Onko sulla työpaikalla yhtään oikeaa ystävää? Sellaista, joka ei kaveeraa vain
saadakseen itselleen jotain hyötyä. Mun on tosi vaikea olla töissä paikassa, jossa joka sanominen pitää suodattaa sen tosiasian läpi, että tätä tullaan käyttämään minua vastaan. Maireasti udellaan asioita ja teeskennellään ystäviä, sitten juoruillaan niistä tai jopa kerrotaan pomolle muuteltu versio, että joutuisin huonoon valoon. Ihan hirveää, jos tämä on totuus työelämästä. Onko se?
Kommentit (30)
Kaikki työntekijät naisia + yli puolet muutaman kuukauden pätkissä milloin milläkin syyllä on kyllä ihan killer-yhdistelmä mitä tulee lojaalisuuteen työkaveria kohtaan. Ja sitten pomona mies, jota kaikki yrittävät puhua puolelleen, ja jolle kaikki ovat pikkuapulaisia viestimään, mitä töissä milloinkin juoruillaan.
Kaikki nykyiset tämän kaupungin ystäväni ovat töistä, koska tämä ei ole synnyin- eikä opiskelukaupunkini. Minulla on töistä 5 ihan oikeaa ystävää joiden kanssa minun ei tarvitse varoa puheitani yhtään ja vielä useita muitakin joita tapaan vapaa-ajalla ja joille kerron paljonkin myös yksityisiä asioita.
Meillä on hyvä henki ja kaikenikäisillä työntekijöillä on ystäviä meidän työpaikalla. Ei ole ollut selkäänpuukottamista. Tämä on sekatyöpaikka, ei siis naisvaltainen, eikä määräaikaisia ole paljon. Työolot ovat suht vakaat emmekä oikein missään mielessä uhkaa toisiamme. Kilpailuasetelmaa on jonkin verran vain silloin kun tulee esim. esimiespaikkahakuun ja silloin eri kuppikunnilla on tietysti suosikkinsa. Sekin on kuitenkin suht lievää, olen ollut kohteena ja tiedän kokemuksesta :)
Arvostan työpaikkaani paljon!
Olen pomo ja pomon kanssa ei ystävystytä. Tullaan kyllä hyvin juttuun koko porukka keskenämme, mutta se pieni muuri on kokoajan minun ja muiden välillä.
Olen pomo ja pomon kanssa ei ystävystytä. Tullaan kyllä hyvin juttuun koko porukka keskenämme, mutta se pieni muuri on kokoajan minun ja muiden välillä.
Ollakseen hyvä pomo ei kannata ystävystyä alaistensa kanssa. Mitäs teet jos pitää ruveta irtisanomaan?
tapaamme myös duunin ulkopuolella
sulla on ihan oikea ote. Mä taidan olla tämän ketjun heikoimmasta työyhteisöstä, ja siellä on minusta yksi ongelma juuri tuo, että pomo on aina jonkun ystävä. Yleensä sen, joka on viimeksi käynyt hänen huoneessaan itkemässä.
Meitä on (siis oli) kolme henkeä töissä ja molemmille työkavereille pystyi kyllä puhumaan asiasta kuin asiasta. Nyt vaan sitten kävi niin että nämä kaksi muuta vaihtoivat työpaikkaa kuukauden sisällä. Onneksi uusi työntekijä on myös sellaista sorttia että voi puhua vaikka mistä. Se vähän pelottaa että millainen tyyppi siihen mahtaa tulla kolmanneksi.
Kunnalla töissä ja jostain syystä tänne on pesiytynyt ihan järkyttävää väkeä töihin...aina tulee puukkoa selkään kun sen kääntää. Olen tosi turhautunut, tyyppinä sellainen, että voin puhua asioista suoraan ja sekin aiheuttaa näissä puukottajissa lisää ahdistusta...arggggggg...
takanapäinpuhumisia on ollut niin paljon, en ole oikein hyvää ystävää töistä löytänyt.
Kaikki nykyiset tämän kaupungin ystäväni ovat töistä, koska tämä ei ole synnyin- eikä opiskelukaupunkini. Minulla on töistä 5 ihan oikeaa ystävää joiden kanssa minun ei tarvitse varoa puheitani yhtään ja vielä useita muitakin joita tapaan vapaa-ajalla ja joille kerron paljonkin myös yksityisiä asioita.
Meillä on hyvä henki ja kaikenikäisillä työntekijöillä on ystäviä meidän työpaikalla. Ei ole ollut selkäänpuukottamista. Tämä on sekatyöpaikka, ei siis naisvaltainen, eikä määräaikaisia ole paljon. Työolot ovat suht vakaat emmekä oikein missään mielessä uhkaa toisiamme. Kilpailuasetelmaa on jonkin verran vain silloin kun tulee esim. esimiespaikkahakuun ja silloin eri kuppikunnilla on tietysti suosikkinsa. Sekin on kuitenkin suht lievää, olen ollut kohteena ja tiedän kokemuksesta :)
Arvostan työpaikkaani paljon!