Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys muslimiksi kääntyneille...

Vierailija
31.05.2010 |

Miten monet teistä eivät ole koskaan olleet edes kiinnostuneita mistään uskonnosta, sitten ykskaks käännytään miehen myötä islamiin. Vaikka siis jumala on teille ollut aina vieras asia ja on hekä edelleenkin..Mitä se sitten merkitsee teille sitten, yhteistä uskontoa vaiko kulttuuria miehenne kanssa tms.?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten kun näkee miten suurta onnea ja mielen rauhaa toinen löytää uskonnosta, alkaa itsekin tutkia asiaa.

Eivät läheskään kaikki tuntemani muslimit ole kääntyneet puolisonsa vuoksi. Kyllä siinä täytyy olla ihan täysillä itsekin mukana, muuten ei asiat suju...

Vierailija
2/27 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutamia ovat vaihtaneet uskontoaan ja olleet hyvinkin uskonnollisia, on ollut huivit sun muut, mutta sitten kun on tullut avioero tms. niin sitte tämä uskontokin on saanut jäädä.

Minun mies on vakaumuksellinen muslimi mutta ei minusta mitenkään onnellinen, maailman tilanne ahdistaa häntä. Hän on kyllä todella kunnollinen mies muuten. Mutta minusta islam on hyvin ristiriitainen uskonto.

ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt kun olen mieheni kanssa se vain vahvistui. Kyllä ennein juoksentelin baareissa hirveissä vaatteissa,(ennein kääntymistä) Samoihin aikoihin minulla oli muslimi kaveri jonka kanssa vietimme aikaa, mutta meni aina kotiin illaksi, auttoi äitiään, sisaruksiaan. Siis se tunnelma oli ihanaa. Minäkin halusin sellasta. Sain sitten eräänä päivänä kaverin isältä sellasen pienen opuksen islam uskonnosta ja siitä se lähti. En kaipaa menneisyyttä enkä kadukkaan, mutta tulevaisuus näyttää hyvältä. Enkä todellakaan pidä alistumista, jos käyttää huivia. Kaikkea ei tarvitse näyttää, todistaaksen että olet kaunis. Minulle riittä vain se että mieheni katselee minua. Itsetuntoni ei paranesi käyttämällä tiukkoja vaatteita ulkona.

Vierailija
4/27 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettet itse ole muslimi ja pidät islamia ristiriitaisena uskontona? Jos hän itse on vakaumuksellinen muslimi siis.

Pohdiskelen siksi, että meillä on sama asetelma.

Vierailija
5/27 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käännyin virallisesti islamiin koska se tekee anopin onnelliseksi. Itse en kumminkaan usko minkäänlaiseen jumalaan, tämä on vain muoto joka on sinänsä oikeastaan aika yhdentekevä, mutta tosiaan kovin tärkeä joillekuille ja heitä ilahduttaakseni, rauhoittaakseni ja niin edeleen toimin sen mukaan. Sori nyt, jos tämä jotakuta tosiuskovaista loukkkaa, se ei ole tarkoitus enkä tietysti tätä näkemystä suureen ääneen julista. Mulla on vain sellainen henkilökohtainen etiikka, että jos jotakuta muuta kovasti ahdistaa jokun minulle yhdentekevä asia niin minä voin toisen ahdistusta lievittääkseni taipua hänen tahtoonsa siinä.

Kyseessä ei ole yhteinen uskonto (koska enhän oikeastaan usko) eikä edes yhteinen kulttuuri (eikä sellaista noin vain omaksuttaisi, vaikka haluaisin omasta kulttuuristani luopuakin - mitä en ole kokenut tekeväni, minun ulttuurini ei vain ole kovin uskonnollinen) vaan just lähinnä se, että voin tämän mielestäni suht pienen jutun tehdä toisia ilahduttaakseni. En myöskään koe alistuvani, minulla on kyllä varaa tähän.

Vierailija
6/27 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutenkin kuin alkamalla muslimiksi? En minäkään käy kapakoissa ja miksi käännyit juuri muslimiksi?

Miksi ei mormooniksi taikka jehovan todistajaksi?

Jos sinulla on huivi päässä, se herättää ihmisissä ennakkoluuloja ja tekee elämästä hankalan. Musliminaiset eivät harrasta liikuntaa ja ovat usein lihavia.

Vierailija
7/27 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musliminaiset eivät harrasta liikuntaa

Vierailija
8/27 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hikijumppaan taikka kuntosalilla nostelee painoja.

