Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaushepatoosin kokeneita?

Vierailija
30.05.2010 |

Kertokaahan, onko synnytys teillä käynnistetty ja millä viikoilla vai onko synnytys ehtinyt tai saannut käynnistyä omalla ajallaan?

Itse odottelen kutisevana sappihappo-labratuloksia, ALAT oli perjantaina 75. Mahd diagnoosi ja sen mukaiset suunnitelmat siis tulossa ensiviikolla, mutta nyt mietityttää ennen kaikkea se, jos/kun synnytys ei saa alkaa omalla painollaan.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikattiin viikolla 34 liian korkeitten sappiarvojen takia. Olin ollut osastolla jo aikaisemmin saamassa kortisoonia.

Vierailija
2/9 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. rv 35 synnyttänyt, käynnistettiin tipalla ja vauva syntyi n. tunnin päästä siitä. Vauvalla kaikki ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 raskautta käynnistettiin kaksi viikkoa etuajassa tabletilla ja yksi syntyi itsestään hieman etuajassa. Kaikki meni hyvin. Käynnistetyt synnytykset olivat samanlaisia kuin itsestään käynnistynyt.

Vierailija
4/9 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut 3 kertaa hepatoosi. Kerran käynnistettiin kalvojen puhkaisulla, kaksi kertaa kävi niin että kun todettiin arvojen olevan niin korkeat että lähdetään käynnistykseen, lapsi syntyikin itsekseen juuri sinä päivänä kun piti käynnistää.

Ainakin Tampereella käynnistävät kyllä vasta "viime tipassa", lääkkeitä vaan pistävät syömään...

Vierailija
5/9 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan itsekseen.

Lapsi syntyi rv 37+1. Käynnistys ois ollu rv 37+3

tai oisivat käynnistäneet sen ehkä jo hieman aimmin mut ajttelin et kun mies oli sinä vko loppuna menossa työmatkalle niin sen jälkeen ois ollu hyvä aika. Lapsipa päätti muuttaa isin suunitelmat ja tulla tuupshati maailmaan ihan itsestään eikä isi päässytkään reissuunsa.

Mulla oli riesana vielä raskausdiabetes.

Mun labra-arvot oli sappihappo 50 (koholla),birubiini 18 (normaali),maksa-arvo 542 (koholla),ALAT 174

Kutina alkoi jossain rv 30 tiennoilla. pahaksi se yltyi rv 32 tiennoilla. Sain lääkityksen,joka ei tehonnut. Antoivat toistakin lääkettä,joka onneksi tehosi.

Osastolle olisin joutunut lepäämään,mut en todellakaan mennyt.

Olin juuri ollut 2x sokerin vuorokausikäyrällä osastolla ja todennut ettei siellä saa yhtään levättyä. Olin tuohon aikaan jo sairauslomalla. Lepäsin mielummin kotona.

Lääkityksellä arvot saatiin kuriin.

Tuo kutina oli kyllä aivan hirveää.

Synnytys siis käynnistyi itsestään kotona lapsivesien menolla aamuyöstä. Iltaan mennessä lapsi olikin jo syntynyt.

Vierailija
6/9 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en muista kuinka paljon ne arvot oli mutta lääkäri sanoi että on todella korkeat ja sen takia laitettiin heti käynnistävät tabletit kohdunsuulle. käynnistyi synnytys 3 tunnissa. ja synnytys kesti yhteesä 4h 50 min.

Mutta kyllä ne noilla viikoilla jo alkaa varmaan käynnistelemään koska tuo on todella hengenvaarallinen vauvalle. (lainaten mun lääkärin sanoja)

Toivottavasti käynnistäisivät mahd. pian!

Vierailija
7/9 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lääkityksen. Sillä pysyi sappihappoarvot kurissa. Kahdella ekalla kerralla käynnistettiin viikolla 38 ja kolmannella politiikka muuttunut ja käynnistetiin vasta täysiaikaisena.

Käynnistykset kohdunsuun tableteilla kestivät 1-4 pv. Ihan mukavat muistot. Eli otin nuo käynnistelypäivät ihan lepäilyn ja täysihoidon kannalta valmistautuen tulevaan :-), ja oli kiva olla sairaalassa valmiiksi ja saamassa heti kivunlievitystä etc. kun jotain alkoi tapahtua.

Vierailija
8/9 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksosia odotin. Arvot alkoivat nousta viikolla 32. Maksa-arvot olivat vain vähän koholla, mutta sappiarvot taivaissa. Olin ensin sairaalassa 3 päivää, sain lääkityksen, jolla arvot hiukan alenivat, ja pääsin hetkeksi kotiin (parin päivän välein piti käydä verikokeissa ja käyrillä). 34 viikolla jouduin taas sairaalaan, kun myös verenpaineet alkoivat nousta.

Tokassa raskaudessa arvot olivat normaalin ylärajoilla, eli ei tullut hepatoosia toista kertaa.

Vierailija
9/9 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt rv 35+5

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä