Voiko yh:na tulla toimeen jos saa käteen palkkaa reilut 2000 euroa kuussa?
Ei taida saada mitää tukiaisia päälle. Asumiseen menisi 1000 euroa kuussa todnäk. Tämän lisäksi tulee tietysti lapsista lapsilisät 200 euroa, mutta joutuukohan maksamaan täyden päivähoitomaksun? Jos lapset olisivat vuoroviikoin isällä, vuoroviikoin äidillä, niin joutuuko kumpikaan maksaa elareita? Jos lapset olisivat pääsääntöisesti minulla, niin siinä tapauksessa kyllä taitaisi olla isän velvollisuus maksaa elarit.
Mut kuinka paljon ne voi olla? Joku prosenttiosuus tuloista vai joku tietty summa?
Voisko tällaisilla tuloilla olla varaa autoon asumisen lisäksi, kun autoa tarvitsisi kuitenkin? Ruokaakin kuluu. Ehkä jos saisi himppasen halvemmalla asunnon?
t. ei viitsis syödä varallisuudesta vaan palkkatuloista vain
Kommentit (7)
se tulla tupsahtaa rikkaasta avioliitosta tyhjän päälle, menettää okt:n ja luottokortit joilla ei ole mitään kattorajoja, ei mitään käsitystä raha-asioista ollut ikinä, lapsuuden kotoa pois muuton jälkeen suoraan naimisiin rikkaan miehen kanssa ja nyt ero :( tervetuloa todellisuus ja tavallinen elämä jahuu
Jos eroa meinaatte niin pärjäät hyvin.
Siis ihan kaikkea ei voi saada mitä kaupassa on tarjolla, mutta ihan hyvää elämää kuitenkin.
Lisäksi säästät, kun saat laittaa sitä ruokaa, mitä itse syöt. Meillä on puhuttu raha-asiat aikoinaan niin, että minä hankin ruuat ja lasten tarvikkeet ja mies hoitaa muut laskut. Tämä johtaa siihen, että joskus pyörittelen silmiäni kun toisen mielestä vain liha on ruokaa (ei kana, ei tonnikala eikä varsinkaan kasvisruuat).
Olen mä itsekin joskus laskeskellut, miten sitä lasten kanssa tulisi toimeen ja päätynyt siihen, että kyllä sitä toimeen tulee.
Raha ei ole ikuna sellainen syy, että sen takia kannattaa yhdessä pysyä. Mutta ne muut eroamiseen johtavat syyt kannattaa pohtia tarkkaan.
Itse pärjättävä vaikka 1200 egee kuussa käteen. Kokopvä työ kummiskin.. Asuntovelkaa lyhennän jne. Kaikki on suhteellista.
ja päivähoitomaksu alenee.
Jos ovat vuoroviikoin, maksatte puoliksi vaatteet, fillarit, päivähoitomaksut, vakuutukset, harrastukset, lääkkeet, parturit, puhelimet. Yleensä on helpompaa toisen antaa tietty summa kuussa ja toinen hoitaa laskut ja vaatteet yms.
Minä tupsahdin ihan tavallisesta avioliitosta yh:ksi kolmen lapsen kera ja perusmenoihin asumiseen, laskuihin, pakollisiin maksuihin menee 1500 euroa kuussa. Tämä Espoossa. Taloudesta poistui 1700 euroa miehen mukana ja tilalle tuli 140 yh-korotusta, 350 elareita ja 47 euroa asumistukea. Onneksi auto pidetään puoliksi joten sen ylläpito on halvempaa näin.
olihan taas kysymys..