Miten helpottaa raskauspahoinvointia töissä, entä milloin pahoinvointi loppuu?
Mulla on viikkoja 8+5 ja nyt on kyllä välillä niin huono olo että! Voiko se tästä vielä pahentua? Oksentaa ei ole tarvinnut kuin kerran mutta paha olo aaltoilee aika rankastikin välillä.
Töissä ei tiedä vielä kukaan ja mielelläni pitäisin salassa vielä muutaman viikon, en vain tiedä miten onnistun jos tekee kovasti pahaa. Voiko pahoinvointi helpottaa jo esim. viikon kahden kuluttua vai onko se suunnilleen niin, että sitä kestää sinne 12 viikolle asti? Tiedän, että niin on montaa vaihtoehtoa kuin on naisiakin, mutta jotenkin kaipais varmistelua tai kohtalotovereita :)
Kommentit (11)
Heti kun aamulla pääsin työpaikan ovesta sisään, niin napostelin jo jonkun verran ruokaa, että jaksoin ruokatunnille ja jos oli mahdollisuuksia niin poikkesin aina välillä haukkaamaan jotain pientä. Varasin paljon kaikenlaista pikkupurtavaa työmaalle. Alussa ei kannata murehtia painon nousua, kyllä se tasaantuu sit siinä raskauden keskivaiheella, noustaakseen taas rivakammin viimeisellä kolmanneksella.
Yksi tabletti aamulla ja oli paljon helpompi olla, jos unohdin ottaa niin otin sitten kun pahaolo iski ja se helpotti.
Sain itse tämän neuvon, kun kyselin täältä apua raskauspahoinvointiin.
Kun syö ja juo vähän vähän väliä, niin se helpottaa oloa myös.
Taidan ennen töitä käydä kaupassa ostamassa evästä.. ehkäpä kylmää mehukeittoa.
ap
auttoivat minulla. Lisäksi pidin aina varalla voileipäkeksejä. Syö tosiaan usein pieniä määriä.
kotona voi maata, nukkua, syödä ja huokailla ihan siihen tahtiin kuin itse haluaa, ei tarvi salailla. Että sikäli on kotona helpompaa.
ap
Minulla auttoi se kun söin kevyesti ja koitin napostella pikkuisen jotain koko ajan. Sitten ostin sellaisen sitruunamehun (vihreä lasipullo) ja laitoin muutaman tipan vesilasiin - se auttoi.
se ainakin auttoi minulla. Ja kuulemma monella muullakin =)
Kaihtimia kiinni / ilmastoinnin säätöä, vilpoisat vaatteet, kuten joku jo sanoikin.
Huuhtelet käsiä/kasvoja viileällä vedellä.
Otat ultrakuvan taskuusi ja ajattelet rakkaudella, mistä kaikki johtuu :)).
Itse olin kolme vuotta sitten kesällä samassa jamassa, la oli sitten 2.1. Sain pidettyä salaisuuden töissä kesälomien jälkeiseen elämään, elokuun viimeisellä viikolla kerroin.
käymään töissä päivääkään. Oksentelu alkoi viikkoa ennen ennenkuin tein testin ja oksensin koko raskauden aina siihen aamuun asti kun lähdin synnyttämään. Itsellä ei auttanut mikään eikä edes vesi pysynyt sisällä, joten ei oma kohtaista kokemusta.
Ystävät ovat voineet käydä töissä ja he ovat juoneet paljon, syöneet vähän väliä hedelmiä, korppuja, ym. Ja jos mahdollista tauolla menneet pitkäkseen ja sulkeneet silmänsä.
Minulla kesti aina viikolle 16 asti. Aamusta iltaan ja taas aamuun.
Helpottavaa on syödä koko ajan. Vaihtoehtoisesti esim. kylmän mehun litkiminen vähän väliä auttoi.
Älä syö isoja rasvaisia aterioita vaan vähän kerralla. Syö kuitenkin riittävästi, jotta verensokeri ei laske. Jos teet istumatyötä, niin kävele vähän väliä pieniä matkoja, teet vaikkapa asiaa vessaan.
Käytä jo nyt löysiä housuja tai hameita, helppoa näin kesällä. Helpotti ainakin minulla myös paha oloa.
Nuku paljon! Nukut aina kun voit.