Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä lahjaksi ylioppilaalle (tyttö)?Muuta kuin rahaa tai koru!

Vierailija
27.05.2010 |

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei tolle Marille mitään parilakanoita kannata laittaa, näkeehän siitä ettei se mitään tuu miestä saamaan"

Vierailija
2/33 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei tolle Marille mitään parilakanoita kannata laittaa, näkeehän siitä ettei se mitään tuu miestä saamaan"

perusteluna, että jos tässä lähivuosina asuu jonkun kaa kimpassa, niin on samanlaiset lakanat sitte.. tuli vähän kalliimmaksi lahja kuin odotin, mutta käsittääkseni lakanoille on sittemmin ollut käyttöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pankki lupasi korjata

t. nimimerkki loman tarpeessa

Vierailija
4/33 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"arvokkaammat" tekstiilit, vaikka jotkut vallilan verhot tai jotain sellaista. Nuori voisi tykätä.

Vierailija
5/33 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mukava kirja? Itse sain aivan ihania runokirjoja eli värssyjä joita voi kopsata kortteihin jne. On ollut tarpeellinen ja arvokas lahja.

Sitten joissakin liikkeissä voit teettää esim. kuohuviinilasin jossa on ylioppilaslyyra ja nimi. Eivät ole mitenkään pahan hintaisia.

Valokuva-albumit ovat kalliita ja niitä myydään myös lyyran kanssa.

Ovat tarpeellisia.

Pienistä sisustusliikkeistä voit löytää erikoisempaa samalla hinnalla kuin sitä Aaltoa tms. Mutta Mariskoolit taitavat olla nuorten suosiossa edelleen..

Vierailija
6/33 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mukava kirja? Itse sain aivan ihania runokirjoja eli värssyjä joita voi kopsata kortteihin jne. On ollut tarpeellinen ja arvokas lahja.

Sitten joissakin liikkeissä voit teettää esim. kuohuviinilasin jossa on ylioppilaslyyra ja nimi. Eivät ole mitenkään pahan hintaisia.

Niitäkin kun on moneen junaan, tyttöjäkin. Tyttö voi olla vaikka lesbovegaaniaktivisti, joka kyllä yökkii mariskooleille tai jalkahoidoille.

Nimim. kirjoittamisen jälkeen 15 kertaa muuttanut ja mahdollisimman vähällä tavaramäärällä toimeentuloa haluava, meikkaamaton, koruja käyttämätön, joka olisi 19-vuotiaana pitänyt värssykirjoja tai pöytähopeita älyllisenä loukkauksena itseään kohtaan. Nyt otan rennommin ja myyn pois jos joku mulle jotain kippoja tuo.

Vierailija
7/33 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista vanhemmilta kerääkö jotain sarjaa.

Tai pyyhkeitä, pussilakana...

Vierailija
8/33 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ruokailuvälineet on kivoja lahjoja, jos kyseinen nuori on muuttamassa vaikka opiskelemaan jonnekin. Itse sain aikoinani myös jonkun maljakon ja pidin kyllä siitäkin.

Vierailija
9/33 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keittiötarvikkeita tai tekstiilejä omaan kotiin; klassista kirjallisuutta, musiikkia tai elokuv(i)a.

Vierailija
10/33 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kristallimaljakko, pöytähopeaa."

Juu, ei todellakaan! Itse olen 31-vuotias, enkä ole koskaan käyttänyt kummeiltani rippi- ja muiksi lahjoiksi saamiani hopealusikoita. Nuorelle ylioppilaalle käyttötavaraa, koska on varmasti lentämässä kotipesästä pois. Juurikin noita astioita, pyyhkeitä jne.

Vierailija
11/33 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasit

Vierailija
12/33 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai muuta taidetta

Vierailija
13/33 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jollakulla jäädä hopealusikat käyttämättä. Niitähän voi aina käyttää, kun kutsuu ystäviä kahville ja ne ovat hyvin tarpeellisia, kun on lapsesi kaste-, rippi-, ylioppilasjuhla. Sitten käyttöä on myös viisikymmenvuotisjuhlissasi, jos ne ovat kotonasi. Ja kuuskytvuotisjuhlissasi jne.

Hopealle on valtavasti käyttöä, sen arvo säilyy ja sen voi antaa aikanaan jälkipolville.

Kristallimaljakkoa tarvitaan myös em. juhlissa.

Vierailija
14/33 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ostaisi koriste-esineitä enkä varsinkaan taidetta, kun ei ihan varmasti tiedä mistä lahjan saaja pitää. Toisekseen harvaan opiskelijaboksiin mahtuu paljon taidetta. Minusta ne käyttötavarat on hyviä. astiat, ruokailuvälineet, pyyhkeet, kattilat, keittokirjat esimerkiksi.

Vierailija
15/33 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jollakulla jäädä hopealusikat käyttämättä. Niitähän voi aina käyttää, kun kutsuu ystäviä kahville ja ne ovat hyvin tarpeellisia, kun on lapsesi kaste-, rippi-, ylioppilasjuhla. Sitten käyttöä on myös viisikymmenvuotisjuhlissasi, jos ne ovat kotonasi. Ja kuuskytvuotisjuhlissasi jne.

Hopealle on valtavasti käyttöä, sen arvo säilyy ja sen voi antaa aikanaan jälkipolville.

Kristallimaljakkoa tarvitaan myös em. juhlissa.

Minulla ei ole ollut mitään mainitsemistasi juhlista, ja kahvilla käyn ystävien kanssa kaupungilla. 19-vuotias ylioppilas arvostaa aivan varmasti enemmän siinä hetkessä käytännöllistä astiastoa (tai osaa siitä) / pyyhesettiä / lahjakorttia kirjakauppaan tmv. kuin hopealusikoita, joita voi käyttää "sitten joskus viiskytvuotisjuhlissa".

Vierailija
16/33 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja sitä paitsi mielestäni olisi ihan kiva, että omistaisi edes ne Savoniat ennen hopealusikoita - kuka syö opiskelijaboksissa maksalaatikkoa ja pinaattikeittoa hopea-aterimilla?!?

Vierailija
17/33 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

astioiden valitseminen on vaikeaa, kun ei tiedä, mistä toinen tykkää. Hopeita voi olla kahvipöydässä eri sarjastakin. Se ei haittaa mitään, jos on erilaisia kahvilusikoita.

Vierailija
18/33 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

värimaailmasta,pussilakana+tyynyliina+aluslakana.Jotakin laadukasta tietenkin, ei mistään tarjoustalosta...Marimekko,Finlayson.

Vierailija
19/33 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei tulisi koruja rippi- eikä synttärilahjaksi koska en niitä käytä. niin olen todella epänaisellinen :) ylppäreistäkin jo 10v aikaa.

hyviä lahjoja on kattila, laseja, vaikka iittalan valkeaa sarjaa kupit..yms. käyttötarvikkeet. itse sain iittalan vihreitä kahvikuppeja joita käytän edelleen ja olen haalinut lisääkin. pyyhkeetkin oli tosi käytännölliset. itselläni oli jo paljon lakanoita joten niitä en saanut.

Vierailija
20/33 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin toivon antamieni lahjojen olevan mieluisia ja "hyödyllisiä", joten kyselen etukäteen mikä olisi sopivaa. Meilläkin "pöytähopeat" pölyttyvät kaapissa, ei niitä ole koskaan käytetty. Ovat vielä ihan liian koukeroista sarjaa omaan makuuni...

astioiden valitseminen on vaikeaa, kun ei tiedä, mistä toinen tykkää. Hopeita voi olla kahvipöydässä eri sarjastakin. Se ei haittaa mitään, jos on erilaisia kahvilusikoita.