Ideoita itsetehtäviin lahjoihin?
Kommentit (219)
Kuvista kyllä ymmärtää vaikkei ruotsia osaisikaan.
Aivan ihania koristuksia.
Siinä miehelle hommia... *Strömsö* n sivuilta löytyy muutenkin kaikkea pikkukivaa.
Kaikkia viestejä en lukenut mutta toivottavasti tälläista ei oltu vielä ehdotettu.
http://svenska.yle.fi/matochfritid/verkstadartikel.php?id=979
varmaan tykkäis huovutetuista kaulakoruista. Pikkupalloja huovuttaa ja sitten vaan neulan ja langan kanssa liittää ne yhteen. Tosi kivan näkösiä ja muodikkaita tulee!!
varmaan tykkäis huovutetuista kaulakoruista. Pikkupalloja huovuttaa ja sitten vaan neulan ja langan kanssa liittää ne yhteen. Tosi kivan näkösiä ja muodikkaita tulee!! Sitten vois kauniita kankaita kehystää pieniksi tauluiksi
paholaisen hillo on ollut menestyslahja kun olen sitä muutama joulu sitten antanut sukulaisille!
Kyseessä siis chili-paprika-tomaattihillo, ohje löytyy googlettamalla. Itse olen tehnyt dan sukkerin ohjeella ja tuoreista tomaateista.
Pumpuli on siis myös pupun häntä.
En ole ompelutaitoinen, mutta osasin silti tehdä sen.
astiassa, esim. amarylliksiä.
Puusta voi tehdä lapsille vaikka mitä, vaikka nukkekodin tai nukkekodin kalusteita, nuken sängyn, cd-telineen jne.
pikkutyttöjen nukeille, kun ottaa mahdolliset tuoteselosteteipit pois ja liimaa vaikka kauniita tarroja tilalle.
Myös tyhjistä, pienistä hajuvesipulloista saa vaikka kauniita maljakoita nukelle. Kuiva- tai tekokukasta yksi oksa mukaan.
Onpas hauskaa huomata miten moni vielä tekee itse lahjoja, ja kiitos kaikista vinkeistä! Itse olen intohimoinen askartelija varsinkin joulun alla, ja tässä kyllä tuli niin paljon uusia vinkkejä, että ihan pää tyhjeni omista semihyvistä ideoista. Kaikki joukolla askartelemaan!
Eli kukaan ei ainakaan maininnut aiemmin GEELI KYNTTILÖITÄ?
Helppoo kun mikä! Ja varsinkin jos on pilttipurkkeja niin niihin ei mene hirveesti geeliä. Täytteeksi eli koristeeksi käy kaikki ei palavat aineet pienet foliopalat, kivet, hiekka, simpukankuoret, vanhat marmorikuulat, tonttulakkien kellot,
Ja jos on näitä isompia ruokapiltti purkkeja sitten voi käyttää kaikkia aineita koristeina. Jättää vain ne syttyvät koristeeksi pohjalle ja vastaavasti sydänlanka alkaa turvallisesti vasta puolesta välistä purkkia, eli ei joudu missään vaiheessa tulen kanssa tekemisiin.
Plus geeli kynttilät palaa kauemmin kuin tavalliset kynttilät!
Geeliä saa ostettua askarteluliikkeistä, samoin sydänlankaa. Geeliä löytyy erivärisinä ja kirkkaana. Joten edes sitä purkkia ei ole pakko maalata jos ei halua.
Sitten ne meiläisvaha kynttilät olikin vissiin mainittu jo?
Ja kannattaa ostaa myös jotain ihan sika halpoja kilokynttilöitä, ja koristella ne. Vahalevyjä, maaleja saa kans ostaa askarteluliikkeistä. Sit vaan niitä jonkun kivan alusen päälle ja sellofaaniin.
korkin alle laitettiin pieni pyöreä " kakku" paperi josta tuli kauniit pitsireunat kun korkin laittoi kiinni ja rusetti viellä kiertämään ympäri.
Meillä on tehty myös kauppakasseja, johiin ovat muksut piirtäneet/ maalanneet.
Reippaina vuosina olen ommellut itse kassinkin, silloin voi tehdä vaikka pidemmät sangat jos vastaanottaja haluaa kantaa olkapäällä.
Myös itsekuvioitu tyynyliina on ihana lahja (joko se mainittiin?)
Kerran näin aivan ihanan jossa lapsi oli piirtänyt kuvan ja se oli siirretty ommellen koristetyynyyn.
-halvoista yksivärisistä tyynyliinoista saa kangas tussilla/värillä hauskan ja yksilöllisen
-tarvike korit ovat kivoja
esim.
-joulupyhä selviytymispakkaus
(uno pelikortit, nameja, särkylääkkeet, kynttilät, joulu musiikkia, pattereita yms.)
.vessan erikoispakkaus
(sis.paperit,vanut,tikut,harjat yms.)
Itsetehdyt
poltetut
cd:t
jouluksi tai muuten vaikka automuusiikiksi
Ostaa sellaisen oliko se nyt oassis- sieni ja siihen tökkii kuivakukkia ja kuivattuja heiniä ym.
Tiimarissa on ollut posliinimaalaukseen värejä, jotka voi polttaa tavan uunissa.
Tein viime jouluksi paperinaruenkeleitä, mutta ne tulee aika kalliiksi. Ovat tosi kauniita, varsinkin kun pakkaa sellofaaniin.
Servettirenkaita voi tehdä esim. pujottamalla rautalankaan helmiä ja muotoilemalla sitten.
Pajutyöt sopii myös jouluun. Silkkimaalauksella persoonallisia huiveja. lasipulloista tai purnukoista maljakoita esim. näin: levitä erikeepperiä pintaan ja liimaa vaikka pakettinarua tiukkaan astian ympäri. Olen tehnyt noin isolle kurkkupurkillekin, aika hieno tuli.
Strömsössä oli eilen kiva vinkki muistitauluksi: styroksipalan päälle kiinnitetään nuppineuloilla vanhasta villapaidasta leikattu pala. Oli koottu erivärisistä paloista seinälle mukavannäköinen ryhmä.
Taidanpa minäkin tehdä lahjat itse tänä vuonna..alkaispa vauva jo purkkiruualle..
Touhukasta joulun odotusta kaikille!!
Kuvista kyllä ymmärtää vaikkei ruotsia osaisikaan.
Aivan ihania koristuksia.
Siinä miehelle hommia... *Strömsö*n sivuilta löytyy muutenkin kaikkea pikkukivaa.
Kaikkia viestejä en lukenut mutta toivottavasti tälläista ei oltu vielä ehdotettu.