*** Pitkään tuhdanneiden kesäkuu ***
Kommentit (81)
Tinsku, olisko tuo nestekertyma kysta..? :O
Inkerille ja Nellille hyvat lomat!
Iiris kyseli vauvauteluista... Ma luulen, etta rupeen nyt ihmisille sanomaan, etta yritetty on, mutta eipa oo kuulunut viela! Ihmisille, jotka kyselevat onko lapsia sanon vaan, etta "ei" ja sitten mullakin nopea aiheen vaihto..
Tuossa viikonloppuna just anoppi ja hanen kaverinsa hehkuttivat, kuinka odottavat vauvaa meilta.. Ja kuulemma anoppi haluaa jo mummoksi... *huoh*
Mulla on yks kaveri (aika kaukainen), joka on tullut raskaaksi IVF:lla ja yksi, jolla raskautuminen kesti muutaman vuoden. Etta heille olen sitten tasta asiasta avautunut ja saanut tukea. Vaikkakin ovat aika kiireisia lapsinensa...
Ennuli, tosiaan on aikamoiset taalla nuo jonot! En ollu aikasemmin asiaa tajunnutkaan.... Ja siis julkisella nain.
Sofi, nimenomaan toisin pain, etta Suomessa on halvempaa yksityisella. Taalla hinnat lahtee semmosesta 8000€ per IVF! Etta silleen... Ja taallahan ei mitaan Kela-korvausta tunneta.. ;(
Nojoo, mutta taalla ollaan jo vahan paremmalla mielella! Ei kai tassa muukaan auta, kuin jatkaa elamaa ja samalla yritysta!
Kiitos kun olette taalla tukemassa! :)
Tinttis
Tinsku: Nestekertymää voi tulla myös ovulaation seurauksena.. Mulla on ollut nestettä munasarjoissa kun on ultrattu tiettyyn aikaan kierrosta.
Sofi: joo ihan hyvähän tuo on ottaa oman alan työt vastaan silloin kun niitä on tarjolla..
iiris: Mä olen joskus vastaillut jotain ihan ympäripyöreitä ja joskus sanonu ko joku on kysyny et koska teille tulee lapsi niin "No senpä jos tietäis" jne... Ja riippuen henkilöstä olen saattanut myös kertoa ihan suoraan että kyllähän me kovasti yritetään. Aika avoin oon ollu tän asian kanssa.
No tulipas vaan Ennulilla lyhkänen kierto :(
Tinttis: Tuo olis kyllä hyvä mitä Sofi "ehdotti".. Sanot että teillä on yritystä ollut jo akuemmin kuin mitä oikeasti on :) Ja se kielimuurihan on niin hyvä syy :D
Kiva kuulla että olet jo tinttis hiukan paremmalla mielellä :) Ei tämä helppoa ole..
Nelli
Tänään se alkaa!!! Miehen L-O-M-A Jeeeeee! Tänään haetaan anoppilasta asuntoauto ja huomen aamulla sitten suunnataan tien päälle johki päin Suomea :) tai oikeastaan mies ja pikkuneiti lähtee sen auton hakemaan... minä lähden tyttökavereiden kanssa leffaan ja kävästään varmaan terassilla nauttimassa muutama :D
Otan läppärin mukaan matkalle eli pääsen kyllä reissun aikana lukemaan muiden kuulumisia! En tiedä sitten kuinka itsellä on aikaa tänne kirjotella.
Emman kuulumiset kiinnostais! :) Vieläkö siellä on koneet hajalla ettet pääse meille kertoileen mikä tuli inssin tulokseksi.. Toivon niin kovasti sun puolesta että olis onnistanu! Eikös se maanantaina tule 2 vko inssistä?
Nelli kp13/28
Hyvää reissua Nellille!
Muakin kiinnostaa Emman inssin tulokset!
Entäpä Inkerin vatsakivut? Tuliko täti, vai ymmärsikö pysyä poissa?
Tulevasta inssistä on vähän sekavat fiilikset. Toisaalta huvittaisi kovasti saada se oma nyytti ja katsoa, josko se inssi auttaisi tähän tuhtaamiseen. Toisaalta jännittää ja ahdistaa, kun olisi se luomuvauva vaan kiva saada!
No, kyl me näistä mun sekavista fiiliksistä huolimatta varmaan inssiin mennään. Hih, kiva toisaalta, et nyt mieskin joutuu epämiellyttäviin puuhiin (=siementämään purkkiin), eikä niin, että mua aina vaan ronklataan! Elämän pieniä iloja! =D
- Ennuli -
kp 4/24-33
Kiitos Nelli ja sofi. :)
Flunssasta ja vatsataudista selvitty, mutta nyt on sitten mies vatsatudissa vuorostaan.. :( Himskatti sentään..! :/ Nyt viikonloppuna olisi nimittäin ovispäivät käsillä. Jomottelee siihen malliin, että ovis luultavasti tapahtuu (?). Ei miehellä niin pahana vatsatauti nyt ole, mutta heikko olo on. No toivotaan, että tässä parin päivän aikana voi jotain tehdä.
Tsemppiä kaikille! bdbd! :)
Kp 12/n. 27
Ennuli: Mulla on sekavat fiilikset jo tosta meiän tutkimusajasta niin voin kuvitella miten sekavat fiilikset sulla on inssistä. Kyllähän sitä ihan varmasti aina toivoo että luomusti lapsi tulisi tähän maailmaan :).
2poj@näiti: voi harmitus teitä :/ kurjaa tuollainen!
ON: Tissit edelleen ihan tuhottoman kipeet ja turvoksissa. Vatsaa myös nipistelee tosi kivuliaasti. Menkkoja ootellessa.
Tsemppihalit kaikille!
Joo eipä tännekään paljon mitään kuulu, mutta aattelin tulla vähän päivittämään. Menkat alko suunnilleen aikataulussa maanantaina, mutta ne oli tällä kertaa huomattavasti vähäkipuisemmat kuin normaalisti. Tuntuu siis ainakin johonkin auttavan tuo vyöhyketerapia.
Mä oon käynyt siellä terapiassa nyt siis kolme kertaa ja mulla ne hoidot menee niin että suunnilleen 45 minuuttia se terapeutti keskittyy jalkojen pisteisiin ja meridiaaneihin tms, ja sitte noin puoli tuntia selän meridiaaneihin. Ois ollut mahdollista ottaa pelkkä jalkahoitokin, mutta tuo selän käsittely tuntuu niin hyvältä että halusin pitää senkin.
Nyt sitten tosiaan ihan hyvällä mielin odotan että jospa se vyöhyketerapia pikkuhiljaa auttaisi raskautumiseenkin kun kerran jo menkkakipuja helpotti. Juhannuksen aikaan pitäisi taas touhuilla, toivon kovasti että onnistuu.
Onnea ja jaksamista myös teille muille tuhtaajille. Kyllä me kaikki vielä varmasti saadaan ne omat nyytit ennemmin tai myöhemmin!
Helja kp 6/25, yk 13(kai)
Tein äskön huvikseni ovistestin, koska raskaustestejä ei taloudessa tällä hetkellä oo (ei tietenkään sillon ku niitä tarttis!) ja testi näytti kahta tummaa viivaa eli kyllä kai siellä jotain hormonia hyörii. Huomenna vois hakea ihan raskaustestinkin. Hirveät vatsakivut tai sellaiset vihlonnat ollu koko päivän :/. Tympeetä. Kp 29 ois nyt menossa eli menkat ois pitänyt alkaa eilen/tänään suunnilleen. Ja tissien kipuilusta ajattelin että oisivat kyl alkaneetkin.
Jees, ootellaanpa :).
Aamupäivällä tehty raskaustesti näytti kahta selkeää viivaa :). Aivan järjetöntä. Oon ihan sekasin! Toivon vaan nyt tuhannesti että vaavi pysyis matkassa
Aivan hirmu paljon onnea ja toivotaan että nyytti pysyy matkassa ensi vuoden puolelle asti!
Mä en osaa edes kuvitella miltä tuo tuntuu että saa kaksi viivaa testiin, varmaan ihan järjettömän ihana tunne! Nauti nyt raskaudestasi ja yritä ottaa rennosti vaikka jännittääkin!
-Helja
Kiitos onnitteluista :). Olihan se fiilis jotain ihan sanoin kuvaamatonta. Ulvoin täyttä kurkkua vessan lattialla :D. Miehelle soitin töihin niin en saanut sanottua mitään mutta arvasi heti mistä oli kyse. Ihmetteli vaan että miksi itkin niin kovin :D. Hirvee jännäys on kieltämättä kyl päällä että pysyiskö se tuolla vatsassa. *sormet ja varpaat ristissä* Huomenna kai pitäisi soitella terveysasemalle sit, hui!
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!
Mä jo ounastelinkin sun oireista, että plussa voisi tulla, ihanaa!!
Kuinka kauan teillä olikaan yritystä?
Itsellä viimeistä viedään, täti tulee huomenna.. Toivottavasti vaan ei..
Sofi
Adalmikselle paljon onnea!
Toivottavasti Sofin täti ei tulisi tällä kertaa...
