Miten lohdutan ADD lastani joka saa huonon todistuksen
ADD todettu vasta loppukeväästä ja koulu vuosi mennyt penkin alle hyvistä yrityksistä huolimatta. Todistus tulee olemaan kuutosen tasoa. Siskonsa saa kaikista aineista 9 tai 8
Kommentit (35)
joslla on AS, että seiskankin eteen pitää tehdä kovasti töitä. Ongelmana pojalla on keskittymisen suuntaamisen ongelmat, lukihäiriö ja änkytys, joten meillä ei myöskään hikaristipendejä tavoitella.
Torkan saamisen jälkeen halitaan, toivotetaan hyvää kesälomaa ja mennään koko perhe hamppareille.
meilläkin tarjotaan jädet ja mennään hampparille. Tiedän vaan että pikkusiskon ysit harmittaa vanhempaa, joka ei itse siihen pysty.
Eikä hän ole mikään vammanen.
olleet mitään hikareita koulussa, sano että lapsestasi voi tulla mitä vaan ja tärkeintä on että on yrittänyt parhaansa!
Meilläkin yksi lapsista saa huomattavasti huonomman todistuksen kuin muut lapsemme.(aina saanut) Täytyy vain yrittää löytää muita hyviä puolia lapsesta.
Itse jo pelkään todistustenjako päivää. Anorektikko lapsen todistus laskee paljon. Ollut nyt vähän aikaa paremmassa kunnossa. Tiedän, että taas romahtaa=( Ei millään enää jaksaisi, mutta ei minulla ole nyt muuta vaihtoehtoa kuin jaksaa.
mutta lapsi itse on tosi pettynyt. Toivottavasti pettymys menee ohi nopeasti kun tokarit laitetaan sivuun ja nautitaan kesästä.
sä olet vähän erilainen. syöt lääkkeitä niin susta voi tulla jotain vielä
eikun oikeesti. niistä kympin penskoista ei yleensä tule mitään. joko niistä tulee jotain fakin uimavalvojia tai ne vetää ittensä kiikkuun. parhaita menestyjiä tulee JUST kaikista keskiarvon pojista ja tytöistä. oppii taistelemaan! ja pitämään hauskaa.
Usko mua :)
tuskin akateemista mutta elämäänsä tyytyväinen duunari. Siihen on äitikin tyytyväinen kun nyt vaan saataisiin koulu sujumaan ettei tulisi siitä kauheaa painajaista ja pettymystä.
Lapsi itse on tyytyväinen seiskalla alkaviin numeroihin ja äidin mielestä ne ovat jo huippusuoritus.
yrittäjät ja taiteilija on olleet huonoja koulussa, samoin johtajat.
Eikö riitä, että kehut hänen hyvästä todistuksestaan.
lapsi pitää itseään epäonnistuneena kun tokari kuutosen luokkaa. Tottakai lohdutan häntä kun hän on pettynyt.
Hän on kuitenkin tehnyt parhaansa ja se riittää. Jos kyse on adseille/lukihäiriöisille tyypillisestä alisuoriutumisesta, voit myös sanoa, että tiedät hänen oikeasti osaavan numeroitaan paremmin ja oikeassa elämässä osaaminen on tärkeämpää kuin numerot. Voit myös sanoa, että nyt kun tiedetään, mistä homma kiikastaa, voidaan jatkossa saada numerotkin paremmiksi oikeilla opiskelu- ja suoritustavoilla.
Minulla on lapsi, joka oikeasti osaa aika hyvin, mutta kokeissa ei ehdi kunnolla eikä keskittyminen riitä ja jännittääkin niin että ulokset ovat usein sitä kuutosen luokkaa. Taustalla asperger ja lukihäiriö. Yritin ehdottaa koulussa suullisia kokeita tai lisäaikaa, mutta opettaja sai siitä sätkyn. Jännä että mä joudun yliopstossa antamaan jommankumman noista vaihtoehdoista tai mahdollisuuden tehdä kotiessee tai jotain muuta jos joku vaan kysyy, mutta peruskoulussa ei tarvi.
