Karppaajat apua!
Onko ok ruokavalio? Aamupala: kahden munan munakas, kermalla ja juustolla. Lounas: 250g lihaa/kalaa/kanaa ja 300g vihanneksia. Päivällinen: 2dl kreikkalaista jogurttia, 1dl kermaa ja 100g mustikkaa. Lisäksi päivän aikana vähintään 2 litraa vettä, yleensä enemmän.
Kommentit (7)
yrittänyt hyväkarpata, mutta paino ei ole pudonnut. Olen myös joutunut syömään joskus 4krt päivässä koska on nälkä. Oma paino ei ilmeisesti putoa, koska syön liikaa turkkilaista jogurttia. Muuten lähes samanlainen ruokavalio...
sun pitää kokeilla mikä määrä ruokaa päivässä on sulle sopiva. Hakea se tasapaino laihtumisen ja näläntunteen hallinnan välillä.
Ihmiset laihtuu loppujen lopuksi eri tavalla ja kokee sitä nälkääkin eri lailla. Minä olen se joka tässä kirjoitti jogurttipäivällisen sopimattomuudesta. Mulle se ei käynyt. Sulle voi hyvinkin sopia. Katselet nyt vaikka viikko kerrallaan, mitä tapahtuu. Pitääkö syömäsi ruokamäärä nälän pois? Putoaako paino? Jos et laihdu, niin sitten teet muutoksia. Eikä pidä hätäillä. Viikko nyt on lyhin aika painon putoamisen seurailussa.
Aamulla: munakasta tai pekonia ja uppomunia, joskus karppileipää ja leikkeleitä ja aina salaattia tai raasteita. Lisäksi turkkilaista jugua marjojen kera ja vielä loraus kermaa.
Lounas: Iso annos salaattia (esim. tonnikala, katkarapu, savukala, kana) ja kahvi. Tai pienempi annos salaattia (ilman kalaa tms) ja tuhtia keittoa.
Päivällinen: Liha-kasvispataa tai pihvi tai uunibroileria tai paistettua kalaa tai lihapyöryköitä tai jotain kanasörsseliä. Lisäksi uunikasviksia tai kasviskiusausta tai -pyrettä tai gratiinia. Ja tietysti jotain tuoreita kasviksia.
Viikonloppuisin syön myös jälkkäriä, esim. marjoja ja kermavaahtoa, paistettuja omppuja, mustikkapiirasta, leipäjuustoa ja lakkoja ja kermaa uunissa, marjarahkaa tms. Makeutukseen käytän hieman steviaa.
En alkanut laihduttamaan vaan oloa parantamaan. Olen laihtunut 9 kg ja siihen pysähtyi ja hyvä niin, koska nyt bmi on 21 ja se on mulle ihanteellinen. Verenpaineeni laski, hemoglobiini nousi, pms-oireet häipyivät jne.
Olen syönyt vhh-ruokaa nyt vuoden, paino tippui parissa kuukaudessa, muu hyvä on tullut vähitellen :) Ja aluksi en käyttänyt steviaa, enkä syönyt yhtään hedelmiä enkä karppileipää.
Jos sulla on herkästi jumiin menevä vatsa, niin osta vielä kuitulisää apteekista tai luontaistuotekaupasta. Ummetus/kova vatsa on alkuun aika yleistä.
Mulla vaan ei toimi noin, eikä miehellänikään sen puoleen. Me koitettiin muutama päivä noin, mutta nälkäkuolema uhkasi joka ilta. Piti sitten syödä neljännen kerran illalla. Huono juttu.
Unohdettiin sitten jogurttipäivällinen ja jaettiin lounaan liha/yms. lounaan ja päivällisen kesken ja nyt menee hyvin. Kasviksiakin saa helposti sen 500g/ päivä kun syö niitä kahdella aterialla.
Ummetus ei ole vaivannut, tällä ruokavaliolla olen jo kaksi viikkoa elänyt. Nälkäkään ei ole vaivannut, päinvastoin joudun pakottamaan itseni syömään(ihmeiden aika ei ilmeisesti ohi). Ylipainoa 40kg eli voitte varmaan arvata kuinka paljon enemmän aiemmin söin. Näiden vajaan kahden viikon aikana paino tippunut 3.5kg :-). Ap
Aloitin vasta tällä viikolla karppaamisen. Olen syönyt reilusti isompia annoksia kuin ap. Esim lounaalla 300g lihaa ja 500g kasviksia, päivällisellä taas saman 2dl jogurttia kermalla +200g vadelmia. Syönkö liikaa? Olin sellaisessa uskossa että aterialla saa syödä niin paljon kuin haluaa jos syö 3*päivässä. Anteeksi ap että tulin väliin sotkemaan mutta kun täällä tuntuu asiasta vietäviä olevan paikalla.