ON: Itä-Suomessa ollaan tällä hetkellä menossa.. Huomenna olisi tarkoitus Keski-Suomeen ja siitä sitten takaisin Länsi-Suomeen :) Kivaa reissata niin ettei tartte olla tietyssä paikassa tiettyyn aikaan, eikä tietää tarkkaan missä aikoo milloinkin olla!
Oviksen aikaa ollaan hyvin hyödynnetty.. Tänään voisi vielä varmistella ja pistää vähän auto heilumaan :D
Nelli kp olisko 15/28
Ihanaa Adalmis!! Oikein paljon onnea!! En osaa minakaan kuvitella milta mahtaa tuntua kun saa kaksi viivaa tikkuun... :) Muakin kiinnostaa, etta kauanko teilla tuli yritysta?
Tanne ei ihmeita... Ovista odotellessa. :)
Tinttis
Ihanaa saada plussa (ja toivoa meille muillekin) pitkästä aikaa tähän pinoon! =D Ihanaa, nyt et "joudukaan" tutkimuksiin & mahd. hoitoihin!
Helja: Onko sinulla ollut kivuliasta tuo jalkojen/selän pisteiden käsittely? Mulla on ollut jotkut pisteet jaloissa tosi kipeitä. Ja mulla on siis vaan jalat käsitelty. Kolme terapiaa takana, mutta raskautta ei näy... Eikä oikein muitakaan muutoksia kropassa. Viimeksi menkat tosin oli aika runsaat, johtuisko vyöhyketerapiasta...Pitäisi vissiin ottaa se 4-5 kerran tehokuuri terapiaa (käynnit n. viikon välein), niin näkisi paremmin, onko hoidoista hyötyä.
Mietiskelen tässä, syönkö seuraavaa Terolut-satsia lainkaan, kun tuntuu kuitenkin tuo kierto heittelevän jonkin verran...
- Ennuli -
kp 7
Ovista saatiin vielä varmisteltua :)
Eli jos jossainpäin Itä-Suomea näitte asuntoauton joka heilui villisti, niin se oli sitten varmaankin meidän ;D
Kohta lähdetään jatkamaan taas matkaa.. Käyn taas lukemassa teidän juttuja kun pääsen koneelle. Ei tahdo virta riittää koneessa kirjoitteluun jos ollaan p-paikalla yötä, mutta jos jossain camping-alueella majaillaan niin silloin on sähkö käytössä!
Nelli
Kiitos onnitteluista :). Meillä jäi ehkäisy pois runsas kolme vuotta sitten, mutta missään vaiheessa ei olla yrittämällä yritetty. Oon ollu tietoinen kyllä ovispäivistä, mutta ei olla otettu stressiä. Siksi tää tuntuukin niin hassulta, että lapsi on oikeesti tulossa :).
Viikonloppuna oli jo kurkku kipee ja nyt iski kunnolla flunssa päälle. Aamulla ei tullu ääntä. Hirveesti oon miettiny kaikkea että mitä ei saa syödä ja tietty et mitä lääkkeitä voi ottaa että tää lunssa helpottais. Oireita on ollu tällasia: vatsaa nipistelee välillä ihan joka puolelta, tissit on turpeet ja nännit koko ajan kovina, nyt aamulla on myös palellu, mutta se voi johtua myös tästä flunssasta.
Aika varovaisesti vielä mennään. Jotenkin ei kyl yhtään tajua tätä hommaa vielä :D.
Paljon onnea Adalmis! :) Peukutuksia että kaikki menee hyvin. bdbdbd!! :) Pahoittelut flunssasta.:(
Nelli: Mukavaa reissua! :)Toivottavasti nyt tärppäisi kun on lomakin, niin silloin voi rentoutua. :)
ON: Tänään on ovisplussapäivä (testattu aamulla) ja se on hyödynnetty. Enempää ei pysty kun mies ei ole oikein kunnossa, mutta nyt päästiin lähemmäs ovista kuin aikoihin.:) Joten toivossa on hyvä elää.
Kp 14/n.27
2pojanäidille onnittelut oviksen hyödyntämisestä..:) Sitten vain odotellaan..
Nellille hyvää lomareissua!
Sofi
Mulle saapui kotiin (halusin että lähettävät) epikriisi polikäynnistä... Tässä lainausta:"Vas tavallisen kokoinen munasarja, siellä nestekertymä 0.93cm kirkkaana. Sen sijaan oik. munasarja kookas selvästi pco-tyyppinen".
Osaisko joku sanoa mitä tarkoitetaan tuolla nestekertymällä?
Ihan kiva juttu että toinen edes normaali:-)
Tsemppiä kaikille!
Tinsku
kp8/??? (oli muuten lähestulkoon "normaalit" menkat, olisiko kierto lähtemässä säännöllistymään? Toivossa on hyvä elää...)