Sofie vai Sophie?
Kommentit (17)
se tulee mein syksyllä syntyvän tytön toiseks nimeks...
Minä olen suomalainen, lapsen isä ei. Asumme ulkomailla. Sukunimi ulkomaalainen.
mielestäni se on vain pehmeämmän ja suloisemman oloinen kirjoitusmuoto!
Ettei ole niin päivänselvä kyselyn tulos :D Ja on se nättikin nimi - yhtä kuin Sofie.
Meillä Sofia, koska asutan Suomessa. Isän kotimaassa kirjoitetaan Sophia. Jotkut sukulaiset kirjoittavat postiin joskus ph:lla, muttei se haittaa. pääasia, ettei tarvi arkielämässä koko ajan olla nimeään tavaamassa
Jotenkin vierastan tuota ph-yhdistelmää. Näyttää rumalta.
Ja tosiaan, onhan sukunimi sitten jotain muuta kuin Möttönen.
Ja Sophie tuli tyton nimeksi :) Syita on monia:
Asumme Englannissa, ja halusin lapsen nimen olevan mahdollisimman helppo, eli kirjoitusasun tuli olla ns. se normaali. Talla tavoin ei tarvitse aina olla selittelemassa etta se on Sofie affalla, eika kukaan vahingossa kirjoita vaarin.
Taytyy myos tunnustaa, etta koska taallapain se on yleensa alempi sosiaaliluokka joka tekee naita ph>f ja c>k tyylisia vaannoksia nimista, itse tahdoin perinteisen kirjoitusasun. Jonkun mielesta on tietysti holmoa, mutta tulipa tuollaistakin ajateltua.
Itse kutsun meidan Sophieta Sohviksi suomeksi puhuessani.
Sofiekin on ihana nimi, ja olisin varmaankin valinnut sen jos olisin halunnut suomalaisten juurien nakyvan nimessa :)
ehdottomasti. Paljon kauniimpi ja hienostuneempi. Ulkomaalaisille tutumpi kirjoitusasu. Ihanan nimen olette antamassa!
ja Suomessa helpompi. Sophie hienostunut, "aatelinen " :)
Ei oo kiva, kun nimi aina kirjoitetaan väärin ja sitä saa jatkuvasti tavata. t. "ulkomailla" asunut
Sofie on tyttömäisempi ja Sophie naisellisempi versio. En osaa sanoa, kumpi kirjoitusasu miellyttää enemmän, koska molemmat ovat mielestäni nättejä.
Sohvi, Tiina, Nelli tai Nella. Siinä kunnon nimiä. Noilla nimillä tulee tytöstäsi lääkäri.
Pääsette helpommalla. Nättejä on molemmat, mutta ääntäisin eri tavalla (Sofii - Soufi).
ääntämys ihan sama eli yksi ja sama nimi ???
mielestäni Sofie parempi.
-Nella