Vierailija
9/27 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä maailmassa oikeasti tapahtuu.

Vierailija
10/27 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole koskaan nähnyt siellä ketään huivipäistä.

Vierailija
11/27 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen paljon siis paljon paremassa kunnossa ku te joka syötte hk makkaraa ja päälle lapinkultaa. Ja jos se että mulla on huivi päässä, ja se tekee jonkun ennakkoluulosesksi, eks sen ihmisen ole aika kasvaa aikuiseksi ja tajuta että kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia. Mutta koska suomalaset ovat sulkeutuneita ennakkoluuloisia porukkaa, ei mua voisi vähempäkään kiinnosta mtä joku ajattelee.

Vierailija
12/27 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen paljon siis paljon paremassa kunnossa ku te joka syötte hk makkaraa ja päälle lapinkultaa. Ja jos se että mulla on huivi päässä, ja se tekee jonkun ennakkoluulosesksi, eks sen ihmisen ole aika kasvaa aikuiseksi ja tajuta että kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia. Mutta koska suomalaset ovat sulkeutuneita ennakkoluuloisia porukkaa, ei mua voisi vähempäkään kiinnosta mtä joku ajattelee.

syö makkaraa ja lapinkultaa? Täytyy tulla muslimiksi että voi syödä terveellisesti? :o

Vierailija
13/27 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en ole muslimi, mutten syö makkaraa enkä juo olutta. En myöskään pidä suomalaisia erityisen ennakkoluuloisina. Huivi tai peittävä pukeutuminen ei tee KENESTÄKÄÄN parempaa ihmistä, kyllä ne on ihan muut asiat jotka merkkaavat.

Minä olen kyllä nähnyt musliminaisia jumpassa, kuntosalilla, uimahallissa, lenkillä, pyöräilemässä ja ties missä muissa aktiviteeteissa. Kyllä muslimit ovat ihan tavallisia ihmisiä.

Vierailija
14/27 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä ne järkiään ovat pulskassa kunnossa. Paitsi ne nuoremmat eivät, kun ovat vielä niin nuoria ettei painoa ole ehtinyt kertyä.

Minä en juo enkä polta, syön terveellisesti, ei minun tarvitse alkaa muslimiksi valitakseni terveemmän elämäntavan.

Vierailija
15/27 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei uskonnosta johtuvaa. Monissa muslimimaissa naiset tosiaan pyörittävät vain kotia. Ei islamissa ole kielletty urheilun harrastamista.

Vierailija
16/27 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihminen kääntyy muslimiksi kun ei ennenkään ole järin uskonnollinen ollut. Pelkkä "terveempi elämäntapa" ei kyllä vakuuta.

ap.

Vierailija
17/27 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän muslimi mene kuin muslimin kanssa naimisiin!

Vierailija
18/27 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän muslimi mene kuin muslimin kanssa naimisiin!

Kyllä muslimi voi mennä naimisiin vaikka sitten ateistin kanssa! Naisen ei näin pitäisi tehdä, mutta täysin riippuu hänestä itsestään (huomioiden myös kulttuuri, perheen mielipide) meneekö hän naimisiin ei-muslimin kanssa. Mm. Suomessa tunnetuin muslimi-juutalais-pariskunta lienee Zyskowiczit.

Ap, miehesi on varmasti ahdistunein sinun asenteesi vuoksi...

Vierailija
19/27 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta arvaas kuinka ahdistunut minä olen?

Minusta hän on uskontonsa vanki, uskoo johonkin mihin ei löydy perusteita. Mutta en ole sitä hänelle sanonut.

Kysyin häneltä esim. miksi Jumala on luonut tälläisen maailman ja miksi meillä on kohtalo, eihän me olla sitten vastuussa tekemisistämme jos kaikki on ennalta määrätty. Ja jos minä en usko Allahiin niin onko reilua että minun pitää mennä sitten helvettiin, enhän ole pyytänyt saada syntyäkkään tänne. Hän ei osaa vastata mihinkään nuista.

Vastaappa sinä sitten tähän..

ap.

Vierailija
20/27 |
31.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harkinnut asian takia jopa eroakin, vaikka suhde onkin muuten hyvä. Minun on myös vaikea käsittää, että tehdään epäloogisia asioita vain siksi, että jumala on niin määrännyt. Mieheni on kyllä höllännyt niuhotustaan uskonnon suhteen, mutta siltikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi