Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä veisin tuliaiseksi kyläillessä

Vierailija
01.06.2010 |

Menen kylään oman esikoiseni kanssa toiselle paikkakunnalle, olen 1 päivän ja yön. Kyseessä on hyvä ystäväni, pienituloinen yh. Lapselleen mulla on tuliainen (on kohta synttärit), mutta mitä veisin sinne?

Veisinkö ihan käyttötavaraa samaan tyyliin kuin menisin jonkun mökille, eli kahvipaketti, keksiä, mehua, leipää, hylamaitoa mulle kahviin ym.? Tuun junalla lähes 4 tuntia, joten mitään kovin pilaantuvaa en viitsi tuoda. Heidän lähikaupasta voin napata koko porukalle jäätelöpaketin ja jotain suklaakastiketta tms. Musta se olisi huomaavaista. Mutta eihän siitä voi kukaan suuttua?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

monella on vain varaa ruokaan

Vierailija
2/14 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa myös mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin veisin esim. kukan +ruokaa sen verran että kattaa teidän syömiset. Voi siis olla jotain muuta kun "ruoka-ruokaa", esim. hyvää leipää, keksipaketti, pari pulloa limua/viinipullo.

TAI voisit esim. ehdottaa että käytte yhdessä kaupassa ja makat kaiken/puolet.

TAI voisit maksaa teille pitsat ravintolassa

TAI maksaa pääsymaksut/leffaliput tm. riippuen mitä teette ja paljonko maksaa (esim. huvpuistoliput liian kalliita sinun maksettavaksi? Joku kotieläinpuiston liput tm. eivät liian kalliit?)

Riippuu myös sinun tuloistasi...! :)

Vierailija
4/14 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ihan vaan kahville tms.

Yleensä vien juurikin jtn jäätekö tai jotain itseleivottua :)

Vierailija
5/14 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viinipullo onkin hyvä idea! Se listaan mukaan.

Me käydään vastavuoroisesti toistemme luona. Toinen aina suunnittelee ohjelman ja nyt me mennään piknikille johonkin luonnonkauniiseen paikkaan, ei oo ohjelmassa pitseriaa, huvipuistoa tai muuta sellaista.

Mä tuon oman piknik-laukkuni + aattelin tuoda reilusti pillimehuja + keksiä, hyvän leivän ym.

Mä oon kotiäitinä vielä tämän vuoden ja mun tulot on siis se kht + lapsilisät 2 lapsesta... Mutta jotain pientä voin viedä.

ap

niin veisin esim. kukan +ruokaa sen verran että kattaa teidän syömiset. Voi siis olla jotain muuta kun "ruoka-ruokaa", esim. hyvää leipää, keksipaketti, pari pulloa limua/viinipullo.

TAI voisit esim. ehdottaa että käytte yhdessä kaupassa ja makat kaiken/puolet.

TAI voisit maksaa teille pitsat ravintolassa

TAI maksaa pääsymaksut/leffaliput tm. riippuen mitä teette ja paljonko maksaa (esim. huvpuistoliput liian kalliita sinun maksettavaksi? Joku kotieläinpuiston liput tm. eivät liian kalliit?)

Riippuu myös sinun tuloistasi...! :)

Vierailija
6/14 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tulee uusia ideoita.

Vierailija
7/14 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makin olen sita mielta etta vie jotain spesiaalia. Ei siis mitaan perus ruokaruokaa vaan juuri viinipullo, hyvia oliiveja, aurinkokuivattujatomaatteja , ihania kekseja... siis sellainen pikkuherkkukori.

Ja tietenkin kanna kortesi kekoon picnicjarjestelyissa.

Vierailija
8/14 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten ihan reilun kassillisen leipää ja kukkia ja kahvipaketin.

Vierailija
9/14 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kyläpaikassa pidetään? Ei välttämättä kannata raahata aurinkokuivattuja tomaatteja tai oliiveja, jos saajat eivät moisista edes pidä. Jotakin käytännöllisempää suosittelisin, silti vähän spesiaalia.

Pienituloisilla yksinhuoltajilla on puutetta yleensä kaikesta. Ruoka tai muu syötävä voisi siksi tulla tarpeeseen, myös vierailusi jälkeen. Mikä olisi kesäistä ja maistuvaa? Yhteinen ruokailuhetki vaikka siinä lähipizzeriassa (sinä maksat) koko porukalle voisi jäädä jo kokemuksena mieleen. Tai jo tuo ehdottamasi jäätelö.

Ehkäpä lasisetti ja juomista sekä äidille että lapselle (viinipullo ja jonkunlainen mehujuoma-aines)? Uusi kattila ja uusia perunoita + jotakin niiden kanssa? Ehkäpä kesäiset pussilakanat? Joku kiva kesäkirja tai kesälehti?

Vierailija
10/14 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä lähikaupasta ostettuna hyla-maidon, hyla-jätskiä, suklaakastiketta, suolakeksejä, jonkun hyla-tuorejuuston, hyla-margariinin, juuston, leikkelettä, paprikaa (oma lapseni rakastaa sitä) ja vaikka kurkkua. Nämä kuluvat heillä sitten takuuvarmaan poiskin,kun me ollaan lähdetty. Ja hän kyllä tietää, että mä en voi syödä tavalisia maitotuotteita, mutta olen ennenkin vienyt mukanani omat maidot.

Ja tuon täältä paremmista valikoimista jonkun hyvän keksipaketin, hyvän leivän tai pari, kahvipaketin ja pillimehuja ja viinipullon.

Kukat saan varmaan ostettua aseman läheltä ja sitten kun lähdetään sinne , käydään varmaan torin kautta joten jotain tuoretta (herneitä ja jos on esim. mansikoita ja jotain leivonnaista) sieltä mukaan.

Lisäksi oon luvannut tehdä iltaruuan (olen parempi kokki), tietyn ihan perusruuan, mistä hän tykkää mun tekemänä ja hän hommaa sen tarvikkeet.

Vierailija
11/14 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin kattilat, pussilakanat, lasisetit eivät ole meillä keskenään tapana, ja pelkään että lisää painetta hänelle, siis että kun he tulee sitten meille, olisi pakko tuoda jotain tavaraa kanssa...

Siinä mielessä musta tuntuu, että joku ruokahomma on parempi + vähän extraa (se kukka ja viinipullo).

Kaverini syö kyllä kaikenlaista eksottisempaakin kuin oliivit tai aurinkokuivatut tomaatit, joten se on ok. Mutta lapset eivät. Mietin vaan että samalla rahalla mitä joku pari purkkia tuollaista maksaa, saisi jo koko porukalle aamiastarviketta kummmasti.

ap

Mistä kyläpaikassa pidetään? Ei välttämättä kannata raahata aurinkokuivattuja tomaatteja tai oliiveja, jos saajat eivät moisista edes pidä. Jotakin käytännöllisempää suosittelisin, silti vähän spesiaalia.

Pienituloisilla yksinhuoltajilla on puutetta yleensä kaikesta. Ruoka tai muu syötävä voisi siksi tulla tarpeeseen, myös vierailusi jälkeen. Mikä olisi kesäistä ja maistuvaa? Yhteinen ruokailuhetki vaikka siinä lähipizzeriassa (sinä maksat) koko porukalle voisi jäädä jo kokemuksena mieleen. Tai jo tuo ehdottamasi jäätelö.

Ehkäpä lasisetti ja juomista sekä äidille että lapselle (viinipullo ja jonkunlainen mehujuoma-aines)? Uusi kattila ja uusia perunoita + jotakin niiden kanssa? Ehkäpä kesäiset pussilakanat? Joku kiva kesäkirja tai kesälehti?

Vierailija
12/14 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hienoa muuten, että ystävälläsi on kaltaisesi ajattelevainen ja huomioonottava kaveri! :) Joku muu voisi vain paukata paikalle täysihoitoon miettimättä ollenkaan, että sinnehän voisi viedä kohteliaasti jotakin mukanaan.

Vierailija
13/14 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta musta (pienituloinen totaali-yh) olisi vähän kauheaa, jos kaverini toisi ihan tavaraa mukanaan, jotain kallista pussilakanaa tai vastaavaa. Kuitenkin jos antaa lahjaksi, niin tuskin mistään halvasta voi olla kyse, vaan finlayson/marimekko-linjalla varmaan pitäisi mennä.

Koska muutenkin vähistä tuloista on vaikeaa kerätä matkarahaa sille vastavuoroilulle, niin jos pitää sitten miettiä vastalahjojakin niin voi jäädä lähtemättä.

Oudolta se tuntuis varsinkin kun tietäis että toinen on pienituloinen kodinhoitotuella kituuttava.

Tuo ruoka ihan ok, siinäkin voi olla jo liikaa. Viinipullo, jätskit ja kukka on ihan riittävä yllätys :).

Vierailija
14/14 |
02.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en edes siskoni luo tai vanhempieni mökille, vien kumminkin jotain pientä mukana, vähintään kahvipaketti ja vaikka lättytarvikkeet tai vaikka shampoota tai jotain säilyvää ruokaa (sinne mökille siis).

Me ollaan joskus asuttu tämän ystävän kanssa kämppiksinäkin ja meillä on hyvin läheiset välit, vaikka nyt on välimatkaa. Meidän ei silleen tarvi esittää esim. paremmin toimeentulevaa toisillemme mitä oikeasti ollaan.

ap

Tosi hienoa muuten, että ystävälläsi on kaltaisesi ajattelevainen ja huomioonottava kaveri! :) Joku muu voisi vain paukata paikalle täysihoitoon miettimättä ollenkaan, että sinnehän voisi viedä kohteliaasti jotakin mukanaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi