Voiko lapsi mennä sekaisin energiajuomista?
Koulu väittää, että voi. Minusta mukana on pakosti jotain muitakin aineita.
Kommentit (9)
Minulle, aikuiselle, normaalipainoiselle, tulee huono olo ja sydämentykytystä.
En tiedä kuinka sekaisin voi mennä, ylivilkkaus ehkä? Huonovointisuus?
Sokerista hyperaktiivisuus, siihen lisättynä liikakofeiinin tuoma fyysinen ahdistus: sydän hakkaa tuplanopeudella, rintakehää puristaa, ahdistaa ja samalla voisi hyppiä seinille. Kofeiiniöveri oli aikuisiälläkin koettuna pelottava (done that), varsinkin pikkukoululaiselle tämä ja samanaikainen sokeripölly voi riittää sekaisinmenoon. Toki, jos kyseessä joku aikuisen kokoinen yläkoululainen niin epäilisin vähän vahvempia aineita.
itse en pysty juomaan esim. batterya. Tulee yliaktiivisuutta, tärinää ja hermostuneisuutta. Taitaa olla tauriinin sivuvaikutuksia. Käyn ihan kierroksilla ja ulkopuolisetkin ovat kommentoineet et en muistuta itseäni.
Koululaiselleni en todellakaan antaisi moista myrkkyä, kun jo aikuiseenkin voi vaikuttaa noin.
lapsensa juoda energiajuomia. Katsokaa nyt jo ihan sitä kofeiinin määrääkin! Plus sitten kaikkea muuta paskaa mitä niihin on lisätty. Voiko mitään keinotekoisempaa enää olla??
Kokis ja muut limut ovat todella harmittomia energiajuomiin verrattuna.
Eihän lapset saisi juoda energiajuomia. Itse olin odistamassa kassalla kun myyjä ei suostunut myymään ko tuotteita alle olikohan 16v. Pojat olivat ehkä 13 (oln tosi huono arvoimaan ikää).
Sen pitäisi jo kertoa, ettei kyseessä ole mikään lapsille sopiva juoma!
Mutta kauppa voi halutessaan rajoittaa myyntiä.
Oliko se nyt aspartaami joka hajoaa kehossa etanoliksi ja joksikin muuksi myrkyksi. Kenenkään ei ole hyvä juoda keinotekoisia juomia. Jos juotte limua, niin tarjotkaa lapsillekin sokerilimua light juomien sijaan. Paljon parempi vaihtoehto. Myös light juomat syövyttävät hampaat pilalle. Happamuus on se pahin ei aina se sokeri.
voi suurina määrinä vaurioittaa hermostoa ja aivoja.
Mutta huumeiden/pillereiden läyttö yhdesä viinan kanssa on myös todella TODELLA yleistä. Aina nistikin on jonkun lapsi. Ole tarkkana.