No nyt on sitten häissäkin jo kiitospussit vieraille! Hienoa!
Yliväsynyt morsian itkee ja stressaa, miten muistaisi häävieraita kotimatkalle. Kuvallinen kiitoskortti ei riitä, vaan jotkut pussukat on tehtävä. Onko lasten synttäriperinne jo levinnyt aikuisten keskuuteen, vai onko nämä ekoja kiitospussisynttäreitä viettäneitä aikuisiksi kasvaneita lapsia?
No anyway, jos tällainen pussi on tehtävä, mitä sinne laittaa? Häissä on syöty ja juotu ja iltapalakin tarjolla, että laitetaanko vaan karkkia? vai viinaa?
Huomautin muuten, että meidän häistä lähti yli puolet kiittämättä hääparia, joten en tiedä nyt pitääkö noille enää mitään kotipussia vääntää.
Kommentit (18)
ovat jo tulossa. Tai sekä paperikarkki kahvipöytään että tylliaskartelu jokaisen paikkakortin viereen.
Mutta kun hän haluaa antaa vielä nuo kiitoslahjat, vaikka onkin ihan romahtamispisteessä kaikkien hommien suhteen. Kaasona yritän auttaa ja toisaalta esittää vaihtoehtona, että häät eivät rakennu kaiken materiaalisen pipertämisen ympärille.
En olekaan ikinä kuullut muusta kiitoslahjasta kuin konvehdista, tuo sukkajuttu oli kyllä ihailtavaa. Niitä ei taida enää ehtiä...
eli kaikkien vieraittenne olisi pitänyt päästä poistumaan " kiittämättä ". ehkäpä nyt raukat yrittivät livahtaa huomaamattanne,etteivät olisi leimautuneet moukiski koska ovat joutumaan poistumaan ennen hääparia, hääparin keikkuessa juhlissa liian myöhään.
Ai niion muttaa koska vallalla on " teen niinkuin tykkään-nää on meidän juhlat " niin juhla etiketeistä ei tarvitse välittää :(
Huomautin muuten, että meidän häistä lähti yli puolet kiittämättä hääparia, joten en tiedä nyt pitääkö noille enää mitään kotipussia vääntää.
[/quote]
häissä jaossa jo silloin kun olin lapsi. Ja jokaikisissä häissä on hääkarkit jaettu, missä oon ollu. Ja monissa olen ollut elämäni varrella.
Mielestäni tuo hääkarkki on ihan riittävä eikä sekään pakollinen. Tuollainen kiitospussukka menee kyllä jo överiksi.
on kotiin lähtiessään saanut mukaansa viinipullon hääparin omalla etiketillä.
Mutta milläs olisin lähtenyt, kun järkättiin ilman apuvoimia koko juhla, joten piti jäädä sulkemaan ovet. Ja kun osa lähti jo ennen kahvia, niin sekin olisi ollut vaikeaa.
Mutta tuossapa se virhe siis olikin.
Suomessa taas hääpari poistuu ehdottomasti viimeisenä.
eli kaikkien vieraittenne olisi pitänyt päästä poistumaan " kiittämättä ". ehkäpä nyt raukat yrittivät livahtaa huomaamattanne,etteivät olisi leimautuneet moukiski koska ovat joutumaan poistumaan ennen hääparia, hääparin keikkuessa juhlissa liian myöhään.
Ai niion muttaa koska vallalla on " teen niinkuin tykkään-nää on meidän juhlat " niin juhla etiketeistä ei tarvitse välittää :(
En olekaan ikinä kuullut muusta kiitoslahjasta kuin konvehdista, tuo sukkajuttu oli kyllä ihailtavaa. Niitä ei taida enää ehtiä...
eli joskus 1800-luvulla on vielä ollut tuollaista. Ja sukathan piti tietysti olla saajalleen oikeaa kokoa... eli sekin vielä.
Kun kerran vaikutat perin järkevältä kaasolta, niin miksi et tolkuttaisi vielä kertaalleen, ettei juuri ko. morsiamen tule nyt alkaa tehdä mitään älytöntä lahjapussukkaa. He ovat juhlapari ja lahjojen saajia. Vieraille voi tulla suorastaan vaivautunut olo, jos saavat vielä jonkun lahjan mukaansa. Ja mitä ihmettä se voisi olla lapsille, aikuisille, miehille, naisille jne. Eikös ne itse väkerretyt tyllikonvehdit ole juurikin se juttu, joka sopii kaikille?
