Mitä tehdä anopille, joka tunkee väkisin kylään jouluna
Meillä on ollut tapana viettää joulu vanhempieni luona, ja kerran on sitten anoppikin joitain vuosia sitten kutsuttu sinne. No, sen jälkeen anoppi automaattisesti on ajatellut, että hän on aina tervetullut jouluna sinne ja kutsuukin itse itsensä joka ikinen joulu joulunviettoon. Tulee, syö muiden yhdessä tekemiä jouluruokia, juo, yleensä liikaa,kun muut ottavat vain lasin tai kaksi ruoan kanssa, saunoo ja lähtee, yleensä kiittämättä. Viime jouluna avasi kaikki lapsemme saamat joululahjat, olipa vielä ensimmäinen joulu lapsella. Siinäpä sitten vielä kehui, kuinka ihania lahjat olivat, tai lähinnä kehui hänen itsensä hankkimiaan lahjoja. Ärsyttävää. Toki anoppi on yksinäinen, mutta voisimme käydä kyllä jouluna hänenkin luonaan, mutta koko joulua en kyllä halua siellä viettää, kun hän ei vaivaudu laittamaan kotonaan mitään joulun eteen. Kai se on niin helppoa tulla valmiiseen pöytään. En kyllä halua lapsilleni sellaista joulua anoppini luona, eikä halua miehenikään, joka myös on tuskastunut tilanteeseen. Olisiko hyviä vinkkejä... ?
Kommentit (33)
kun ette saa itse suutanne avatuksi ja sovittua maailman yksinkertaisimmista asioista!!!
Lapsellista kyräillä sit toisen selän takana kun anoppi taitaa olla aivan autuaan tietämätön asioista...
Reilua peliä mukaan niin johan helpottaa....ja sinä voit avata pelin kun kerran niin tietoinen olet ongelmista...
jos haluat viettää joulua oman äitisi kanssa, niin miksei miehesi äiti ole yhtä tervetullut?
sen ymmärtäisin jos haluaisitte viettää joulua vain keskenänne oman perheen kesken, mutta että toinen lasten mummoista kuuluu itseoikeutetusti jouluunne mutta toinen ei?
Meillä ei omat vanhempani (eronneet kun olin pieni) ole tekemisissä keskenään. Jos nyt joskus samaan aikaan sattuvat lapsen synttäreille niin siinä on vuoden ainoa tapaaminen. Molempien vanhemamt asuvat noin 30 km päässä meistä, joten etäisyys ei ole esteenä. Anoppi ja appiukko ovat käyneet tasaa kerran äitini luona silloin kun aloittelimme seurustelua.
Ei naimisiinmeno tee omista ja miehen vanhemmista ylimpiä ystäviä.
Minusta tuntuisi oudolta jos oma äitini menisi appivanhemmille joka jouluksi, tai toisinpäin.
ymmärrän sinua. Ja todellakin, jotain sivistystä pitää olla ihmisellä, eikä tunkea toisten (tavallaan vieraiden ihmisten) kotiin puhumattakaan ettei osaa siellä käyttäytyä (kiittää, juoda sivistyneesti jne.).
Sama asia kun tunkisi naapureiden joulunviettoon kysymättä.
Neuvoja onkin ap:lle jo tullut, samaa minäkin ehdotan eli jutelkaa reilusti anopin kanssa, mikä on homman nimi tänä ja tulevina jouluina. Ei häntä silti tarvitse yksin jättää, mutta jotkin pelisäännöt hommaan on saatava, jos kukaan muu ei nauti joulusta kuin anoppi itse.l
Esim.
Ollaankin tänä jouluna päätetty laittaa ruuat yhdessä, ettei sitten tule yhdelle ihmiselle liian raskasta. Mitäs sinä voisit tuoda? xx on luvannut hoitaa tiskit ja yy koristelee kuusen, mitäs jos sinä laittaisit vaikka kahvit?
ja
Tänä vuonna pidetäänkin alkoholiton joulu, ihan lasten takia.
