Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähiöön muutettuamme päiväkodin kevätjuhlassa lapset olivat likaisissa tarhavaatteissaan!

Vierailija
29.05.2010 |

Vanhemmat olivat enimmäkseen T-paidoissa, legginsseissä (yleisilme kuin yövaatteessa, koska ilman hametta tai mekkoa), farkuissa tai shortseissa.

Minä vaihdoin töistä lähtiessäni päälleni kevätmekon ja korkkarit. Lapsellani oli ihana juhlamekko, juhlakengät ym ja tulin hyvissä ajoin, jotta ehdin laittaa häntä, kammata hiukset ym.

Edellisessä päiväkodissamme oli noin puolella juhlavaatteet ja toisella puolella siistit arkivaatteet. Nyt katselin päiväkotipäivän ryvettämiä takkuisia ja likaisia lapsia. Tahraiset ja kuluneet vaatteet jopa suurella osalla lapsista! Lastentarhanopettajallakin oli minishortsit ja pyllistelipä siellä edessä ohjatessaan lapsia esiintymään!

Jo joutui armas aika!

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkkareille ja rennommille shortseille on oma paikkaansa, joka ei välttämättä ole se kevätjuhla. On se vähän teennäistä, jos siistit työvaatteet eivät kelpaa vanhemmille kevätjuhla- tai teatteriasusteiksi (missä te ootte töissä?), vaan pitäisi erikseen pukuun pynttäytyä, hohhoi!

Farkkujakin on monenlaisia ja riippu siitä mitä niiden kanssa pukee mihin tilaisuuteen sopivat tai eivät. Ollaan kuitenkin jo aika kaukana siitä, kun ne olivat puuvillapelloilla työskentelevien vaatteita.

nimim. en ole lähiötä nähnytkään;D

Vierailija
22/31 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa elämä jos teillä ei ole muuta tekemistä kuin kytätä toisten pukeutumista. Itse en edes muista miten vanhemmat olivat pukeutuneet ja juhla oli vasta viime viikolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ihan siistit vaatteet päiväkotijuhlijoilla, mutta juhla oli tosiaan suoraan päiväkotipäivän jälkeen, ei siinä kaikki ehdi omien lapsiensa vaatteita vaihtamaan, vaan hoitajat pukivat ne mitä toimme aamulla juhlavaatteiksi erikseen!

Ja kyllä oman pojan vaatetus on siistimpi juhlissa, teatterissa, ravintolassa, konserteissa jne. Päiväkodissa ja kotona voi sitten olla collegehousuissa...

Vierailija
24/31 |
29.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoa juhlavaate olisi se iänikuinen puku, kun taas naisilla kirjo on paljon laajempi.

Mun silmissä mieheni näyttää puvussa todella oudolta. Ei ollenkaan mun mieheltä. Mutta farkut, bootsit (niitäkin on monenlaisia) ja kauluspaita - ja hyvältä näyttää! (tiedän, että moni haluaa liittää tähän mielikuvaan polan, mutta se on turhaa)

Arkisin sitten ollaan niissä kauhtuneimmissa farkuissa, hiukan kuluneimmissa bootseissa ja t-paidassa.

Vierailija
25/31 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten vaatetukseksi kelpaa siisti arkiasu.

Vierailija
26/31 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kevätjuhlassa kun kaikilla lapsilla oli kyllä "hienot vaatteet", mutta tarhantädit eivät olleet vaivautuneet pesemään lasten likaisia kasvoja ja harjaamaan lasten hiuksia ulkoleikkien jälkeen. Ei siiis itse nähty lapsia ennen juhlaa vaan vasta juhlasalissa. Ja juhlamekon alle oli jätetty muita vaatteita. Osa aikuisista pukeutunut ihan ok siististi, osa ihan tavallisiin vaatteisiin ja osa aikuisista käytös (yksi mies esim lojui lattialla ihan edessä) oli aika outoa.

Vierailija
27/31 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain lapset aikaisemmin kotiin, pesin, puin, mentiin takaisin. Minä olen vastuussa lasteni puhtaudesta.

Vierailija
28/31 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lasten lähiössä sijaitsevan pk:n juhlissa kaikki ovat siisteinä, osa jopa minun mielestäni ylipukeutuneina. Itse puen pojilleni pk:n juhliin uudet, tavallista siistimmät vaatteet, joille on käyttöä jatkossakin. Esim. kaulukselliset trikoopaidat ja kangashousut. Rumia kauluspaitoja ja kravatteja en osta pelkkien päiväkodin juhlien takia.

Vierailija
29/31 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastentarhanopettajallakin oli minishortsit ja pyllistelipä siellä edessä ohjatessaan lapsia esiintymään! Jo joutui armas aika!

Vielä akateemisesti koulutettu! Tiesitkö, etteivät lto:t aina asu samalla alueella missä pk. sijaitsee? Lastenhoitajat varmaan vielä esittivät stripteaseshown, vai kuinka, armas provo?

Vierailija
30/31 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä että lapset olivat kevätjuhlissa paikalla ja toivottavasti kaikilla oli mukavaa.

Vierailija
31/31 |
30.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meidän yh-perheessä, jossa on neljä lasta, on usein vaan voimat niin vähissä, ettei tahdo jaksaa panostaa tällaiseen.

Toisaalta se on tosiaan raha, nytkin pohdin, minkä laskun jättäisin maksamatta ostaakseni ekaluokkalaiselle jotain siistiä kevätjuhliin. Kirpparilta ei tahdo löytyä sopivaa, kun ainakin meillä poika pistää kovasti vastaan jos vaatteet ovat liian erilaiset kuin arkena, eikä sitä tappelua tässä tilanteessa jaksaisi.Pitää siis löytyä jotain tarpeeksi juhlavaa, jonka poikakin hyväksyy, ja jolle jatkossa on käyttöä myös arkena.

Jos elämäntilanne on helpompi, on varmaan juhlia useammin, ja lapsi on tottunut pukeutumaan "siististi". Ja itsellä on aikaa ja voimia panostaa tähän pukeutumisasiaan.

Tytöt ovat siinä suhteessa helpompia tapauksia, ainakin meidän perheessä, että HALUAVAT ne prinsessamekot pukea päälleen.

Näin meillä, olen koulutukseltani FM ja työni liittyy perinteentutkimukseen, joten tapakulttuuri on kuta kuinkin hallinnassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi