VAUVA mukaan KOULUUN?? :)
Eli tilanne on tämä: esikoinen 1v6kk ja kuopus 4kk. Olen saanut opiskelupaikan yliopistosta syksyksi ja isä jää pariksi kuukaudeksi syksystä lasten kanssa kotiin kunnes kuopus täyttää 9kk et saa laittaa hoitoon. No nyt näyttää vähän siltä et oisin TAAS raskaana... Ja vauva syntyis joskus maaliskuussa et onnistuiskohan ottaa n.3kk kouluun mukaan rattaissa? Hyväksyyköhän ne tän yliopistolla? Haluaisin pitää varsinkin ton raskausajan toiset lapset hoidossa kun se on NIIN paljon raskaampaa tehdä fyysistä työtä (lastenhoito) kuin henkistä (opiskelu)... et jos koittaisin ryhtyä "tehomammaksi" ja suorittaa opiskeluita vauvan kanssa sen kevään?
Kommentit (49)
itku olisi luennoilla. Meillä ainakin oli hyvinkin tiukkoja proffia, jotka heti huomauttivat vähästäkin supattelusta suuressa luentosalissa.
Et voi ottaa lastasi mukaan. Miehesi täytyy sitten hoitaa lapsenne, jos sinun pitää opiskella.
ryhmässä vauvan vaatiessa tissiä. Onpa kätevää. Ei vauvaa vaan kuulu ottaa mukaan joka paikkaan.
Ja juuri omalla luennollani muutama viikko sitten oli yksi ISÄ lapsen kanssa (vauva nukkui luentosalin ulkopuolella, näki ikkunasta). Eihän se yleistä ole, mutta älä sano ettei koskaan :)
Ei ole kenelläkään ollut koskaan vauvaa mukana teknillisellä yliopistolla Tampereella. Eikä muunkaan ikäisiä lapsia. Ei ole sopivaa viedä lapsia sinne. Ne häiritsevät keskittymistä (muiden). Ehkä joskus kerran viikossa pariksi tunniksi satunnaisesti hätätilanteessa, mutta ei missään tapauksessa jatkuvasti.
Minulla oli vauva mukana muutamilla luennoilla yliopistolla, ja niin on ollut monella muullakin. Tosin aina täytyy varautua siihen että jos vauva itkee/metelöi, silloin lähdet luennolta. Pieni vauva todennäköisesti nukkuu luennon ajan.. kantoliina voi myös olla kätevämpi kuin vaunut, vaunuja voi olla vaikea saada sijoitettua joihinkin luentosaleihin.
mukana muutamilla luennoilla, kun oli pakko saada tietyt kurssit suoritettua.
Homma onnistui ihan hyvin, vauva rassutteli jotain hiljaksiin tai nukkui. Jos kitisi, menimme käytävään.
En opiskellut tuolloin täysipäiväisesti, vain jotain päivän viikossa tms.
Aika hankalaa oli, mutta sain äitiyslomaa ennen jääneet roikkuvat kurssit tehtyä.
Ylipäänsä pienten kanssa on hankalaa opiskella, varmasti tarvitset kaiken sukulais- ja muun avun mitä ikinä saat, jos tosiaan aiot valmistuakin.
Kysy voitko suorittaa opintoja itsenäisesti tenteillä tai esseillä.
vauvoja. (Tunnustan, että omani oli kerran DI-työtä tehdessä osastopalaverissa mukana, mutta nukkui koko ajan onneksi.) Luennoille en ottanut mukaan kertaakaan.
Se TTY:stä valmistunut.
onnistuu ainakin HSE:ssä. Ei siellä ole läsnäolopakkoa suurimmalla osalla luennoista, ja on siellä vauvoja ennenkin ollut mukana tarvittaessa. Sovi luennoitsijoiden kanssa miten kurssit suoritetaan, kyllä siellä järjellisesti osataan joustaa.
No minä olen 9lk ja omistan lapsen sen kanssa on ollut ongelmia koulussa, mutta eihän ketään kiinnosta, jos lapsi mukana koulussa eli siitä vaan.
nyt miten syksyllä tuo opiskelu yleensäkin näyttää. Ja kun ylihuomen teen raskaustestin ni nähdään oonko ylipäätään ees raskaana :D -ap