Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menee hermo naapurin lapsiin!

Vierailija
28.05.2010 |

Kertokaahan miten mä toimin. Asutaan omakotitalossa ja samalla tontilla on myös toinen omakotitalo, meidän ja heidän talon välissä on asvaltti, mistä jokaisella on kulku oikeus. Meillä on vauva (10kk) joka nukkuu ulkona vaunuissa päikkäreitä. Naapurissa asuu 4 alle koulu ikäistä lasta ja lasten mummo hoitaa niitä päivisin. Nämä lapset herättää joka päivä meidän vauvan huudollaan, ajetaan polku mopoilla asvaltilla niin, että kuuluu hirveä meteli. Lapsille olen muutaman kerran sanonut, että voisvatko he leikkiä hijempaa silloin kun meidän vauva nukkuu, mutta ei jatketaan vaan huutoa, todella ärsyttävaa! Mitä mä voisin tehdä?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi pyytää tai käskeä naapurin lapsia olemaan hiljaa, jos ihan normaaleja leikin ääniä.

LÄhde vauvan kanssa vaunulenkille, saa nukkua rauhassa ja saat raitista ilmaa ja kuntoilua.

Vierailija
2/20 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vauva saa nukkua.

Meidän taloyhtiössä asuu äiti, joka jatkuvasti marmattaa kun lapset leikkivät pihassa ja heidän 9kk ei saa nukuttua ulkona.Pitäisi olla hiljempaa.Ja tämä vauva nukkuu oikeasta 2-4h unet 1-3kertaa päivässä.Lastenko pitäisi koko tämä aika olla jossain muualla?Entä jos on niin pieniä lapsia ettei voi keskenään päästää puistoon?

Ja kyllä itselläni on 10kk, mutten vaadi muilta täyttä hiljasuutta.Ainoastaan että meidän oven eteen ei tulla leikkimään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä miltä tuntuu, meillä samanikäinen vauva ja herää vaunuissa, kun naapurin lapset leikkivät ulkona. Mutta tosiasia on se, että en mä voi sanoa niille lapsille, että ovat hiljaa. Kyllä niillä on oikeus ulkona huutaa ja leikkiä.

Mun on vaan nieltävä vitutukseni ja opetettava oma vauva nukkumaan sisällä. Koska kun kesä tulee ulkona on paljon muutakin häiriötä, jotka sitten herättää pienen kesken unien.

Elämä on..

Vierailija
4/20 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri puolella teidän taloa kuin missä ne lapset leikkivät?

Vierailija
5/20 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti meteli on pienempää toisella puolella taloa. Ainakin meillä on niin.

Vierailija
6/20 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/2647/pl#

Suosittelen. Säilyy omat hermot eikä tarvi stressata. Vauva oppii tosi nopeasti nukkumaan nuo päässä.

Ei meillä vauva tietenkään aina nuo päässä nuku, mutta silloin esim. jos rajanaapuri tulee juuri päiväuniaikaan sahaamaan takkapuita moottorisahalla tai toisen naapurin 16v. mopopoika päättää säätää mopoaan juuri silloin, kun meillä nukutaan.

Vierailija
7/20 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitankin vauvan nukkumaan toiselle puolelle taloa, mutta se meteli kuuluu sinne asti, kun lapset huutavat ja tappelevat keskenään. Meilläkin on kolme muuta lasta tosin koulaisia kaikki eli vauvamme on tottunut meteliin, mutta ei koviin huutoihin, eikä hirveään ääneen mikä lähtee siitä kun asvaltilla ajellaan polku mopoilla.

Vierailija
8/20 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole muita vaihtoehtoja, kuin se että nukutat vauvasi muualla kuin siinä pihalla, jos hän ei kerran totu ympäristön ääniin.

Vierailija
9/20 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten MALTTIA....vie vauva ulkoillen vaunussa nukkumalenkille (kuten joku jo ehdotti :)

Vierailija
10/20 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kolmen kanssa on elämän realiteetit selvinneet :-)

Vierailija
11/20 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä mä en ole koskaan ymmärtänyt, omat lapset on nukkuneet omissa sängyissään, niin päiväunet kuin yöunetkin.

laita vauva pinnasänkyyn, niin naapurin "kakarat" ei häiritse!

Vierailija
12/20 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kyllä meidän vauva meteliin on tottunut. Ajatelkaapa itse, olette sikeässä unessa ja yhtäkkiä kuuluu ihan hirveä huuto tai kolina, kyllä melkeen jokainen siihen herää. Ei meidän vauva herää tasaiseen meteliin, mutta juuri kovaan huutoon/ ryminään. Illallakin voi vieressä imuroida ja meidän vauva nukkuu tyytyväisenä.

Terveisin, ap

Vierailija
13/20 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä tein aikanaan niin, että jos ulkona meteli yltyi liian kovaksi, kävin siirtämässä vaunut hiljaisempaan paikkaan joko ulkona, tai sitten työnsin vaunut sisälle loppu-unien ajaksi.. kyllä niillä lapsilla on oikeus ulkona leikkiä ja metelöidä.

Vierailija
14/20 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan on hyvä nukkua raittiissa ulkoilmassa. Kyllä mä sen tiedän, että en mä voi kieltää lapsia leikkimästä. No täytyy varmaan ostaa noi kuulosuojaimet niin ne varmaa estää jonkin verran. Kyllä mä käyn vaunulenkillä joka päivä, mutta en viitsi kaksi kertaa päivässä lähteä vaunulenkille, no sinänsä kunto kohenisi :)

Terveisin, ap

Vierailija
15/20 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eipä niitä lapsia voi tosiaankaan kieltää leikkimästäkään. Itse asumme kerrostalossa ja vauva heräili myös pihan ääniin parvekkeella. Ei sille nyt oikein mitään mahtanut. Mutta onneksi se on ohimenevää.

Vierailija
16/20 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan on hyvä nukkua raittiissa ulkoilmassa. Kyllä mä sen tiedän, että en mä voi kieltää lapsia leikkimästä. No täytyy varmaan ostaa noi kuulosuojaimet niin ne varmaa estää jonkin verran. Kyllä mä käyn vaunulenkillä joka päivä, mutta en viitsi kaksi kertaa päivässä lähteä vaunulenkille, no sinänsä kunto kohenisi :) Terveisin, ap

Opetat pian yksille unille ja piste.

Vierailija
17/20 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on valitettavasti myös marmattava naapuri, vielä seinänaapurina. Mitään normaalin elämän ääniä ei saisi kuulua, jotta heidän 2,5-v. lapsensa saisi nukuttua - ovikelloa on sieltäpäin oltu soittelemassa jo moneen otteeseen, lapsi kun tuntuu olevan koko ajan päiväsaikaan nukkumassa (enimmäkseen nukuttavat vielä sisällä). Paitsi ilmeisesti öisin (jolloin muiden lapset nukkuvat), tällöin tämä pentu kuuluu kirkuvan kurkku suorana. Kannattaisikohan nukuttaa sitä lasta öisin ja antaa valvoa päivisin eikä toisinpäin? Ja jos satunnainen "melu" naapurista on lapsen nukkuessa liikaa, lähtisivät sitten vaikka vaunulenkille. Maailman ei tarvitse pysähtyä eikä muiden perheiden elämän tarvitse pyöriä yhden perheen lapsen ympärillä.

Isännöitsijään olen jo ollut yhteydessä ja seuraavalla kerralla kun tulee valittamaan, lataan faktat ja Suomen lain pöytään. Niih!

Vierailija
18/20 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tosiaan voi puuttua naapurin lasten elämään mitenkään. Lapset saavat huutaa ulkona ihan luvan kanssa.

Kuten joku jo sanoi, vauvojen on hyvä tottua elämän ääniin.

Vierailija
19/20 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka meidän lapset (viisi) omalla pihalla leikkiessä herättävät naapurin vauvan. Se on niitten ainoa lapsi ja olen ihan varma, että vauvan äiti vihaa meitä yli kaiken, kun ei ole vielä edes kokemusta leikki-ikäisistä. Mutta mitä mä sille voin tehdä??? Pakkohan niiden on saada leikkiä.

Vierailija
20/20 |
28.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta syystä minäkin jouduin siirtämään vauvan nukkumaan sisälle.

Ensinnäkin ei voi sanoa naapureille, ettei saa olla ulkona. Toiseksi pieniä lapsia ei saa hiljaiseksi, vaikka mummo kuinka yrittäisi. Silti välillä kiljahtavat niin, että vauva herää. Vaikka kuinka yrittäisivät. Ymmärrät sen sitten itse muutaman vuoden päästä...