Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jos perisit pientilan, mitä tekisit?

Vierailija
31.05.2010 |

Mulla tämä tilanne. Tila on liian pieni elättämään ketään. Silti käy mielessä että mitä jos sittenkin pakenisi ja muuttaisi maalle. Ottaisi vuohen ja muutaman kanan ja kasvattaisi omat perunansa.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama kuinka paljon siitä saisin. En vaan jaksaisi itse hoitaa sitä.

Vierailija
2/14 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pieni se on? Onko metsää? Onko peltoa? Onko mahdollista vuokrata peltoa eteenpäin? Onko välttämätöntä tehdä päätös miten pian? Onko se ihmisten ilmoilla eli voisiko sieltä käsin käydä töissäkin?

Itse varmaan pistäisin kyllä myyntiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän peltoa ja vähän metsää ja talouskeskus. En ole missään tapauksessa pistämässä myyntiin, sillä koskaan ei tulisi uutta tilaisuutta ostaa sitä takaisin.

Vierailija
4/14 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi ei ole tarvinnut kaupungin pölyn ja mölyn keskellä asua enää reilu 11 vuoteen!! voihan sieltäkin töissä käydä:D lasten kanssa ehottomasti parempi (mun mielestä) ku kaupungissa asuminen :)

Vierailija
5/14 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

liittoutuisin naapuritilallisten kanssa, pyytäisin heiltä apuja ja tekisin pientilasta perheellemme kakkoskodin. Vuokraisin pellot pois, katsoisin mitä tekisin metsälle (jos on). Jos metsää olisi taloudellisesti järkevä määrä, pitäisin sen, ehkä lapsille pesämunaksi.

Jos olisi joidenkin kaukaisten sukulaisten mulle ihan yhdentekevä paikka, myisin pois.

Vuohta ja kanoja en ottaisi missään olosuhteissa.

Vierailija
6/14 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumiskulut ei paljoa olisi. Jos tila on hyvässä kunnossa, eikä vaadi isoa remonttia.

Kyllä minä ottaisin ja lähtisin täältä kerrostalo lähiöstä. Hakisin vaikka siivoojan töitä tai olisin työttömänä.

Jos olet haaveilut asumisesta maalla, niin lähde ja kokeile. Voithan sitten myydä sen jos haluat takaisin kaupungiin.

Vierailija
7/14 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kyse kuitenkin on PIENtilasta?

Vierailija
8/14 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota äitime vielä asuttaa. On liian kaukana tyäpaikoistamme, mutta olemme silti miettineet mahdollisuutta sen lunastamiseen tulevaisuudessa. Joitakin muutoksia tekisimme, jos tuo tulisi omistukseen. Muutamia muusta tilasta irrallisia peltosarkoja myisimme pois ja jäljelle jääviä peltojakin metsitettäisiin jne.

Mutta olemme vielä 30 vuoden päässä eläkkeestä ja reissailu kiinnostaa enemmän kuin sitoutuminen tuollaiseen, joka veisi aikaa paljon.

Mutta siis jos tila tulla loksahtaisi yllättäen meidän kontolle, ottaisimme sen ilman muuta vastaan!

Vierailija
9/14 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitähän se pitkälle riippuu kannattaako. Rupee kasvattaa lampaita higland karjaa tjms. "helppoa"

Siis jos tarpeeksi tilaa, toinen mikä voisi olla niin otat noita elukoita, ja pidät jonkun muototasta bed and breakfast hässäkkää, ja kotieläin pihaa, kyllähän sillä jo jotain tienaisi, ja toisaalta jos itse kasvattaa omat heinät ym. niin niihin saa jo tukiaisiakin,kaverikin saa 3 ha peltoon vähän lannoitustukea .

Mä ainakin ottaisin kiljuen vastaan ja ryhtyisin kasvattaan ainakin lampaita :)

Vierailija
10/14 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisit sitä ensin "kesäasuntona" ja katsot kuinka viihdyt ennenkuin muutat sinne ?

Vierailija
11/14 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miten kaukana se olisi. Kesämökkinä voitais harkita pitää sitä, jos olisi lähellä, niin viljeltäisi tilaa itse. Mutta kauas ei kannata kahta hehtaaria lähteä kylvämään, joten sit myytäis tai vuokrattais pellot, jos olisi kaukana.

Ei me kyllä mitään tarvetta koeta kesämökillekään, joten jos olisi hyväkuntoinen, niin ehkä kuitenkin todennäköisemmin vuokrattais taloakin pois.

Metsän pitohan on taloudellisesti kannattavaa, vaikka sitä ei olisi kuin hehtaari. Paitsi jos se hehtaari on monen sadan kilsan päässä, niin sit tietty ajokuluja tulee enemmän kuin tuloja.

Vierailija
12/14 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuttaisin ja ottaisin eläimiä ja eläisin ihanaa maalaiselämmää!

Vierailija
13/14 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyppien vastaan, laittaisin asunnon kaupungissa vuokralle, myisin mökin ja painelisin samantien puutarhakouluun, yrityssuunnitelmat mielessä.

Vierailija
14/14 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa nykypäivänä olla reilusti yli 50 peltohehtaarin kokoinen. Ja jos peltoa on vain muutama hehtaari, pitää metsää vastaavasti olla noin 200, jotta sillä eläisi ja veronsa maksaisi. Siitä pientilasta kun on kohtalaiset isot kiinteistöverot, vaikka ei olisi kuin muutama rakennus (tätä on kaupunkilaisen usein hankala käsittää).

Eli pellot vuokralle, talouskeskus kesämökiksi ja sitten voit miettiä, voitko elättää itsesi sielläpäin ihan työllä. Lampaista muuten ei nykyisin saa rahaa, vain kuluja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän