Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko olla 5 päivää erossa 2-vuotiaasta? Mitä mä teen..

Vierailija
05.04.2010 |

Tarkoitus palata työhön ensi syksynä. Työpaikka järjestää ulkomailla sisaryrityisessä viiden päivän koulutusjakson pian tässä keväällä, ja minut pyydettiin osallistumaan. Paljon uutta etenkin minulle, joka olen ollut useamman vuoden poissa työelämästä. Mies kannustaa menemään ja sanoo, että he pärjäävät miehissä oikein mainiosti. Tosiasiassa ovat olleet todella vähän lapsen kanssa keskenään, minä ja lapsi olemme tiivis komppania ja mies tehnyt pitkää päivää. Mies ja poika olleet tasan yhden yön keskenään, ja se meni hyvin. Muuten lapsi ollut yhden viikonlopun mummolassa hoidossa, sekin meni hyvin.

Nyt olisi noin pitkä ero äidistä, jännittää! Lapsi siis koko sen ajan isän kanssa kotona.

Kiinnostava ajatus sinänsä jättää mies pärjäämään pojan kanssa, hieman kun omannut sen asenteen että kotona olo lapsen kanssa on helppoa lomailua.. No, nytpä näkisi. Mutta mietinkin lapsen kannalta, onko liian pitkä ero äidistä? Pahimmissa painajaisissani sairastuu juuri silloin, ja sitten ainakin itkee perään eikä mies ole tottunut sairasta hoitamaan.

Sanokaa mitä teen!?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensi kesänä taas edessä se, että mies lasten kanssa mökillä ja minä viikot kotipaikkakunnalla töissä. Nuorin täyttää kesällä 2v. Varmasti onnistuu teilläkin.

Vierailija
2/20 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ikävä tulisi, mutta kun lähipiirissäni on perheitä joissa vanhemmat ovat lähteneet 10 päivän lomareissulle ja jättäneet alle 1 v:n siksi aikaa hoitoon, kuulostaa TODELLA omituiselta, että joku ihan vakavissaan pohtii, voisiko jättää lasta OMAN ISÄNSÄ kanssa viideksi päiväksi..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jättää pikkuinen 10 päiväksi.

2

Vierailija
4/20 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kai pikkasen liian ylihuolehtivainen..:) mutta mietin, että olisihan se nyt parempi totutella pikkuhiljaa lyhyemmillä eroilla olemaan irti äidistä, kuin että yhtäkkiä repästä viiden päivän ero..

Vierailija
5/20 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pikemminkin omituista jättää 1v 10 päiväksi kuin että pohtia tekeekö 5 päivän yhtäkkinen ero äidistä pahaa.

Vierailija
6/20 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiden mielestä äiti on lapselle isää tärkeämpi.

MIKSI teette lapsia. Itsellennekö?

Vierailija
7/20 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2v:n jättäisin aivan huoletta isänsä kanssa tuoksi ajaksi.

Kyllä he pärjäävät teilläkin. Suurin ongelma taitaa olla sulle, ei lapselle eikä miehelle...

Vierailija
8/20 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjumala jos se äiti on ollut päävastuullinen lapsesta ja lapsi kovasti äidin perään tämän takia (ehkäpä syytä siitä isässäkin joka pitänyt työtä niin tärkeänä??) niin ehkäpä on luonnollista pohtia pitkän eron vaikutusta lapseen!

Vierailija
9/20 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että syytä on äidissä, joka on estänyt isää ja lastaa lähentymästä. On niin helppo tehdä kaikki ja esittää marttyyria.

ehkäpä syytä siitä isässäkin joka pitänyt työtä niin tärkeänä

Vierailija
10/20 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos toinen on viisi päivää poissa.

2

Vierailija
11/20 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan viisi päivää pitkä aika,mutta jos harjoittelette vaikka kerran kuukaudessa yhden viikonlopun verran eli kaksi yötä, niin ehkä sinä saat varmuutta. Puolen vuoden kuluttua muuten lapsellasi on puoli vuotta vanhemman lapsen taidot.

Olen kai pikkasen liian ylihuolehtivainen..:) mutta mietin, että olisihan se nyt parempi totutella pikkuhiljaa lyhyemmillä eroilla olemaan irti äidistä, kuin että yhtäkkiä repästä viiden päivän ero..

Vierailija
12/20 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuopusta en. Hän on äitiriippuvainen. Oksentaa, jos olen yön poissa kotoan jne.

2

Vierailija
13/20 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin korvaani särähti tuo, että pelkäät, ettei mies osaisi esim. hoitaa sairasta lasta. Anna oppia! Voihan lapsi sairastua milloin vaan sellaiseenkin tautiin, josta sinullakaan ei ole kokemusta - kaikille lapsenhoito on joskus uutta.

Vierailija
14/20 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummun ja ukin hoidossa (sekä omat 2 sisarustaan), 6päivää. Hyvin oli mennyt vaikkei ennen sitä ollut kuin yhden yön ollut erossa minusta. Minulla se isompi ikävä ja surku oli..

Mutta silti, nyt olisi minullakin 4 päivän reissu tiedossa, ja tämä nuorin on 2½- vuotias, siltikin hirvittää jättää, isänsä kanssa..Ei siksi etteikö ne pärjäisi, kuopus on itse asiassa nykyään oikein isin tyttö, mutta omassa päässähän se on, minä ikävöin ja mietin miten pärjää.

Miksipä ne ei oman isänsä kanssa pärjäisi, niin sinun kuin minunkin lapsi ;)

Vierailija
15/20 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kurssitusreissu on pian, nyt keväällä. Eikä mahdollisuuksia harjoitella viikonloppuja sitä ennen. Puolen vuoden päästä tarkoitus palata siis työelämään.

Vierailija
16/20 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö luota mieheesi? Aikamoinen epäluottamuslause miehellesi, kun epäilet hänen kykyjään hoitaa 5 päivää 2-vuotiasta lasta.

Relaa vähän ja anna miehellesikin tilaisuus kerrankin olla lapsenne kanssa ilman sinua. Kyllä he pärjäävä!

Vierailija
17/20 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä kyllä osaa lapsensa meillä hoitaa, kysymys ei ole siitä. Kysymys ei oikeastaan ole edes siitä että uskoisin ettei lapsi pärjää, luulen että kysymys on minusta. Lapsi ei ole ollut minusta erossa päivää kauempaa, siis n.8h on pisin aika. Ja ikää siis 2v2kk. Luulen vain etten itse ole vielä valmis olemaan erossa lapsestani yön yli, sanokaa minusta mitä haluatte... =D

t.mamma 20v.

Vierailija
18/20 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairastuin vaikeahkoon kilpirauhasen liikatoimintaan, johon lääkitys ei täysin auta.

Minulle annettiin vuosi aikaa päättää jatkohoidosta, vaihtoehtoina leikkaus ( 3-5 päivää pois kotoa, 3-4 viikon toipuminen, äänihuulteen vaurioitumisriski, ym leikkauksen riskit) tai radiojodihoito, jolloin joutuisin olemaan 2-3 viikkoa pois kotoa, jä nähdä lapsia 1/2 -3 tuntia vuorokaudessa tuona aikana. (vähemmän riskejä, ei kipuja)

Poika on nyt 1v 6kk ja tyttö n. 3 ja puoli vuotta, enkä osaa vieläkään päättää, kumman valitsen. Toukokuussa lääkäriaika päätöksiä varten.

Vierailija
19/20 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoituksesi perusteella kaikki hyötyisivät.

Minä olin lapsen ollessa kaksi juuri tuollaisia aikoja muutaman kerran matkalla. Kokemukseni mukaan en edes ajatellut lasta niin kauan, kun olin töissä (työmatka siis), mutta kotimatkalla ikävä iski valtavalla aallolla.

Lapsi oli yleensä vikana iltana itkenyt perääni, mutta muuten oli mennyt hyvin. Koti tosin oli kaaoksessa, mikä väsyneenä matkan jälkeen tuntui kurjalta.

Vierailija
20/20 |
05.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo ap:n asenne.

Mitä jos miehesi sanoisi että pelkää ettet sinä ap pärjää YHTEISEN LAPSENNE KANSSA? Pöyristyttävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä