Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko täysimetys mielestänne oikeasti riitävä ehkäisy?

Vierailija
27.05.2010 |

pelkään kuollakseni olevani raskaana.

ärsyttää kun menkat ei voi alkaa, synnytyksestä 4kk..

tosin esikoisen jälkeenkin meni 5kk ennen kuin menkat alkoi.

kondoomia on käytetty, paitsi yhdellä kertaa kun ei ollut..

missä vaiheessa tehdä raskaustesti vai olenko huoleti?

apuaaaaaa!!!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tulin imetysaikana raskaaksi. Tosin vauva sai kyllä tulla.

Vierailija
2/16 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat on aina alkanut vasta n.1-2kk imetyksen loputtua. Olen imettänyt lapsiani 6-15kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herää, pahvi! Nyt on tosi kyseessä..!

Vierailija
4/16 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka sanovatkin että antaa yli 90% ehkäisytehon JOS vauvaa imetetään 2-3h välein vuorokauden ympäri eikä kuukautiskierto ole alkanut.

Itselläni kuukautiset alkaneet kummallakin kerralla 4½vkoa synnytyksestä vaikka täysimetin vauvojani 2-4h välein päivin/öin.

Toinen lapsi sai luvan tulla kun esikoinen oli 8kk ja heti 1 yrityskierrosta nappasi vaikka imetin edelleen niin että lapsen ainoa maito oli äm=6-10x/vrkssa paitsi yöllä hän ei syönyt.

Vierailija
5/16 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahta ensimmäistä täysimettänyt 6kk ja he söivät 1-2tunnin välein ympäri vuorokauden ja silti tulin raskaaksi, toisella kertaa kun vauva 3kk ja nyt kun vauva oli 4kk. Tosin minulla on menkat alkaneet vajaa 4viikkoa synnytyksestä täysimetyksestä huolimatta.

Vierailija
6/16 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaustestin voi tehdä noin kolme viikkoa yhdynnästä (jossa ei kumia käytetty) ja jos se on nega voi olla aika turvallisin mielin.

Eikö ne ole sulle kertoneet neuvolassa ettei imetys ole ehkäisykeino..?

Vierailija
7/16 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on alkanut aina menkat 3-5 vkoa jälkivuodon loppumisesta. Ei sitä koskaan voi etukäteen tietää milloin menkat alkaisivat..

Vierailija
8/16 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette, tai ette ainakaan vielä, niin ei ole riittävä ehkäisy. Jos haluatte lisää lapsia ja uusi vauva ei olisi mikään katastrofi, niin sitten riittää. Meillä lasten ikäeroiksi muodostunut reilu 2v, ei käytetty mitään ehkäisyä (ihan parin ekan kuukauden jälkeen). Kuukautiset alkoivat, kun edellinen n. 6kk ja imetin vielä pitkään sen jälkeen. Eli imetysaikana tulin raskaaksi, mutta lapset silloin jo yli 1v, joten söivät tietysti muutakin. Mutta tiedän naisia, jotka tulleet raskaaksi hyvin piankin edellisen jälkeen, joten en ottaisi riskiä, jos uusi vauva ei ole tervetullut.

Ja tekisin tilanteessasi testin, jotta saat mielenrauhan. Tuskin olet raskaana, mutta asia selvästi vaivaa sinua. Jatkossa käyttäkää ehkäisyä.

Vierailija
9/16 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän minä itsekin sitä mieltä olen ettei ole riittävä ja sen takia olenkin huolissani..

lähinnä halusin kuulla miten teillä on menkat alkaneet ja tekisittekö minun tilassani testin vai ajattelisitteko että odotellaan vielä menkkoja..

kahdessa aiemmassa raskaudessa olen tullut huonovointiseksi jo heti viikoilla 2 ja 3 mutta nyt ei ainakaan vielä viitteitä ole semmoisesta..

noh joka tapauksessa vauva on tervetullut vaikkemme sitä vartavasten yritäkään.. olen jo salaa miettinyt nimiä, jos tulisi vaikka tyttö nyt;D

Vierailija
10/16 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei oo niin välii et tuleeko raskaaksi vai ei.

Vierailija
11/16 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee halvin mahdollinen 3-4 euroa. Jos ei vielä ole menkkoja, niin kyllähän sitä kannattaa välillä testata ihan varmuuden vuoksi jos asia mietityttää.

Vierailija
12/16 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä paitsi kaikilla ei edes ala ne menkat, kun on heti ekasta ovulaatiosta tultu raskaaksi.. Siinä harhaluulossa ei kannata elää, että raskaaksi ei voi tulla, kun menkat ei ole vielä alkaneet synnytyksen jälkeen.

Vierailija
13/16 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ehkä kannattaa kuitenkin testailla silloin tällöin, ainakin jos on mitään raskausoireisiin viittaavaa havaittavissa. Sillä ovulaatiohan tapahtuu ennen niitä ensimmäisiä menkkoja ja jos heti raskautuu, niin ei niitä menkkoja tule ollenkaan lasten välillä. No, harvalla näin käy, mutta tuttavani on yksi heistä. Eli niitä menkkoja saattaa joutua odottamaan todella pitkään... :)

Vierailija
14/16 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee raskaustesti esim. parin viikon kuluttua tästä ehkäisyttömästä yhdynnästä..

Vierailija
15/16 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen jälkeen kuin jälkivuoto on loppunut. Vaikka olen täysimettänyt lapsiani 5kk ja nyt nuorinta kohta 6kk. Minä en olisi ainakaan voinut luottaa imetykseen ehkäisynä.

Vierailija
16/16 |
27.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysimetin vauvaani ja menkkani alkoivat, kun lapsi oli 3-4 kk.

Imetys ei ole ehkäisykeino. Oletko jättänyt peruskoulun väliin. Kerrottiin jo siellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi