Mille alueelle Hesassa ET muuttaisi ja miksi?
Lisäksi mielipiteitä alueista Jakomäki ja Puistola??!!
Kommentit (129)
vaikka maksettas. Siellä on kiva käydä pari päivää olemassa kerran vuodessa, mutta asumaan sinne en lähe. Karjalassa oon syntyny enkä pois lähe (paitsi ehkä Pohjoseen)
Vierailija:
Jakis on ollut ongelmalähiö, mutta nykyään paljon rauhoittunut lähiö samoin kuin moni muukin 60-luvun lopussa tai 70-luvun alussa rakennettu lähiö. Jos itseni pitäisi sanoa, että mihin en muuta, niin itse en muuttaisi sellaiseen noin 15 v sitten rakennettuun alueeseen. Niissä ne ongelmat on eivätkä ihan heti häviä. Esimerkiksi vaikka siis Pikku-Huopalahti tai Ruoholahti eivät viehätä. Puistola on kiva alue monin paikoin, aseman tuntumassa on rauhatonta. Jakomäessä etenkin Suurmetsän puoli on kivaa ja Jakomäen palvelut on hyvät lapsiperheelle ja tämän vastaan sitten ihan tuoreen kokemuksen syvällä rintaäänellä.
kun siellä asuin, enkä IKINÄ muuttaisi takaisin! Suurmetsästä en tiedä..
Minäkin muutin erittäin mielelläni Puistolasta tänne Itä-Helsinkiin! Puistolan asema, eli Tapuli todella levoton paikka. Narkkareita ja nuorisojengejä pyörii...Iltakuuden jälkeen en mennyt koskaan kauppaan, koska en yksinkertaisesti uskaltanut!
Sirkkalanmäki rauhallista aluetta, mutta kulkuyhteydet aika huonot. Juna-asemallekin n. 1½ kilsaa.
Koko pohjois- ja koillis-Helsinki alueita joihin en halua enää muuttaa. Niistä kun puuttuvat metsät ja meri.
Vierailija:
Minäkin muutin erittäin mielelläni Puistolasta tänne Itä-Helsinkiin! Puistolan asema, eli Tapuli todella levoton paikka. Narkkareita ja nuorisojengejä pyörii...Iltakuuden jälkeen en mennyt koskaan kauppaan, koska en yksinkertaisesti uskaltanut!
Sirkkalanmäki rauhallista aluetta, mutta kulkuyhteydet aika huonot. Juna-asemallekin n. 1½ kilsaa.
Koko pohjois- ja koillis-Helsinki alueita joihin en halua enää muuttaa. Niistä kun puuttuvat metsät ja meri.
Hiljaistahan täällä on. Itse tulen monta kertaa viikossa töistä ilta kymmenen aikoihin, eikä ikinä ole tarvinnut pelätä!
Tuli vaan mieleen, että missä sitten voi liikkua ilta kuuden jälkeen?
mussa on vikana, kun luulin että ap viittasi ET-sanalla E.T.-avaruusolioon? Luulin tätä siis hupiketjuksi! :D
Tosi ikävää leimata Itä-Helsinki huonoksi! Eikö se Sipoo ole myös idässä?
Malmille
Kontulaan
Vesalaan
Vuosaareen
Jakomäkeen
Kallioon
Alppilaan
Pukinmäkeen
Savelaan
Myllypuroon
MalminkartanoonLisään vielä pari aluetta tähän
Kannelmäkeen, P-Haagaan, Itäkeskukseen...
tässä sitä että jos ET, se 80-luvun leffan avaruusolio, muuttais hkiin, mihin se muuttais?
Missä kaupunginosassa on niitä avaruuteen, kuuhun, tähtiin ym. liittyviä kadunnimiä? Mellunmäessäkö vai missä? Sinne se joka tapauksessa varmaan muuttais.
tässä sitä että jos ET, se 80-luvun leffan avaruusolio, muuttais hkiin, mihin se muuttais?
