisia heräteostoja
- Jos jaksat kantaa, myy vanhat akkainlehdet kirppiksellä, niistä saa jopa 50c /kpl. Samoin tarjoudu ottamaan vanhempiesi/sisarustesi roina kirppikselle myyntiin. On toki vaivalloista, mutta tienaa kerran kesässä ihan kivasti. Satsaa esillepanoon eli pese ja silitä vaatteet, ripusta henkariin.
- Syön töissä välillä eväät tai nuudelikeiton tms. Säästyneillä lounasseteleillä voi sitten syödä ravintolassa ja kun pistää vaikka 5 * 8e:n lounari, niin on jo 40 euroa laskusta kuitattu!
- En osta kuukausilippuja saleille, vaan maksan kertamaksulla. Tosi moni innoissaan ostaa vuosijäsenyyden tms. kausikortin ja käyttääkin kuntosalia ja jumppaa harvoin. Toinen vaihtoehto on suosia uimahallia ja juoksemista, tulee aika halvaksi.
- Kannattaa suosia öisin kimppatakseja kavereiden kanssa, jos joku asuu samalla suunnalla
- En osta paljoakaan ruokaa kotiin, lähinnä katson että lapselle on jotain. Jääkaappi ei siis tursua kaikkea syömistä.
- Jos et jostain erityisestä syystä tarvi superkalliita farkkuja, niin ostamalla ne vero modasta tai hm:ltä säästää huimasti. Jos ostaa vaikka parit 100 euron farkut vuodessa, on se aika paljon. Yhtä hyvin voi ostaa vaikka parit 30 egen farkut.
Käyn kaupungin edullisilla kuntosaleilla.
Esim. leipää on turhaa ostaa kerrallaan kovin montaa sorttia, koska osa ehtii muuten kuivettua. Tietysti osan leivästä voi jo tuoreeltaan laittaa pakasteeseen...
99, mitäs piikittelet, kun et olet toisen kotia nähnyt? Kannattaisi lukea enemmän sisustuslehdistä saneeraus- ja kunnostusjuttuja eikä olla noin ennakkoluuloinen. Käsistään kätevä tekee muiden romusta kaunista. Hyvät puuhuonekalut kestää (toisin kuin lastulevy), isältä pojalle.
Meillä ei ole kirjavaa eikä sekaista, vaikka toisten vanhoja ja kirpputoreja harrastetaan. Kirppariltakin voi etsiä sillä silmällä, että mikä sopii yhteen sen ennestään hankitun kanssa ja tuleeko siitä hiomisen, verhoilun ja muun käsittelyn jälkeen hyvä. Terve vaan 63 :)
Säästövinkkeihin ei ole sinällään mitään lisättävää, muuta kuin että pienistä virroista tulee iso puro:
Kas: ei polteta, ei juoda, ajellaan halvalla velattomalla autolla (silläkin harkiten), töissä on eväät, ommellaan, korjataan vanhaa, kytätään tarjoukset, kalastetaan, marjastetaan ja sienestetään ja ostetaan harkiten. Lehtiä ei tilata, kun täällä pääkaupungissa on ilmaisiakin uutislehtiä. Nyt kun lumet suli, olen tullut pyörällä töihin ja säästänyt seutulipun hinnan. Puolessa vuodessa säästän pyöräilemällä yli 400 euroa. Ostetaan laatua, jos se joutuu kovaan kulutukseen, mutta ei normaalihintaan kuin pakon edessä. Odotetaan laatutavaran aletta eli jaksotetaan menot....käytetään järkeä taskulaskimen kanssa. Näin ollen on ollut varaa ostaa kesämökki. Minne tietysti kasvimaa....
Sen sijaan tuo vinkki vessapaperin säästämisestä meni jo oksennuksen puolelle, yäk. Provo?
Jos jokaisen tuotteen kohdalla miettii onko se välttämätön tyyliin kuolisinko, jollen tätä ostaisi, niin jäis ostamatta aika paljonkin. Suurin osa ostoksista perustuu haluun: minä haluan tämän.
Teen itse leivät, ja käsisaippuana käytetään 3l tonkassa myytävää saippuaa, joka maksaa tarjouksessa 2e/3l
missä käyt kaupassa kolmonen???????+
lantraan lopun shampoon veteen, siis hiukan vaan vettä että saa kaikki sieltä pullon pohjalta. Vaahtoaa samalla tavalla tai ehkä hiukan paremminkin..
rikkinäiset sukat palloksi ja koiralle leluksi. Pitää kyllä vahtia ettei koira jyrsi niitä niin rikki että lankoja menee suuhun.
ostan usein tarjouslihaa pakkaseen. en osta viim. käyttöpäivä koska ne tosiaan voi olla jo huonoa (olen ollut töissä makkaratehtaalla ja tiedän...). Mutta monissa kaupoissa saa puoleen hintaan esim. 5.1. vaikka käyttöpäivä olis 6-7-.1.
tee valmiiksi ostoslista. Ja se tärkein: älä osta mitään muuta.
Moni oli maininnut puurovinkit, jollain oli puuropäiväkin. Meillä syödään yleensä aamuisin puuroa ja välillä muroja. Ostan mieluummin ns. merkittömiä muroja jotka ovat huomattavasti edullisempia.
Meillä on kerran viikossa keittopäivä, se alkoi siksi koska joka viikko ostamme kaksi luomuleipää kotileipurilta ja keiton kanssa se maistuu. Lisäksi varsinkin näin talvella tuntuu että vitamiinit jäävät muuten vähemmälle.
Eilinen vihanneskeitto taisi tulla maksamaan yht. n 1,20¿