Kyllä täällä taas jo Sellon ampujan naisystävää syyteltiin, mutta luitteko syyttelijät tätä:
http://www.iltalehti.fi/espoontragedia/2010052711747950_es.shtml
ja tätä:
http://www.iltalehti.fi/espoontragedia/2010052711747649_es.shtml
todellakin, se on helppo syyllistää uhria siitä miksei tehnyt toisin.... Jos edes poliisi ei auta, niin mitenpä siinä voi toisin toimia??!!!
Kommentit (30)
Musta tuntuu että tuollainen sairas vainooja varmaan sais selville vaikka nainen muuttaisikin nimeä ja asuinpaikkaa.
Ei se kyllä ainakaan ole kunnioittanut sitä naisystävää yhtään.
Varmasti on jo alussa ollut piirteitä mustasukkaisuudesta ja kyttäämisestä sekä perheväkivallasta. Kunpa naisilla olisi järkeä jättää HETI tuollainen mies.
Varmasti on jo alussa ollut piirteitä mustasukkaisuudesta ja kyttäämisestä sekä perheväkivallasta. Kunpa naisilla olisi järkeä jättää HETI tuollainen mies.
ennenkuin mitään merkkejä tulee esiin,olen saanut huomata itse.
Näistä tyypeistä on joskus äärivaikeaa päästä eroon, ja ikävä kyllä moni joutuu kokemaan pahoinpitelya, uhkauksia ja saamaan jopa puukosta.
Sinä joka häneen tutustut,luulet löytäneesi elämäsimiehen. Jos sinulla on lapsia niin lapset ovat todella innoissaan uudesta isäpuolesta.
Haluaisin varoittaa sinua mutta et kuitenkaan usko.
Exä on jo saanut sinut uskomaan, että hänellä on ollut huonotuuri kun on aina sekaantunut seko naisiin. Tänä vuonna viimeksi hän sai tuomion, sitäkään sinä et tiedä.
Sinä joka häneen tutustut,luulet löytäneesi elämäsimiehen. Jos sinulla on lapsia niin lapset ovat todella innoissaan uudesta isäpuolesta. Haluaisin varoittaa sinua mutta et kuitenkaan usko. Exä on jo saanut sinut uskomaan, että hänellä on ollut huonotuuri kun on aina sekaantunut seko naisiin. Tänä vuonna viimeksi hän sai tuomion, sitäkään sinä et tiedä.
ovat saaneet lähestymiskiellon. Miksi seuraavia ei varoiteta?
Ei kerrassaan mitään.
Kun teet ilmoituksen poliisille että lähestymiskiellon saanut henkilö soittelee tauotta, lähettelee viestejä, pyörii asuntosi nurkilla jne. niin poliisi levittelee käsiään. Parhaimmassa tapauksessa ottaa vaanijaan yhteyttä ja käskee lopettaa. Peli vain jatkuu sitten kovempana vaanijan taholta :(
Olet turvakodeissa ympäri maata, muutat toiselle paikkakunnalle ja salaat osoitteesi. Lipevä ex saa keinoteltua osoitteesi tietoonsa, tulee asuntosi lähistölle vaanimaan. Ja pahaa aavistamatta kun olet lapsen kanssa ulkona, ex hyökkää kimppuusi, raahaa sinut ja lapsen asuntoon ja pitää siellä vankinaan useita tunteja uhkaillen ja kiristäen.
Kun läheiset eivät saa yhteyttä, aavistavat pahaa ja soittavat poliisit. Pelastutte... tällä kertaa. Seuraavasta kerrasta ei tiedä.
Käräjillä ex saa ehdonalaista (rikoksia pitkä lista; väkivallantekoja, laittomia uhkauksia, omaisuusrikoksia jne) ja määrätään maksamaan korvauksia. Niitä rahoja et tule koskaan näkemään.
Näin Suomessa vuonna 2009 ---->
Hiljainen hyväksyntä tulee suomen surkeiden lakien kautta vaanimisille, häiriköinnille, ihmisten pelottelulle, uhkailulle, väkivallalle.
Yhdysvalloissa tuollaiset istuvat linnassa tai ne saa tappaa tavatessa nurkiltasi vaanimasta.
Ulkopuolinen ei voi oikeasti ymmärtää millainen valta tuollaisilla ihmisillä on. Kun se osuu omalle kohdalle niin se on yhtä helvettiä. Mihinkään et voi mennä, mitään et voi tehdä vaikka olisit jo eronnut. Kun toinen ei päästä irti.
Olisin lähtenyt maasta ja vaihtanut nimeäni.
Olisin lähtenyt maasta ja vaihtanut nimeäni.
Ei voi tämmösessäkin asiassa joku vitun urpo-mamma alkaa päteä...
Tappakaa ne ukot. Saatte itsepuolustuksena vaan vähän ehdollista ja ikuisen rauhan.
Näin kai se Anneli juuri ajatteli...
Miten tuota uhria on syytelty? En kyllä tajua miten aian kaikki on urin vikaa. Jos esim. raiskataan on ollut vaikka liian hyvän näköinen pukeutunut hameeseen tai jotai muita älyttömiä syytöksiä.
Menkääpä välillä käräjäoikeuteen kuuntelemaan niitä juttuja joita siellä käsitellään.
tappajan käytös olisi muuttunut jossain vaiheessa. pojan mielestä pimahti kosovon sodasta, sukulainen viittasi helvetin enkeleihin liittymiseen. Uhri ilmeisesti joutunut näkemään jotain, mikä 'pakotti' jatkamaan tapaamsia.
http://www.iltalehti.fi/espoontragedia/2010052811750281_es.shtml
hän on mm. itse muuttanut miehen perässä pääkaupunkiseudulle Mikkelistä.
Minä en olisi tuossa tilanteessa muuttanut lähemmäs miestä vaan entistä kauemmaksi vaikka Ivaloon.
Minulla yksi tuttu jätti mielenvikaisen miehensä. He olivat naimisissa. Tämä nainen lähti ilman mitään omaisuutta ja muutti toiselle paikkakunalle eikä palannut kotipaikkakunnalle ennen kuin ex-miehensä kuoli.
Mies ei koskaan häntä löytänyt.
Minä en uskokkaan etteikö tuo uhri olisi voinut samoin tehdä jos oikeasti olisi halunnut miehestä eroon päästä. Valitettavasti jotku naiset eivät osaa päästää irti suhteesta vaikka mies olisi kuinka hullu. Hyvä ystäväni mm. aina palaa miesystävänsä luo vaikka aina vannoo suhteen nyt päättyneen.
hän on mm. itse muuttanut miehen perässä pääkaupunkiseudulle Mikkelistä. Minä en olisi tuossa tilanteessa muuttanut lähemmäs miestä vaan entistä kauemmaksi vaikka Ivaloon.
Vaikka turhahan sitä on miettiä koska ei taustoja tiedä. Tuntuu vaan hölmöltä muuttaa ahdistelijamiehen lähikaupunkiin. Ymmärrän että työpaikoista voi olla pulaa mutta silti.
Toisaalta turhaanhan sitä näitä pohtii koska takana on saattanut olla jonkinlaista kiristystä. Mies nähtävästi oli uhannut naisen koko sukua. En osaa sanoa mitä itse tekisin jos joku sanoisi että "tapan äitisi ja lapsesi jos et tee kuten sanon" ja minulla olisi tietoa siitä että ko. mies voi hyvinkin toteuttaa uhkauksensa.
Nainen ilmiselvästi tiesi, että mies voisi toteuttaa uhkauksensa ja siksi uhrautui. Ja niinhän se mies toteuttikin. Saattoi nainen silti pelastaa omat sukulaisensa.
varsinkin tuo alemman linkin teksti. Vaikea kuvitellakaan tuollaista elämää, varmaan siihenkin turtuuosittain, ja jää "kuplan" sisään, ei enää tiedä mikä on normaalia ja mikä ei. Henkilöllöllisyyden vaihto ja toiselle puolelle maata muuttaminenkaan ei ole kovin helppo ratkaisu, ja toimiikohan sekään aina jos on noin sinnikäs ja pakkomielteinen vainoaja.