Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit jos asuisit omakotitalossa ja pihanne olisi täynnä miehen romua?

Vierailija
10.04.2010 |

- Neljä autonromua, joille ei ole tehnyt vuosikausiin mitään, mutta joita ei kuulemma viitsi raijata romuttamolle koska "niitä saattaa vielä tarvita" ja "niistä saattaa saada rahaa jos joku tahtoo ostaa niitä" ja "niistä saa hyviä varaosia".

- Yksittäisiä moottoreita, renkaita, moottoripyörän hieman ruostunut runko, pakkausalustoja, betonimylly jota tarvitsi viimeksi 2v sitten, lastauslavoja, työkaluja, rättejä, riepuja, likaisia työhaalareita, pari telkkarin raatoa, jotka siis ovat olleet lumenkin alla ohut pressu päällään.

- Pari sortunutta pressukatosta katkenneine jalkoineen.

Muuta ei pihalle sitten mahdukaan. Lapsilla on pieni nurkkaus on jossa on pikkutrampoliini ja keinu ja hiekkalaatikko, sielläkin lomassa on kottikärryt yms miehen jäljiltä.

Miehen selitys sille, että noita ruuskia ei siirretä on että "Ei ne mahdu muuallekaan". Ja syy miksi ei mahdu on tämä: Koko kellari, kaikki kaapit jne ovat jo täynnä miehen romuja joita saattaa ehkä joskus tarvita. Mies on itsekin myöntänyt ettei edes muista mitä kaikkea hänellä on, mutta ei raaski niistä luopuakaan. Minun esim. keittiötavaroilla on vain pieni tila, koska osa keittiönkin kaapeista on täynnä miehen "tarpeellista sälää".

Minä olen yleensä kaksi kertaa vuodessa siivonnut pienempiä irtoromuja, mutta enhän minä pysty esim. autonraatoa (joka ei siis toimi) siirtää mihinkään.

Mitä teen? Olen niin epätoivoinen ja surullinen :( Tahtoisin, että meilläkin olisi nätti ja kiva piha, kuten muillakin täälläpäin. Hävettää kun lasten kaverit tulee meille ja ulko-ovesta ei meinaa mahtua sisään, koska koko tasanne jonka poikki sisälle mennään on täynnä miehen krääsää (limupulloja, likaisia työhanskoja, pari moottoria, johtoja, öljyisiä osia jne).

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tilanne ei lainkaan näin paha, mutta samansuuntaista, kaikki on laitettava talteen. Appiukko samanlainen ja niin oli isänikin. Valitettavasti parannuskeinoa en tuohon tiedä...Roskalavan tilaaminen voi aiheuttaa suuremmanluokan konfliktin.

Vierailija
2/8 |
10.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kaupungin viralliset viskaalit puuttuivat tilanteeseen ja laittoivat meille viestiä, että piha on siivottava yleisen viihtyvyyden takia siihen ja siihen päivään mennessä. Varmaan naapurit olivat valittaneet.

Tästä sai mies puhtia hävittää kaikki pihassa lojuvat romut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä laittaisin tiukan aikarajan johon mennessä romujen on kadottava.

Vierailija
4/8 |
10.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kaupungin viralliset viskaalit puuttuivat tilanteeseen ja laittoivat meille viestiä, että piha on siivottava yleisen viihtyvyyden takia siihen ja siihen päivään mennessä. Varmaan naapurit olivat valittaneet.

Tästä sai mies puhtia hävittää kaikki pihassa lojuvat romut.

Eli tee itse salaa valitus pihastasi! Tai pyydä naapuria tekemään. Tuleepa miehelle joku takaraja vastaan.

AP:n mies kuullostaa ihan kaverini mieheltä jolla on auton-, traktorin- ja muuta romua varastot ja pihat täynnä. Osti vielä aina päälle "projektiromuja" joita muka korjaa ja myy isolla rahalla eteenpäin. Sielä ne sateessa makaa...

Mua ahdistaa aina ihan hirveesti kattoa sitä rojun määrää, jotenkin se kertoo niin paljon ihmisen heikkouksista: Ei saa aikaiseksi mitään valmista, asuu pilvilinnoissa, puhuu aina uusista suunnitelmista ja niihin ei voi yhtään luottaa. Niin ja ihan peruselämänhallintahan siinä on hukassa jos ei itse tajua, kuinka säälittävä tilanne on.

Ap:n pitää olla kovana ja laittaa ihan oikeesti takaraja sille, mihin mennessä pihan pitää olla tyhjä. Mies voi vaikka vuokrata jostain ladon ja raahata ne sinne... Ap tilaa sitten romuauton seuraavalle päivälle valmiiksi hakemaan, jos (kun) homma ei ole onnistunut. Kauhee riitahan siitä tulee mutta miehen on pakko joskus tajuta ettei noin voi elää - siis jos ap ei vaimona ja lastensta takia halua niin elää.

Kaverini taas ottaa miehen harrasteet ihmeen rennosti, kai se on niin tottunut tilanteeseen/ hyväksyy asian osana miehen luonnetta.

Vierailija
5/8 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunta (tai kaupunki) tekee ympäristökatselmuksia jokaisessa kunnassa. Romupihasta voi tehdä myös ilmoituksen kunnan ympäristönsuojeluun.

Onko mies himohamstraaja?

Vierailija
6/8 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on hieman samanlaista.

Meillä ehkä hieman auttaa, et rajaan, et tälle alueelle ei saa tulla romuja. Et miehellä on vain tietty tila, jonne saa kerätä tavaraa. Ja minun 'hallinnassani' on tila, jonne romua ei saa tulla. Että on edes jokin paikka, jossa romua ei ole.

En tiedä, toimiiko pidemmän päälle. Mies kun siis saattaa ylpeänä esitellä jotain yksittäistä autonraatoa vieraille. Hän näkee siinä kauneutta tms.

Vierailija
7/8 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla olis tommonen mies, luukuttaisin hänen miehuuttaan ja ottaisin namivatkulin kasvoilleni oitis.

Sitten suutelisin häntä suulle kielarin kera ja kuiskasin korvaan "käy hakee Alkosta kossua, mene poikien kanssa baariin ja käy vieraissa. Ilman kumia. Kun tulet takaisin, imen sut taas, haluan maistaa sen naisen suussani. Aamulla teen sulle aamupalan sänkyyn. Pus."

Onhan moinen mies sentään eri mies kuin joku pleikkarin hakkaavat kynäniskalarppaaja.

Vierailija
8/8 |
17.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkisesti voi hyötyä, vaikka se 'omassa hallinnassa' oleva romuton tila olisi pienikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä