Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tämä ruskea vuoto raskauden alussa johtuu?

Vierailija
30.05.2010 |

Vatsakipuja ei juurikaan ole. Välillä vähän, mutta molemminpuolista alavatsalla. Onko muita joilla ollut vähäistä ruskeaa vuotoa alussa ja mennyt kaikki kuitenkin hyvin?

Paniikkihan tässä syntyy... Neuvola on kohta, joten ei kehtaa sinnekkään nyt soittaa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa ultrassa selviää viimeistään.

Vierailija
2/23 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on harmitonta vai johtuuko yleensä kohdun ulkopuolisesta raskaudesta? Perään huuteelen vielä ihmisiä, joilla on ollut vähäistä ruskeaa vuotoa ja silti kaikki hyvin? ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin oireile, vaan kovan akipuna ja ihan kirkaana verisenä vuotona. Ennemmin voi olla kyse ihan tavallisesta tai keskeytyneestä keskenmenosta.

Vierailija
4/23 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli ekassa raskaudessa alussa rusehtavaa vuotoa joitain päiviä. Kaikki oli kuitenkin hyvin ja tuloksena vauva.

Nyt odotan toista viikolla 6 ja ainakaan vielä ei ole vuotoja tullut.

Vierailija
5/23 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kuulla edes yksi onnistunut "tarina".

Antaa vähän toivoa tähän epätoivoseen olotilaan.

Vierailija
6/23 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin saattaa tulla ruskehtavaa "vuotoa" eli edellisten menkkojen "jäännökset"

Normaalia.

Itselläni tuli ihan normaalit menkat ja tuolla tuo "menkkavauva" nukkuu 1v6kk =)

Toista odottaessani rv 12 tuli aivan hirveästi punaista vuotoa, siis ihan holahtamalla. Hyytymiä valui pönttöön jne..Tätä jatkui viikon =/ Sairaalassa olin 2vrk.

Siltikin raskaus jatkui normaalisti. Ruskehtavaa vuotoa tuli vielä 2kk.

Vanhaa verta on tuo ruskea ja hyvä kun tulee pois =)

Vierailija
7/23 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana, että sinulla mennyt kaikki hyvin. En tiedä onko menkka-aika, koska minulla on niin epäsäännöllinen kierto. Ei auta kuin odottaa, että pääsee ultraan.

Vierailija
8/23 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla neljäs raskaus 2 vuoden sisällä, joista yksi tähän mennessä päättynyt synnytykseen.

Ensimmäinen meni kesken-ei oireita ja rusehtavaa vuotoa tuli muutamia päiviä, jonka jälkeen meni kesken. Toka raksuas päättyi synnytykseen ja ei vuotoja. Kolmas meni ksken, alkoi kirkkaalla vuodolla. Nyt neljäs raskaus ja todellakin on oireita (pahoinvointi on todella paha niinkuin oli toisessakin raskaudessa, joka päättyi synntyykseen), mutta vuotoa on jatkunut kohta viikon (rusehtavaa). Välillä alamaha on kipeä. Ultrassa kävin keskiviikkona ja kaikki ok. Oli kohdussa ja vauvan sydän sykki. Saapi nähdä miten käy-huolettaa kun kiintymystä on jo alkanut tapahtua pikkuiseen ihmisalkuun.

Vierailija
9/23 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli n. viikon ajan rusehtavaa vuotoa ja lisäksi maha oli kipeä niin kuin kuukautisissa, oisko ollu rv 7. kaikki oli kunnossa ja raskaus jatkui normaalisti. on kuulemma todella yleistä tuo vuoto alussa, kun neuvolasta silloin kysyin

Vierailija
10/23 |
09.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja molemmissa raskauksissa tiputteli ruskeaa vuotoa lähes päivittäin jonnekin 15+ viikoille asti. Ei mitään hätää kuitenkaan. Ei vuoto läheskään aina merkitse ongelmia eli rauhassa nyt vaan, ap. :)

Vierailija
11/23 |
20.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni alkoi ruskea tiputtelu rv 5+0, joka muuttui parissa päivässä ihan veriseksi ja vuotoa tuli parina päivänä paljon, myös kivut olivat välillä kovat. Tämän jälkeen vuoto jatkunut ruskeana tuhruna, nyt rv 10+. Kahdesti on ultrattu, rv 6+4 (syke löytyi) ja rv 9+0. Molemmilla kerroilla pikkuinen voi erinomaisesti. Nyt toisella ultrauksella löytyi kohdusta hematooma, joka siis vuotaa pois. Lääkärin mukaan mitään huolta ei ole. Mulla edellinen raskaus mennyt kesken rv 12+. Oli keskeytynyt km, eikä antanut mitään merkkejä ennen lääkärin löydöstä. Eli kaikki voi olla mainiosti, vaikka vuotoja olisikin!! :)

Vierailija
12/23 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
13/23 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2010 klo 20:16"]

Te joilla on ollut ruskeahtavaa vuotoa ( ei siis veristä) raskayden aikana ja joka on käynyt sen takia lääkäärilä ja ultrassa on todettu että raskaus jatkuu, oletteko saanut jotain lääkkeitä hoidoksi vai onko lääkäri neuvvonut vaan lepäämään ja odottamaan? ELi lyhyesti siis jos raskauden alussa on ruskeaa vuotoa, annetaanko siihen lääkkeitä vai pitääkö vaan odottaa?

[/quote]

Ei mitään ohjeistusta, koska mulle sanottiin, että ruskea vuoto ei ollut merkki mistään hälyyttävästä.

Vierailija
14/23 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 4 raskautta ja 2 lasta.

Molemmissa hyvin päättyneissä raskauksissa oli viikkokausia ruskeaa vuotoa ja myös ihan kirkkaan punaista verivuotoa...syytä ei koskaan löydetty.

1 alkuraskauden keskenmeno ja silloin vuoto oli niin runsas että arvasin että nyt meni kesken vaikka ei ollut kipuja ja ultra varmisti asian.

1 tuulimunaraskaus ja se ei vuotanut ollenkaan ja ei ollut mitään muuta raskausoireita kuin menkkojen poisjäänti ja kävin yksityisellä ultrassa...kaavinta vko11.

Vierailija
15/23 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ruskeaa vuotoa n. kuukauden verran raskaustestistä eteenpäin, joka oli hematooma (vanha verihyytymä) ja se näkyi vasta ultrassa viikolla 15. Lääkäri sanoi, että hematoomat ovat yleisiä ja vaarattomia, ja näkyvät vasta myöhemmin ultrassa.

En saanut mitään lääkitystä vuotoon, sitä vain seurattiin ultrassa. Nyt mennään viikolla 19 :)

Vierailija
16/23 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vuotoa rv 5 ja 7, syy ei koskaan selvinnyt. Molemmilla kerroilla pelästyin niin, että kävin yksityisellä ultrassa. Nyt on vauva sylissä :)

Vierailija
17/23 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoitu, ap.

Rusehtava tuhruvuoto on todella tavallista, ja johtuu hormonaalisista syistä. Useimmiten se on täysin vaaratonta. Minulla kolme lasta, ja kaikkia odottaessa tullut vuotoa satunnaisesti muutamia päiviä kerrallaan viikkojen 5- 17 välillä. Ja terveitä vauvoja ovat olleet kaikki. Tsemppiä sinne!

Vierailija
18/23 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rv 6+2 alkoi yhtäkkiä tulla kuukautismaista vuotoa, joka kesti kolme päivää. Vuodon lisäksi ekana päivänä oli vatsassa samanlainen kipu kuin kuukautisten alkaessa. Vuoto loppui, mutta raskausoireet olivat hävinneet. Rinnat eivät olleet enää arat, en ollut enää yhtä väsynyt eikä pissallakaan tarvinnut juosta koko ajan. Pelkäsin pahinta, luin kaikki keskustelupalstat läpi ja samalla toivoin, että kyse on istukan kiinnittymisestä tai kohdun kasvamisesta. Varasin ajan yksityiselle varhaisultraan, jossa tänään sitten todettiin, että kohtu on tyhjä. Raskaus oli siis mennyt kesken. Huomisaamuna piti olla ensimmäinen äitiysneuvolakäynti (rv 7+1). Raskaus oli meille ensimmäinen, jota yritettiin tosissaan n. 7 kuukautta. Harmittaa todella paljon, mutta ei auta, kun alkaa metsästää seuraavaa ovulaatiota.

Vierailija
19/23 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aapuuva!

Minulla tulee myös ruskeaa vuotoa. Alkoi eilen. Eilen sitä tuli todella vähän, mutta nyt sitä tulee niin että sotkee pöksyt.

Ensimmäinen raskaus joten paniikki on suuri.:( Ke on ensimmäinen ultra.. pelkään kamalasti että mitäpä jos siellä ei olekaan enään mitään.

Vierailija
20/23 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin viestin nro21..

Nyt tulee ihan verta verta! Voiko olla kuitenkin mahdollista että kaikki on ok?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan