Miten vauvalle keitettävän perunan saa pestyä tarpeeksi puhtaaksi?
Kommentit (115)
Aivan huippu ketju, päiväni on pelastettu!!!!!
ku musta lelut pitäisi nimittäin autoklaavata päivittäin. Jos lelu koskee lattiaan, se pitää pestä (vähintään 95 astetta). Yleensä kuivauksen jälkeen laitan vielä muutamaksi tunniksi pakkaseen, steriiliin pussiin.
Sitä vaan mietin, et voikohan lapsi saada silti tokson, kun nimittäin näin kiikarilla, että naapurissa on kissa? Kyseessä ei sentään ole ihan viereinen talo, vaan korttelin päässä? Ja kerran ostin vahingossa multaperunoita, ne olivat pari minuuttia oven sisäpuolella. Voiko niistä tulla jotain?
mil saa kaikki puhtaaks?? En oo viel kokeillu mut huomen ajattelin ostaa ja tehä ite vauvaperunoita!
Mä en kyllä tekis itse!!! Jokainen sen nyt käsittää, että valmis vauvaperuna on jokaiselle vauvalle se paras peruna. Siinä on paljon enemmän hivenaineita ja vitamiineja kuin itse tehdyissä. Sitä kaikki neuvolatkin suosittelee!!!
mut sit kaikki puistoäitikaverit (mitä ne on?) ja anopit haukkuu kun en tee ite!! Vaikee tilanne tosiaan :(((
Varmaan siitä, että sä hoidat omasi paremmin kun ostat aitoja Vauvaperunoita ;-).
mut miten ihmeessä sit puhdistan ne vauvaperunat???
Ne on pakattu sellaseen kloriittiliemeen, tölkissä tulevat. Löytyy ainakin meidän cittarista.
mut varmaan voisin retkeillä metrolla Itikseen, pitää vaan olla tarkkana, ettei lapset saa vaikutteita asemien kohdalla! Voisin tietysti mennä itekseni, mut voinkohan jättää lapset isänsä huostaan näin nuorena ( 2v ja 9v)? Mä kyl joudun nyt tarkkaan miettiin et tarviiks mä edes niit desinfioituja vauvaperunoita, kun eihän mul oo ees sitä vauvaa?! Ei voi olla näin vaikeeta..
mutta oikeasti älkää antako sellaisia vinkkejä,jotka vaarantaa vauvan terveyden.Suomi on pullollaan uusavuttomia äitejä, jotka uskoo kaikki vauvaperunajutut ja joku voi oikeasti pestä perunat astianpesukoneessa....Entäs, kun tulee vahinkoja????Kyllä täältä kirjoittajat selville saadaan, jos tarve vaatii.
Kiitos sulle, kuka nostit tän ketjun!! *nauraa kippurassa*
Mä haluaisin sellasen soppatykin, jossa voisin desinfioida mun miehen. Se nimittäin joskus tulee alasti ihan mun lähelle, kamalaa jos tarttuu jotain tauteja siitä!
desinfioitua v.perunaa, nythän on saatu tutkimustuloksia siitä, että desinfioitu peruna, ja nimenomaan vauvaperuna, vähentäisi infektioriskiä!!!Kuka äiti voi enää hyvällä omallatunnolla myöntää ruokkivansa lapsensa antidesinfioidulla v.perunalla???
Nauran hervottomasti näille jutuille. Tahtoo lisää!!!
Perunoiden hygieenisuus ei ole leikin asia! Ette taida tietääkään kuinka monelta hinkuyskältä, kurkkumädältä ja neekerisankkerilta modernit, hygieeniset, valmisVauvaperunat ovatkaan Suomen lapset säästäneet! Huomaa ettei näiden tyhjännaurajien äidit ole olleet aikoinaan valveutuneita ja ovat syöttänet tavisperunoita lapsilleen. Nyt sitä pilaantunutta satoa sitten niitetään..
Mä suosittelen pestäväksi pesukoneessa 95 asteessa. Tulee samalla keitettyä se pottu.
mä suosittelen pesuun käytettävän nimen omaan pyykinpesukonetta. Saa samalla kuorittua ne perunat. Ja niihin rummun sisäpuoliin voi esipesun ajaksi kiinnittää harjoja, mielellään sellaisia hammasharjojen kertakäyttöpäitä että luontoa säästyy.
Norman
IL 23.12.2004:
" Vauvaperunat ovat aiheuttaneet jo satoja infektiotapauksia Länsi-Suomessa. Sairaaloista on raportoitu useista sairastuneista vauvoista, joista kolmen tila on vakava. Äidit olivat ostaneet vauvaperunat Saksalaisen halpaketjun alennusmyynneistä ja hyvässä uskossa tarjonneet niitä keitettynä 3-12kk ikäisille lapsilleen. Yhdestä perunasta oli löydetty jopa satakertaisesti sallitun rajan ylittäviä multapitoisuuksia.
WHO onkin nyt antanut uudet ohjeet äideille: ei perunaa ennen kuin vauva on 12kk ikäinen ja voi alkaa varovasti maistella muun perheen mukana tavallisia perunoita (esim. Timo, Siikli). Tällöinkin on muistettava pestä ja keittää perunat huolellisesti puhtaassa kattilassa. Vauvaperunat on nyt vedetty markkinoilta Suomessa, Ruotsissa ja Tanskassa."
kiitos päivän nauruista!! ei voi olla totta!!!! desinfioikaa nyt ih,meessä kaikki mahdollinen, saatte sit astman ja kaikkee muuta kivaa tilalle..
jonne mentäessä laitetaan desinfektio-liuosta käsiin ja samoin sieltä pois tullessa. Myös suu-nenämaskit ja vaatteiden vaihto on tarpeen. Vauvalla on huoneessa oma radio, jonka kautta hän kuulee muun perheen ääniä (oma kanava) ja itkuhälyttimestä kuulemme jos vauva itkee. Ruuat ja maito vauvalle kulkee tietysti autoklaavin (se laite jolla tehdään steriiliksi) kautta!