Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

yli 40 v raskaana olleet

Vierailija
02.06.2010 |

miten meni, oliko rankkaa? miten teihin suhtauduttiin? teetitkö esim. lapsivesipunktion?

kiitos

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en halunnut mitään tutkimuksia, ihan kuin ne ratkaisisi lapsen terveyden. Niin ja terve tyttö tuli.

Vierailija
2/7 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ihan 40 v, olin täyttänyt 39 kun lapsi syntyi. Olin seurannassa muiden syiden kuin iän takia (aiemmat keskenmenot). En kokenut minkäänlaista ikäsyrjintää eikä ikääni otettu missään kohtaa esille niin että olisin siihen kiinnittänyt huomiota. Lapsivesipunktiota ei tehty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei testit tietenkään lapsesta tervettä tee, mutta jotkut vammat niistä näkyy. minä esimerkiksi teetin lapsivesipunktiot kahta nuorinta odottaessani ihan vaan siksi, että jos jotain häikkää olisi ollut, olisin jättänyt raskauden siihen ja keskittynyt jo olemassa oleviin lapsiini.

Vierailija
4/7 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vain halunnut testejä koska se olisi varjostanut odotusaikaa liiaksi ja olin valmis ottamaan lapsen sellaisena kuin se on.

t: 3

Vierailija
5/7 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmainen kun olin 39 ja toinen kun olin 41. Helppoja raskauksia. Tein molempien kohdalla np-ultran+verikokeen, ja kun noussutta riskia ei loytynyt, en katsonut aiheelliseksi tehda lapsivesipunkitiota. Laakarikin sanoi, etta saada keskenmeno punkitosta on suurempi kuin se, etta lapsi olisi vammainen.

Kaksi normaalia ja helppoa synnytysta. Imetyskin onnistui, imetin molempia vuoden.

En missaan vaiheessa tuntenut olevani outo, eika minua niin kohdeltu.

Vierailija
6/7 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei kauhistellut, päinvastoin kannustusta ja kehuja niin neuvolasta, kuin sairaalasta.

Kaikkia tutkimuksia hedoteltiin, ainoastaan niskapoimu ultra tehtiin.

Syytä kyllä kysyttiin yhden todella nuoren lääkärin toimesta.Vastasin vain, että otan vastaan senlapsen joka sieltä tulee oli terve tai kehityshäiriöinen. Lapsihan voi olla terve vatsassa mutta vammautua vaikka synnytyksessä..

No siitä vastausksestakin sain vain kehuja, että on mukavaa kun on vastuuntuntoinen.

Tervetyttö syntyi.

Vierailija
7/7 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkuraskaus oli rankka, loppuraskaus helppo, Synnytys kaikista helpoin.