Moniko palstalainen on rahavaikeuksissa? Kuvaile lyhyesti tilannettasi!
Kommentit (17)
jos enin 600 on korkoja, meinaan me maksetaaan myös 600 ja korkoja siitä on 170e eli enin on lyhennystä.
Meillä lainaakin on yli 200 000 =( Otettiin sopivasti ennen lamaa, silloin kun miehen firmalla meni hyvin ja rahaa oli mielin määrin. Säästöt käytettiin rakentamiseen, joten niitäkään ei enää ole. Mies ei saa tukiakaan, koska on yrittäjä ja kuitenkin pyörittää firmaa ja minulla on työtä, vaikkakin pienipalkkaista.
nro 2
Vielä pärjätään kyllä, mutta toivottavasti töitä löytyy pian.
piiitkällä saikulla. Kaikki lainat koroilla. Mihinkään ylimääräiseen ei ole varaa. Ens kuussa ei ole varaa ladat bussikorttiakaan, joten saanpa pyöräillä oikein kunnolla.
Ja kesällä pitäis alkaa makselemaan noita lainoja, joita nyt vielä nostetaan. Kauhistuttaahan se vähän, mutta onneks ollaan luonnostaan pihejä, niin täytyy vaan luottaa, että kyllä se siitä. Ja mä en ole vielä töissä, joten jos vielä tiukkenee, niin minähän alan etsimään töitä.
By the way, meidän kirvesmiehillä on niin paljon töitä, että niillä on ihan stressiä, kun eivät meinaa ehtiä kaikkea tekemään. Hyville miehille riittää töitä aina, vaikka olis mikä lama.
Jos firman laittaisi vähäksi aikaa telakalle ja hakeutuisi muihin töihin, vaikka pääkaupunkiseudulla? Rakennusalalla virkistyy varmasti, mutta luulen, että seuraavat pari vuotta voi olla aika vaisua.
Mullakin sukulaisia alalla.
kun osu sähkölasku (400€), autovakuutus ja yllättäviä lääkemenoja yhteen nippuun. Minimietuuksilla elän (äitiyspväraha+as.tuki), neljän lapsen yh. Tulot kuussa käteen ~1800€, asumiseen menee 500€/kk.
Kuukauden sisään pitäs taas tasaantua.
tällasta tää on aina ollut. Mies on muusikko, tulot vaihtelee paljonkin. Silloin kun ei ole töitä ei ole rahaakaan.
Itse teen keikkatyötä jota ei nyt ole ollut juuri lainkaan eli enimmäkseen työttömänä. Mietin yrittäjäksi ryhtymistä mutta sitten oltaisiin ehkä joskus jopa pelkällä lapsilisällä joka lähes kokonaan vuokraan.
Laskuja on rästissä n. 800e, suurin osa rahoista menee kun maksellaan niitä pois.
Olen kyllä niin tottunut tähän tilanteeseen kun tää on tätä ollut 10 vuotta. Me ei matkusteta maailmalle kuin pitkällisen säästämisen tuloksena, ei syödä ravintoloissa koko perheenä (paitsi mäkissä) mutta miehen kanssa joskus ja mies useinkin työmatkoillaan. Aina se on mielessä milloin tulee rahaa (muusikoilla keikkapalkkiot tulee milloin tulee. Niin siis jos tulee..) ja mitä nyt voi ostaa.
pari kertaa vuodessa sitten pahenee, eli joulu ja lomat aiheuttavat sen, että kitkuttamaan joutuu,
eli melkoista tasapainottelua tuhlaamisen ja tiukkuuden välillä :)
uo:ssa velkaa minulla 64000e ja miehellä 19000e,
taloa aletaan huutokaupata jos ei saada sitä ennen myytyä.
Mutta rakennusalalla työntekijänä toimivalla miehella on töitä niin paljon kun vaan ehtii tehdä. Itse olen työttömänä.
Ruokaan, vaatteisiin, bensaan,lasten harrastuksiin ja joskus matkusteluun 4 lapsen kanssa on vielä rahaa.
rahat elämiseen ja laskuihin. Laskuja jää rästiin ja aina jos tulee "ylimääräistä" rahaa, niin menee kaikenlaisiin maksuihin. Kierteen on aiheuttanut yrityksemme, jolla meni jonkin aikaa huonosti. Nyt on piristymisen merkkejä, mutta huokaista uskallan vasta sitten, kun kaikki maksut on ajantasalla.
Usko tulevaa on meinannut monta kertaa loppua matkan varrella.. :/
Meillä on hometalo-ongelma. Se tulee maksamaan meille paljon rahaa, en tiedä miten paljon mutta useita kymmeniä tuhansia nyt ainakin. Just luettiin lehdestä että Janne Katajalla maksoi 140 000 euroa, mutta oletamme ettei vahinko ole meillä yhtä suuri.
Meidän näkökulmastamme tämä on rahavaikeus, mutta sikäli siitä varmaan selvitään suht "helpolla", että pankki on luvannut antaa meille lisää lainaa. Sitten meillä vain on entistäkin enemmän velkaa, muu ei muutu.
koska olemme mitoittaneet asuntolainan lyhennyksen niin suureksi kuin suinkin pystymme maksamaan. Lainaa on pajon, ja pelkäämme korkojen nousua. Lainan lyhentäminen mahd.nopeasti tuntuu nyt parhaalta tavalta säästää.
Ruokaa on, laskut saadan suurinpiirtein maksettua, mutta mihinkään ylimääräiseen ei jää rahaa. Visaa joudutaan käyttämään välillä puskurina, kun tulee esim. vakuutumaksuja. Molemmilla vakituinen työ.
Vielä pärjätään kyllä, mutta toivottavasti töitä löytyy pian.
Sopikaa pankin kanssa 5 vuoden kiinteä korko tai korkokatto. Nyt on otolliset ajat semmoiselle päätökselle. Pidentäkää vähän laina-aikaa ja voitte heittää visan nurkkaan ja elääkin vähän.
terv. ent. pankkineiti
- vaatteet ostetaan vain kirppikseltä ja vain mitä ihan pakko
- ruoka ostetaan Lidlistä ja mahdollisimman halpaa/alesta ja vain mitä pakko
- emme matkusta edes Viron risteilylle, teemme kaikkea halpaa ja edullista.
- asuntolainan lyhennys hilattu niin alas että maksamme nyt vain 600 euroa/kk, josta enin osa on korkoja.
Minä käyn kyllä töissä, mutta palkka 1800 euroa/brutto (1400 euroa/netto) ja bussimatkoihin menee 220 euroa kuukaudessa.
Mies on yrittäjä ja työt vähentyneet 90% lähimmän vuoden aikana (on rakennusalalla). Joinain kuukausina käteen jää hänellä vain noin 200 euroa/kk. Sillä ei saa edes omia ruokiaan maksettua.
Etenkin miehelle on ollut tiukka paikka osata luopua ulkona syömisistä yms.