Ei Suomessa hääpari hurauta pois ennen häävieraita.
Törppö...
ja lähtevät siis ennen häiden loppumista?
Itse olen joistakin häistä lähtenyt ennen hääparia, joko juuri tosi pitkän kotimatkan vuoksi tai koska lapset alkavat väsähtää. Ja ilman muuta olemme käyneet kiittämässä hääparia ja heidän vanhempiaan juhlasta. Samoin meidän omissa häissämme ennen niiden päättymistä lähteneet kävivät kiittämässä ja hyvästelemässä.
Tuo kiitospussukka on minusta ihan typerää. Mihin tää maailma vielä meneekään??!
Mutta eräissä häissä joissa tuttuni oli, jaettiin vieraille kiitoskuva jo lähtiessä. Kuvauksessa siis käytiin ennen kirkkoa, sillä aikaa kuvat kehitettiin ja valokuvaamosta toimitettiin ne juhlapaikalle, jossa kaaso ja bestman kirjoittivat hääparin nimet alle. Olisiko tässä kompromissi kiitospussukoiden tilalle?
Monestihan häissä on riehakkaammat jatkot, joihin esim. vanhempi väki ja lapset eivät osallistu. Hääpari sen sijaan tietenkin osallistuu.
ja lähtevät siis ennen häiden loppumista?
Itse olen joistakin häistä lähtenyt ennen hääparia, joko juuri tosi pitkän kotimatkan vuoksi tai koska lapset alkavat väsähtää. Ja ilman muuta olemme käyneet kiittämässä hääparia ja heidän vanhempiaan juhlasta. Samoin meidän omissa häissämme ennen niiden päättymistä lähteneet kävivät kiittämässä ja hyvästelemässä.
Tuo kiitospussukka on minusta ihan typerää. Mihin tää maailma vielä meneekään??!
vaan ihan omaa perinnettämme , että hääparin poistuu juhlista ensin hyvästellen vain vanhempansa. Jenkkileffoista on tullut näittävät poistumiset. mitään kiitoslahjojakaan ei tarvitse olla jakelemassa.
ja juurikin pitkänmatkan takaa tulevia, lapsia ja vanhuksia ajatellen hääparin pitäsi huomaamaavaisesti ymmärtää lähteä kyllin aikaisin.
Ei Suomessa hääpari hurauta pois ennen häävieraita.
Törppö...
Nimen omaan suomessa juu on edelleenkin etikkettien mukainen tapa.
Korkeintaan voin semmosen pienen karkin laittaa sellofaniin ja siihen sit pieni kortti jossa on joku kaunis mietelause,näin oli mun tädin häissä.Mut toi on ihan oikeesti naurettavaa niin lasten synttäreillä ku missään muissakaan juhlissa,et niille VIERAILLE pitäis olla lahjat siitä et ovat tulleet juhlimaan.KIITOS KU TULITTA MEIDÄN JUHLIIN,TÄSSÄ TEILLE SIITÄ LAHJA...tosi tyhmää tommonen.Ja me ollaanki ainoat vanhemmat lastemme kavereiden vanhemmista jotka ei ole yksillekkään synttäreille tehny mitää lahjoja vieraille.Sillon ku juhlitaan jonkun synttäreitä tai muita juhlia,niin ei silloin vieraat tartte lahjoja...
lähtenty ennen vieraita. Osa jo todella aikaisin.
jo useampi vuosi sitten häissä, joissa oli kahdet lahjukset vieraille, sekä morsiamen että sulhasen kotimaan tyyliin tehtyjä. Oli vähän hienommat viritykset kuin suomessakin yleinen hääkarkkiperinne, mutta samasta asiasta kai näissä kiitosjutuissa on kyse? Sopii joihinkin häihin ihan hyvin.
se hääkonvehti ollut morsiamen muistaminen vieraille?
Vai palataanko noin 100 vuotta sitten olleeseen karjalaiseen perinteeseen, jossa morsian on ITSE NEULONUT villalangasta kaikille vierailleen esim. villasukat (ja tietysti kehdännyt niissä käytettävän langan)?