Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskaus ja KAMALA närästys :((( muita?

Vierailija
28.05.2010 |

Olen raskaana viikolla 17 ja närästys alkoi jo paltteerallaan 10 viikkoa sitten!! Vaiva on ihan kamala...suorastaan tuskallinen!! Välillä on ihan 'rintakipua' sen takia ja oksennus meinaa lentää. Neuvolaan soittelin ja käskivät vaan kokeilla kaikkia käsikauppalääkkeitä mitä voi ennen kuin lääkäri puuttuu asiaan :/.

Kysymys kuuluukin että mitä valmisteita olette kokeilleet ja mistä on ollut paras apu??

Itse olen nyt käyttänyt Rennietä (ei auta, ja makukin jo oksettaa!!!) Gavisconia (voi ottaa oikeastaan vain juuri ennen nukkumaan menoa,koska sen jälkeen ei voi syödä tai juoda) ja viimeisimpänä ostin Losecia (vähän pelottaa käyttää vaikka nlasta sanoivatkin että voi ottaa) ja sitä kai ei saisi syödä jatkuvasti?

äh...auttakaa joku :(((

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten paha auttaa noiden lääkeiden valinnassa. Mutta koita selvittää, mitkä ruuat aiheuttaa eniten närästystä ja jätä ne syömättä. Myös maitotuotteet auttavat närästykseen, etenkin ihan pelkkä maito.

Vierailija
2/6 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tosiaan koko raskauden ajan ollut närästystä ja nyt rv 30 ylityttyä pahimmillaan niin sökönä paikat, että aivastaessa nousee vatsalaukusta happo-oksennusta suuhun ja nenäonteloihin. KUKAAN lääkäri ei ole suostunut kirjoittamaan lääkettä, eikä ole annettu lupaa muuhun kuin Rennieen tai Gavisconiin. Ennen raskautta söin päivittäin niitä 24 h suojaa antavia käsikauppalääkkeitä ja aiemmin olen syönyt reseptilääkkeitäkin, eli ihan pikkunärästyksestä ei ole kyse.

No, Rennietä menee, Gaviscon on niin pahaa, että sitä en söisi kuin viimeisessä hädässä. Rennie on pahaa (perussininen on siedettävin, muitakin olen syönyt) ja ostan sitä pari 96 kpl pakettia kerrallaan, kun menee helposti koko 12 tabletin liuska päivässä. Syön Rennien nopeasti ja otan päälle xylitol-pastillin tms. katkaisemaan happohyökkäystä ja viemään makua pois.

Itse olen sillä linjalla, että ennemmin kärvistelen itse, kuin otan riskiä vauvan terveyden suhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että noilla alkupuolen viikoilla mulla auttoivat lyhyet ruokailuvälit (max. 3 h taukoa syömisten välillä), pienet annokset ja luottotuotteeni oli maustamaton A+ -jugurtti sekä viili, joita meni aamuin illoin ja välipaloina. Etenkin tuota jugurttia söin pienen kipollisen just ennen nukkumaanmenoa.

Ruokavaliosta karsin tietty kaikki yleisimmät närästystä aiheuttavat jutut, eli ei mitään tuoretta paprikaa tai kurkkua, paistettuja ruokia jne.

Vierailija
4/6 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt närästys alkanut jokapäiväisesti, mutta toistaiseksi auttaa Reiska.

t: rv 26+

Vierailija
5/6 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös, ihan kurkku palanut pilalle, joten ainainen kurkkukipukin seurana. Maitotuotteet auttavat, erityisesti kylmänä eli jäätelö, joka ei tietysti ihan paras jokapäiväinen välipala.

Vierailija
6/6 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alsucralia, sitä saa syödä. Mulla auttoi. Vahvempaa kuin Rennie. Sitten sellainen kuin Magnesiummaito, sekin tehosi.