Hän on kuitenkin tehnyt parhaansa ja se riittää. Jos kyse on adseille/lukihäiriöisille tyypillisestä alisuoriutumisesta, voit myös sanoa, että tiedät hänen oikeasti osaavan numeroitaan paremmin ja oikeassa elämässä osaaminen on tärkeämpää kuin numerot. Voit myös sanoa, että nyt kun tiedetään, mistä homma kiikastaa, voidaan jatkossa saada numerotkin paremmiksi oikeilla opiskelu- ja suoritustavoilla. Minulla on lapsi, joka oikeasti osaa aika hyvin, mutta kokeissa ei ehdi kunnolla eikä keskittyminen riitä ja jännittääkin niin että ulokset ovat usein sitä kuutosen luokkaa. Taustalla asperger ja lukihäiriö. Yritin ehdottaa koulussa suullisia kokeita tai lisäaikaa, mutta opettaja sai siitä sätkyn. Jännä että mä joudun yliopstossa antamaan jommankumman noista vaihtoehdoista tai mahdollisuuden tehdä kotiessee tai jotain muuta jos joku vaan kysyy, mutta peruskoulussa ei tarvi.
Onnistuu peruskoulussakin, jos siitä on sovittu.
ja diagnoosipaperit on koululla. sekä lukivaikeudesta että aspergerista, mutta opettaja ei ollut halukas kommunikoimaan asiasta. Ja tää on siis kevyt understatement siitä miten se ope oikeasti käyttäytyi. Ymmärsin sitten olla ehdottelematta enää yhtään mitään kun se ope sentään sietää mun lastani luokassaan.
jo tajuaa, ettei omaa tyhmyyttään saa huonoa todistusta, vaan siihen on selkeä syy?
meillä ei saa avustajaa kun lapsi on rauhallinen omassa luokassaan. Kyllä kai on rauhallinen kun on omissamaailmoissaan ja jää kiinnin johonkin yhteen tehtävään. Kun ei häiritse luokassa muita on ihan sama vaikka ei osaakaan tehdä tehtäviään.
Miten ilmenee/ilmeni nuorempana? Olen epäillyt tuota meidän pojalla, diagnoosi tehtiin sitten pelkästään tarkkaavaisuushäiriötestillä ja sen perusteella ei ole add ja testin teki psykologi joka oikeastaan ei edes tiennyt mikä on add, luuli vissiin että minä sanoin adhd:n väärin:D
meillä ei saa avustajaa kun lapsi on rauhallinen omassa luokassaan. Kyllä kai on rauhallinen kun on omissamaailmoissaan ja jää kiinnin johonkin yhteen tehtävään. Kun ei häiritse luokassa muita on ihan sama vaikka ei osaakaan tehdä tehtäviään.
vaikka ei edes ole hiljainen, rauhallinen tai noin kiltti, vaan taatusti enemmän mölyapina.
periaatteessa ADHD ilman ylivilkkautta. Meillä ilmenee vaikeutena keskittyä tehtäviin kun ympärillä hälinää. Takertuu johonkin yhteen asiaan, tuntoyliherkkyyttä esim. vaatteet painaa, hermostuu asioihin helposti jos ne ei heti suju, ei osaa kellon aikoja, ei opi kertotauluja
En kuitenkaan dissailisi paremmin menestynyttä sisartaan tai kertoilisi, että tästä ei "tule mitään ja todennäköisesti hirttäytyy joskus".
Itselläni oli 6-tason isosisko ja minun 9 ja 10 jätettiin aina huomioimatta, jotta isosiskolle ei tulisi paha mieli. Ei ole sekään reilua lapselle, että ei saa tunnustusta hyvin tehdystä työstä.
Tuskin todistus yllätyksenä tulee - onhan lapsi saanut koetulokset tietoon pitkin lukuvuotta. Eikä huonot opppimistulokset aina johdu jostain diagnoosista - kyllä niin kutosiakin luokkaan aina mahtuu, kuten kymppejäkin. Periaatteessa tulokset gaussataan (tosin ei ihan pienessä ryhmässä), joten numeroiden 6 ja 8 pitäisi esiintyä samalla frekvenssillä.
Tsemppaat vain lasta, että ensi vuonna voi sitten lääkityksen ja terapian kanssa saada paremman todistuksen!
katsoa ylösalaisin niin se on yhtä hyvä kuin siskon 9.
Sano myös, ettei lapsi ole yhtään tyhmä. Ei numeroilla ihmisiä mitata, vaikka hän vähän vammainen onkin.