Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toisen vauvan kanssa

Vierailija
31.05.2010 |

Mikä oli helpompaa, mikä vaikeampaa, mikä mukavampaa, mikä ei niin mukavaa, mitä teit eri tavalla kuin esikoisen ollessa vauva?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja maailma kiittää ja luonto kiittää!

Ons geenisi niin ihmeelliset, että niitä pitää levitellä???

Vierailija
2/5 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä toisen on jo tulossa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on joku maho mamma, kateellinen kaikille: ei ole rahaa autoon, ei pääse koskaan matkalle lentokoneella yms yms.

Onko pupuillakaan niin kovin kaksiset geenit? Silti lisääntyy mielellään.

Raamattukin kehoittaa hankkimaan lapsia!

Itse vasta kolmennen lapsen kohdalla tajusin tehdä elämässäni niitä asioita joita halusin, kahden kanssa koitin pyörittää rulettia väkisin mamma-vauvakerhoissa vaikkei se oikein toiminut kun toinen olisi ollut rinnalla ja toinen juoksi taaperorallia, heittäytyi lattialle ja nolotti kun kaikki muut lapset leikki kiltisti piirileikkejä paitsi oma uhmaikänen.

Nyt meillä on neljä ihanaa lasta, iso pesukone (ympäristöystävällisempikin kuin edellinen) ja mennään ja tehdään niin että ei ole suorittamista.

Kaksi lasta menee siinä kuin yksi kun keittää pari pottua enempi, vaippoja vaihtaa rutiinina peräperää.

Ihanaa aikaa.

Kannattaa ottaa esikoinen mukaan silitteleen vauvaa, viemään vauvan vaippoja roskiin.

Vierailija
4/5 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta laittakaahan vielä lisää ajatuksia.

Vierailija
5/5 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompaa on ollut kuin odotin. Odotin kaaosta. ;) Mulla tosin mies oli paljon apuna alussa, kun oli kotona pari ensimmäistä kuukautta. Se helpotti huomattavasti, kun oli esikoisen seurana. Mä sain rauhassa vauvaan keskittyä.

Nyt on vaipanvaihto ja vauvan hoito tuttua touhua. Ei tarvitse "alkuperusteita" miettiä vaan tietyt asiat menee rutiinilla. Esikoinen on suht kiltti lapsi, vaikka välillä on liian innokas vauvan kanssa ja vähän kovakourainenkin. Mutta kun ne päivärutiinit on saanut kohdalleen molempien kanssa, hyvin on pärjännyt.

Mulla esikoinen oli vaativampi vauvana, heräili öisin kahden tunnin välein vuoden ikään asti ja söi parin tunnin välein 9 kk asti ympäri vuorokauden. Ei viihtynyt oikein muualla kuin sylissä, nukkui tunnin päiväunia vaunuissa.

Kuopus taas alusta lähtien on nukkunut hyvin, välillä olin huolissani, kun nukkui liiankin hyvin monta tuntia putkeen (ei sit voi olla silloinkaan tyytyväinen kun kaikki on hyvin ;) ). Öisin heräili alussa vain pari kertaa yössä, nyt 4kk iässä nukkuu klo 22-5. Tosin kolme ensimmäistä kuukautta sain kannella joka ilta kolmisen tuntia kun huusi ilmavaivojaan välillä kirkumalla. :( Mutta muuten ei ole ollut suurempia ongelmia.

Suurin ero ehkä on, että itseensä luottaa nyt enemmän. Esikoisen kanssa yritän touhuta aina kun voin ja yritän huomioida häntä erikseen, ainakin silloin kun vauva nukkuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi