Nukkuuko teillä perhepedissä teinejäkin. Mua ällöttää koko ajatus perhepedistä.
Kommentit (47)
nyt 8v. haluaa nukkua yksin ja joskus vieressä. Kuule kyllä ne osaa lähteä pois, kun on sen aika.
Perhepeti antaa turvallisen olon lapselle, nukkuuhan aikuisetkin keskenään.
ihmettelin joskus kun yhden perheen 2-15v 4lasta nukkuivat äidin ja isän kanssa. sanokaa vaan että seksiä voi harrastaa muaallakin (tai muu lähiesyys?) mutta tämä pari erosi ja joskus sitä ajatteli että miten ne oli saanut ne pari pienempää ikinä aikaisesi..
itse olen ainakin niin mukavuuden haluinen että sängyssä peuhaaminen on kivaa, ei aina tarvi piiloutua johonkin kovalle pohjalle tms.
vieressä kun isä oli reissutöissä. Pelkäsin pimeää niin paljon, että vaikka olin iso tyttö niin nukuin paremmin äidin vieressä.
Ja nyt ap.lle järkytys. Olimme mummolassa huhtikuussa ja petipaikkojen vähyyden vuoksi nukuin leskiäitini vieressä yön 45 vuotiaana.
meidän kanssa n. 3-vuotiaiksi saakka. Tosin tämä toinen nukkuu jo nyt välillä omassa sängyssäänkin, on nyt 2-vuotias.
Isommallakin (7 v.) on lupa tulla edelleen meidän väliin nukkumaan, jos näkee vaikka painajaisia, pääsääntöisesti nukkuu kyllä omassa sängyssään jo.
Minä puolustan perhepetiä, koska itse muistan hyvin selkeästi lapsuudesta, kuinka IHANAN TURVALLISTA oli päästä painajaisten jälkeen äidin ja isän viereen jatkamaan unia (omassa sängyssä siitä ei olisi tullut painajaisten jälkeen enää sinä yönä mitään) ja muutenkin, läheisyyttä ja lämpöä, äidin kainalossa oli niin turvallinen ja lämmin, rakastettu olo, muistan sen tunteen vieläkin.
Tietysti jotkut lapset nukkuvat hyvin omissa sängyissään, ja se heille suotakoon. Mieheni esim. ei muista että olisi koskaan äitinsä ja isänsä välissä nukkunutkaan, eikä hänelle siitä mitään traumaa ole koitunut.
eikös tarkoita siis että ne nukkuu siinä aina. eri asia jos joku muksu könyää välillä viereen.
jep ja meillä pannaan vaikka pöydällä ja vieraat saa siitä kahvit. ja sohvat. mutta mukavaa se on sängyssäkin.
Ja silloin kerään kaikki kolme lasta (9 v, 7 v ja 4 v) meidän isoon sänkyyn ja nukutaan ihan sikinsokin. Kun on ikävää olla yksin, on mahtavaa yöllä tuntea pieni lapsentuoksuinen pää siinä oman vieressä. Vaikka olisi kuinka kurjaa, pienen uninen tuhina siinä lohduttaa.
Kun isä on kotona, on selvää, että nukutaan omissa sängyissä, paitsi jos näkee pahaa unta. Meidän viereen saa aina tulla.
Myös meillä rakastellaan sekä sängyssä että tarpeen tullen vaikka siinä kahvipöydällä :)
Onko tää perhepeti?
kaverin kanssa kun olen ollut kylässä, niin kaksi kertaa heräsin siihen kun itse lääppisin kaveriani kun luulin unissani sitä miehekseni ja toisen kerran kun heräsin nukuimmme toistemme kainalossa. toinen kerta nukuin eri kaverini kanssa ja heräsin pari kertaa kun hän veti minua aina kainaloon, luulikohan minua miehekseen tai koirakseen =) ja tämä nyt ei liitynyt mihinkään vaan tuli mieleen.
ja minä olen nukkunut 6v:ksi pinnasängyssä. Sitten syntyi sisko ja minä jouduin siirtymään vanhempien sänkyyn, jossa nukuin 13v:si. Sitten siirryin lattialle. 15v:na koitti autuus, kun meille rakennettiin vinttihuone ja sain ihan oman sängyn.
Omat lapset ovat nukkuneet pieninä meidän sängyssä. Nuorin on nyt 10v ja haluaa joskus nukkua meidän sängyssä vaan on aika ahdasta.
Mutta 8v ja 6v nukkuvat meidän kanssa samassa sängyssä, heillä ei edes ole omia sänkyjä.
Mökillä nukkuvat yleensä eri kamarissa kun me, ja seksiä onkin sitten yleensä juuri mökkiviikonloppuina;-) Seksi ei ole kyllä koskaan ollut suuri osa parisuhdettamme.
t. 16v onnellisesti yhdessä
mutta pelkästään se termi. Tästäkin ketjusta käy ilmi, että jotkut ehkä luulee sen olevan joku ideologinen juttu ja sääntö, ettei kenelläkään ole omia sänkyjä vaan koko perheen on nukuttava aina samassa sängyssä.
Ok, ehkä jollain hihhulilla voi näin ollakin, mutta eiköhän ns. normaaleille ihmisille perhepeti ole vain ja ainoastaan sitä, että siellä vanhempien sängyssä yöpyy VÄLILLÄ tilanteen mukaan muitakin kuin pelkät vanhemmat. Esim. juuri lapsi, joka nähnyt painajaista tai imeväisikäinen vauva, jota äiti nukuttaa rinnallaan lähinnä oman mukavuutensa vuoksi (ei jaksa nousta montaa kertaa yössä imettämään).
Ja ihan on tasapainoinen ja onnellinen lapsi. Nukahtaa illalla klo 21 ja herää aamulla kahdeksan jälkeen eikä siinä välillä huoneesta kuulu itkua eikä mitään.
Laitoin tämän vaan siksi kun näytti, että kaikki jotka tähän ketjuun vastasi nukkuvat jonkilaisessa yhteissängyssä.
Ja muakin ärsyttää perhepeti. Sorry.
Joskus tulee teinin kaverit yökylään niin kaikki nukutaan samassa sängyssä.
Kyllä, teini nukkuu ja teinin tyttöystävä myös.
jo ne harvat päiväunet jotka lapsen kanssa yhdessä nukutaan parisängyssä, on yhtä tuskaa kun lapsi heiluu unissaan koko ajan.
No onhan nuo mökkireissut ym vähän eri asia.
Kyllä mäkin voin myöntää, että vähän kummeksutti kuulla eräästä tapauksesta jossa 13v poika nukkui aina äidin kanssa kun äidin miesystävä oli yötöissä. Jotenkin, anteeksi vaan, omituista.
Ja muakin ärsyttää perhepeti. Sorry.
Sehän on juuri sellainen asia, joka ei nyt ollenkaan tule ilmi tavallisessa kanssakäymisessä.
Ymmärrän, jos ärsyttää vaikka käytöstapojen puute tai ainainen tietokonepelaaminen tms, mutta miten toisten nukkuminen voi ärsyttää?
Ärsyttääkö myös se, että nukutaan alasti/nukutaan yöpuku päällä tai käydään suihkussa aamulla eikä illalla ennen lakanoihin pujahtamista?
t. hihhuli kai sitten (vaikkei meillä minkään ideologian takia kaikki yhdessä nukuta, on vaan tilaa säästävää ja mukavaa)
No onhan nuo mökkireissut ym vähän eri asia. Kyllä mäkin voin myöntää, että vähän kummeksutti kuulla eräästä tapauksesta jossa 13v poika nukkui aina äidin kanssa kun äidin miesystävä oli yötöissä. Jotenkin, anteeksi vaan, omituista.
Mun mielestä jotenkin hellyttävää. Mutta meillä ei olekaan seksuaalisia välejä lapsiimme. Lapsemme ovat lapsia ja he voivat nukkua turvassa aikuisten vieressä, ilman, että äiti miettii seksuaalisesti poikaansa.
Ja ihMeillä nukkuu jokainen omassa sängyssään ja omassa huoneessaan.
an on tasapainoinen ja onnellinen lapsi. Nukahtaa illalla klo 21 ja herää aamulla kahdeksan jälkeen eikä siinä välillä huoneesta kuulu itkua eikä mitään. Laitoin tämän vaan siksi kun näytti, että kaikki jotka tähän ketjuun vastasi nukkuvat jonkilaisessa yhteissängyssä. Ja muakin ärsyttää perhepeti. Sorry.
Siis sulla ja sun miehelläkin on omat huoneet ja sängyt? Kun jokainen teillä nukkuu omassa sängyssä ja huoneessa. On se sekin aika erikoista.
Lapsemme ovat lapsia ja he voivat nukkua turvassa aikuisten vieressä, ilman, että äiti miettii seksuaalisesti poikaansa.
jotain ongelmia vai mistä ällötys?? Meillä lapset on kukin nukkunut n. 2-vuotiaaksi.. ja itse nukkunut vanhempieni kanssa ala-asteelle asti ja myöhemmin usein siskon kanssa.