Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten tekisit?

Vierailija
01.06.2010 |

Miehen veljentyttö menee naimisiin. Olemme ihan läheisiä ja hiukan yllätyksenä tuli, että emme saaneet kutsua. Kuulemma kutsuivat vain omat sisaruksensa ja kumminsa (vissiin kavereita lisäksi). Selittelyjä tullut siis useammalta suunntalta, vaikka hääparin asiahan se on ketä kutsuvat.

Suvun tuntien tiedän satavarmaksi, että lahjaa (lue: rahaa) odotetaan kuitenkin meiltäkin. Piräähän sitä muistaa jne.

Mietimme itsekin, että kai sitä pitää sitten jotenkin muistaa. Nyt selvisi, että "salassa" (siis asiasta ei saa puhua) on kutsuttu kuitenkin miehen siskon perhe kokonaan, vaikka lapset ovat aikuisia ja asuvat omillaan (perheettömiä). Tunnustan, että pikkuisen ihmetyttää ja harmittaakin. Mutta palataan siihen, että kutsuvat ketä haluavat. Tuo salailu kyllä kertoo siitä, että pelätään jonkun loukkaantuvan (ja mikä pahinta jättävän lahjomatta).

Eli lahjoisitko hääparia tässä tapauksessa ja millä lailla? Täällähän ei alle parin sadan muistamisia hyväksytä =)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onnittelukortin laittaisin postiin.

Vierailija
2/7 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

soita vaan kuulumisia ja juttele niitä näitä..kyllä siitä saat selvää.

Sitten jos haluat muistaa niin osta joku lahja ja laita se sukulaisten mukana sinne.

Itse en ostaisi mitään rahakasta lahjaa jos ei kutsuta...miten olisi plantagenista tms. rahapuu lahjaksi tai valokuvalabumi hääkuville tai

seinälle lautanen sinooperista johon poltetaan häparin nimi ja hääaika +joku kiva kuva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortin laittaisin, ja senkin jälkikäteen.

Jos joku sukulainen "kerjää" rahaa kimppalahjaan tms., niin sanoisin että osallistuisin siinä tapauksessa että en itse pääsisi häihin, mutta nyt en ole saanut kutsuakaan joten lahja on tarpeeton.

Vierailija
4/7 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääpari on täysmoukkia.

Vierailija
5/7 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta aika selkeä periaate. Itse menin naimisiin "salaa" eikä tullut mielenkään odottaa häälahjoja. Appivanhemmet tosin kustansivat pihalle pensaita "häälahjana".

Vierailija
6/7 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hyvin pienesti. Eli tosiaan kortti ja jokin pieni muistaminen. Lähetä juhlapaikalla jonkun sukulaisen matkassa joka juhliin menee, tai sitten postita hääparille lahja niin että saavat sen päivä pari ennen/jälkeen häiden.

Lahjaideana voisi olla ihan vaikka kauniisti sellofaaniin pakattuna kaksi kahvikuppia (joitain edullisia, n. 10€ tulisi hintaa kortti+kupit muistamiselle) tai sitten vaikka jokin edullinen kynttilä/tuikkukippo, tai vaikka jokin edullinen kirja "opas avioliittoon" "runoja rakkaudesta" tm. mitä nyt halvalla jostain saisi.

Itse pidän max 10€ lahjaa sopivana, en ostaisi kalliimpaa, ja tosiaan se pelkkä korttikin riittää ihan hyvin! Kortti ihan asiallinen laittaa, sai kutsua häihin tai ei, silloin kyse lähisukulaisesta tai hyvästä ystävästä.

Niin ja tapauksissa joissa hääpari on läheinen minulle, mutta jotka "karkaavat vihille" ulkomaille, tai pitävät vain pienet häät esim. ristiäisten yhteydessä olen muistanut arvokkaammalla lahjalla (toki omaan sen hetkiseen budjettiin sovittaen).

Tämä siksi että HALUAN muistaa itselle tärkeitä ihmisiä, nimipäivinä postitan kortin, synttäreinä ja jouluna muistan pienellä lahjalla jne. Minä haluan myös muistaa heitä hääpäivänään, TOSIN on eri asia pitää kunnon häät (useita kymmeniä vieraita) joihin ei kaikkia kutsuta vert. esim. ristiäisten yhteydessä olevat häät joissa paikalla vain ma kymmenkunta ihmisitä.

Vierailija
7/7 |
01.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä, mitä suku tai juhlapari odottaa, ei ole mitään väliä. VÄliä on sillä, haluatko sinä (ja miehesi, tietty) muista heitä juuri tässä yhteydessä jotenkin.

Jos haluatte, niin onhan se kaunis ajatus, eikä millään laill ayhteydessä siihen, että kutsutaanko häihin vai ei. Aina saa muistaa. Esim parivuoteen lakanasetti on oikein hyvä lahja. Tai pari tyynyliinaa.

Jos taas ette halua, niin ei ole pakko kun kerran ei juhliinkaan ole kutsuttu. Eikä muutenkaan. Pakko ei ole koskaan.