Minkä hintaisen lahjan veisit mennessäsi 4-henkisen perheesi kanssa:
a) sinun tai miehesi sisaruksen lapsen rippijuhliin (ei kummilapsi)?
b) kaveripariskunnan häihin?
c) sinun tai miehesi sisaruksen lapsen yo-juhliin?
d) sinun tai miehesi sisaruksen lapsen 3-9v synttäreille?
Kommentit (11)
a) 150 - 200 e
b) 50 e
c) 500 e
d) 40 - 100 e
a) 50€
b) 50-100€ (etäisemmille kavereille tuo 50€, ystäville 100€)
c) 100€
d) 20€
Minä olen kotona (satunnaisesti freelancer-töitä), mies töissä.
a ) 100 euroa, miehellä ja mulla on kummallakin vain 1 veli, eli ei ole paljoa kenelle mitään antaa
b ) 100 euroa, meitä on kuitenkin 2 aikuista ja ainakin jos ruuat tulee pitopalvelun kautta, vähintään 50 euroa maksaa per vieras pelkästään ruuat
c ) 100 euroa
d ) lahja ei ole ollut sidoksissa euromäärään. Olen aina onnistunut ostamaan jonkun kivan jutun. Jos olen käynyt Aasiassa, se kiva juttu on voinut maksaa 15 euroa, esim yhtenä vuotena annoin tanssimaton, joita ei ollut edes Suomessa myynnissä, ja maksoi just ton 15 euroa. Viimeksi annoin 10 euron megafonin ja sankari viimeksi eilen kertoi, synttäreistä yli puoli vuotta aikaa, se oli kaikkien aikojen paras lahja.
En ole ikinä jättänyt lahjaa ostamatta hinnan takia. Se että se toimii, on paras näissä lasten synttäreillä.
a) sinun tai miehesi sisaruksen lapsen rippijuhliin (ei kummilapsi)? b) kaveripariskunnan häihin? c) sinun tai miehesi sisaruksen lapsen yo-juhliin? d) sinun tai miehesi sisaruksen lapsen 3-9v synttäreille?
a. 25e
b. 50e
c. 20e
d. 15e
Mut mä hoksasin just että varmaan vaikuttais oisko se mun vai mun miehen sukulainen. Mun mies ostelis kaikille jotain 50-100e lahjoja (siis myös mun suvulle) mut mä en kelleen, onneks mä päätän kuitenki meidän perheessä näistä raha-asioista... Mut siis mun puolelle mun luultavasti tulis ostettua kalliimpia lahjoja, mun mies ei suosis omiaan.
a) 50e (tai lahjan)
b) 50e
c) 50e
d) lahjan n. 30-40e
a) sinun tai miehesi sisaruksen lapsen rippijuhliin (ei kummilapsi)?
- 50 €
b) kaveripariskunnan häihin?
- 50-100 €
c) sinun tai miehesi sisaruksen lapsen yo-juhliin?
- 50 €
d) sinun tai miehesi sisaruksen lapsen 3-9v synttäreille?
- 20-50 €
a) sinun tai miehesi sisaruksen lapsen rippijuhliin (ei kummilapsi)? 20-30 e
b) kaveripariskunnan häihin? 40 e
c) sinun tai miehesi sisaruksen lapsen yo-juhliin? 30 e
d) sinun tai miehesi sisaruksen lapsen 3-9v synttäreille?20 e
a) rahana max. 40e, jos toivottu harrastusvälinettä tms. "järkevää" arvo voi nousta kuuteenkymppiinkin, mutta ei yli
b) 80-100e, taas, jos lahjalistalta löytyy jotakin täydellistä, voi hinta pompata vähän satasesta ylikin,
(Ja tunnustan kuuluvani näihin "tarjoilusta maksajiin", joka laskee aikuisen annoksen hinnaksi tällä hetkellä 30e ja lapsilta kympin. Kun lapset kasvavat, meidän perheen lahjasummakin tulee nousemaan.)
c) 60-80e, vähän riipppuen suhteestamme juhlittavaan itseensä.
d) 10-20e, mutta pyrin ostamaan jotakin juuri tämän päiänsankarin mielestä ylivetokivaa!
Olen siitä kumma tapaus, että koen luontevammaksi ostaa vähän kalliimpia lahjoja, kun taas pelkän rahan antamisessa alan kitsastella. Jotenkin tavaran kanssa voi aina jättää saajan siihen käsitykseen, että ostin kun nyt löysin niin erinomaisessa tarjouksessa, mutta rahalahjat (ainakin meidän suvussa) muistetaan ja niistä muodostuu tietty taso, jonka alittamista ei katsota hyvällä..
a) rahana max. 40e, jos toivottu harrastusvälinettä tms. "järkevää" arvo voi nousta kuuteenkymppiinkin, mutta ei yli
b) 80-100e, taas, jos lahjalistalta löytyy jotakin täydellistä, voi hinta pompata vähän satasesta ylikin,
(Ja tunnustan kuuluvani näihin "tarjoilusta maksajiin", joka laskee aikuisen annoksen hinnaksi tällä hetkellä 30e ja lapsilta kympin. Kun lapset kasvavat, meidän perheen lahjasummakin tulee nousemaan.)
c) 60-80e, vähän riipppuen suhteestamme juhlittavaan itseensä.
d) 10-20e, mutta pyrin ostamaan jotakin juuri tämän päiänsankarin mielestä ylivetokivaa!
Olen siitä kumma tapaus, että koen luontevammaksi ostaa vähän kalliimpia lahjoja, kun taas pelkän rahan antamisessa alan kitsastella. Jotenkin tavaran kanssa voi aina jättää saajan siihen käsitykseen, että ostin kun nyt löysin niin erinomaisessa tarjouksessa, mutta rahalahjat (ainakin meidän suvussa) muistetaan ja niistä muodostuu tietty taso, jonka alittamista ei katsota hyvällä..
a)25
b)50
c)30
d)10-20
tietenkin yritän löytää laaduksasta alennuksista tms. tavara on helpompi siinä mielessä ett äsen hintaa ei aina tiedä, mutta jos lahja on suoraan rahana se on vaikeampaa pihistellä.