Missä kaupunginosassa on niitä avaruuteen, kuuhun, tähtiin ym. liittyviä kadunnimiä? Mellunmäessäkö vai missä? Sinne se joka tapauksessa varmaan muuttais.
miksi joku kaivaa 9 vuotta vanhan ketjun esiin?
Ja omituisia otuksia tuli vastaan sen verran usein, etten kokenut turvalliseksi esim. iltalenkkejä yksin. Tupakan käry myös klui katukuvaan. Ja lähikauppaan päästäkseni piti ohittaa kolme baaria.
Katselimme asuntoja myös
Krunikasta ja Ullanlinnasta, mutta emme innostuneet. Ullanlinna tuntui pystyyn kuolleelta ja liian syrjässä keskustasta ja
Krunikka tuntui jotenkin vanhanaikaiselta, kuin jämähtäneeltä jonnekin edelliselle vuosikymmenelle.
Etelä-Helsinki on arvostettua, mutta en ihan heti keksi, missä siellä haluaisin asua. Lieveilmiöt ei vain napannut, kuten virtsaläikät kivijalassa tai pahimmillaan virtsaaminen in action, jatkuva tupakan sauhuttelu kaduilla, aggressiiviset deekut jne.
Itä-Helsingissä mihinkään. Olen aina asunut Länsi-Helsingissä mutta sielläkin on paikkoja mihin en muuttaisi. Esimerkiksi Kannelmäen uudempi puoli. Wanha-Kantsu sen sijaan on kivaa aluetta. En muuttaisi myöskään Malminkartanon aseman liepeille. En oikeastaan mihinkään aseman läheisyyteen, oli se ihan missa hyvänsä.
Kannelmäki on sanottu moneen kertaan inhokiksi
vaikka täällä on mitä idyllisin pientaloalue. Tosi laaja ja rauhallinen, täynnä 50-60 luvun taloja.Ei gryndattu uusia pahvitaloja. Taloja on harvoin edes myynnissä koska ne kulkevat suvussa.Tontit on vielä isoja ja kaikki tuntee toisensa.Nuo isot rumat kerrostalot ovat kolmen kilometrin päässä eivätkä tänne edes näy.
Missä päin Kannelmäkeä?
En kysy ivallisuuttani, vaan ihan uteliaisuudesta, sillä olen Kannelmäessä käynyt vain siinä Prismassa ja asemalla.
Oulunkylään, Pakilaan, Pasilaan, Paloheinään, Haagaan, Lassilaan, Kannelmäkeen, Malminkartanoon, Konalaan, Pitäjänmäkeen, Kivihakaan, Kivikkoon, Kurkimäkeen, Vesalaan, Mellunmäkeen, Kontulaan. OIkeestaan kaikkialle muualle voisin muuttaa, varsinkin itäiseen Helsinkiin, sillä siellä on MERI.
Tosi ikävää leimata Itä-Helsinki huonoksi! Eikö se Sipoo ole myös idässä?
Itä-Helsingistä ja uskoo niihin käymättä ikinä paikan päällä katsomassa (ne ei uskalla edes metroon mennä, kun hui, siellä voi saada kirveestä päähän...)
stadissa, ja kyllä MULLE Itä-Helsinki on nimenomaan noi merenrantakaupunginosat. En sitten tiedä, miten maaltamuuttaneet asian käsittää.
Kattokaa ihmiset karttaa ja opetelkaa ilmansuunnat!
Katsos kun sen idän ja etelän välissä on kaakko, ja sinne kuuluu nuo Jollas, Laajasalo, Tammisalo. Ihan jo kaupungin omassakin jaossa. Kaakkoon suljetaan keskustasta "idän kautta", jollei tule veneellä.
Koko sen ajan Kontulassa tai sen lähistöllä. Kontulassa olen liikkunut lähes joka päivä. Olen liikkunut Kontulan ostarilla kaikkina vuorokaudenaikoina. Ikinä en ole siellä nähnyt tai kuullut mitään ihmeellistä, eikä ole tarvinnut pelätä. Ihanat ulkoilumaastot ja tilaa lapsille aivan vieressä. Rauhallista ja siistiä seutua. Höpöjuttuja nuo slummipuheet.