Ja sitten ei tosiaan kukaan juo, paitsi anopin poistuttua kotiinsa, tai jos anoppi tämän takia jää pois, niin kiskotte ne viininne hyvällä halulla kuitenkin.
Avatkaa viinipullot (tai mitä sitten juottekin)vasta
anopin lähdettyä....
Olkaa onnellisia että lapsillanne on isovanhempia jotka haluavat vielä viettää lasetnlastensa kanssa joulun, jossain vaiheessa isovanhemmistakin kun tuo aika jättää. Meillä on siis isovanhemmista enää yksi elossa ja hänkin invalidi (meidän lapset alle kouluiän).
miniän vanhemmille! Kyllä munkin mielestä jokaisen tulisi kantaa kortensa kekoon joulunviettoon!Jos ei itse pysty tekemään niin sitten ostaa valmiina.Ja ajatus humalaisesta ämmästä jouluaattona puistattaa! On se törkeetä, kun yhden tollaisen takia joutuu muutkin olla kokonaan juomatta.Ja ei edes kiitä mistään, törkeää!Ehkäpä ois vaan parasta tarttua härkää sarvista ja sanoa anopille suorat sanat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tsempit ap:lle!
Meillä on ainakin tällainen tapa, että kumpikin hoitaa ikävät asiat omien vanhempiensa kanssa. Ja ollaan mekin sanottu, ettei tällä kertaa sovi jäädä yökylään, jos jo valmiiksi on oletettu, että aina saa meillä olla yötä.
Telepatia toimii meidän suvussa ainakin heikosti, joten pakko on puhua asioista.
Ongelmahan on teidän eikä anopin.
Ja jos anopit ovat itsekkäitä ei se mikään uutinen ole. Sitä on oma äitisikin.
Näin on ollut tuhansia vuosia. Sinäkin sitten aikanaan.
Minua oikeasti sapettaa tällaiset iänikuiset ämmien paskan jauhamiset.
Tee itsellesi jotakin älä anopille, muutos lähtee itsestä. Ei toisia voi muuttaa. Kasva irti riippuvuudestasi omiin vanhempiin, niin miehesikin tekee. Kasva siis aikuiseksi HÖH!!!
meille taikka äitini luo. Tarkoittaa meidän perhettä, minun siskon ja veljen perhettä sekä miehen vanhempia, miehellä ei ole sisaria. Meillä kuuluu tähän porukkaan kaikenlaisia vajavaisia, mutta kyllä joulu jopa yöpymisineen sujuu ihan tuskitta - ja lapset ei varmaan ymmärtäisi, jos eivät isovanhemmat jouluna olisi paikalla, jos itse täällä kuitenkin olisimme.
Meillä joulu sovitaan myös jo etukäteen: annetaanko aikuisille lahjoja ja ketkä kaikki antaa lapsille (rajoitettu on) ja kuka tekee minkäkin tarjoilun jne.
Eli toivoisin, että kaikki voisivat laajentaa sitä perhekäsitystä myös sinne anopin suuntaan, miehelle hän on äiti ihan niin kuin sinulle oma äitisi.
ei luulis olevan sulta pois, jos osallistujia on 1 enemmän, tuskin hänkään ikuisesti elää. Ja onhan hän lapsesi mummu(?)
Kuka haluaa laittaa joulua vuodesta toiseen, jos kukaan ei kuitenkaan tule käymään ja joudut olemaan yksin? Sitä paitsi, jos viime joulu oli lapsesi eka joulu, niin tuskinpa olisi saanut itse paketteja auki?
valmiiksi mitäkin...ettei kukaan sitten tule vaimiiseen
pöytään....
Jospa anoppi ei vain ole hoksannut sitä,että teillä on ollut
tapana että jokainen tuo jotakin tarjottavaa.....